2E İleri Teknoloji Ürünleri Genel Müdürü Altay Altın: Doğru anda doğru yatırımı yapabilmek müşterilerimizin başarısına başarı katar

“Gelişim ve değişim süratle devam edecektir. Ama bence hala değişecek ve gelişecek ürünler vardır”

2E İleri Teknoloji Ürünleri Genel Müdürü Altay Altın, Türkiye’de Dijital Baskı konulu sorularımızı yanıtladı. Dikkat çeken mesajlar veren Altın, dijital baskıda birçok ülkeden önde olduklarını ancak alınması gereken çok mesafenin olduğunu vurguladı.

Dijital teknoloji günümüzde, folyodan brandaya, ahşaptan cama, seramikten tekstile kadar birçok alanda baskı imkanı sunuyor. Bu gelişimi ve değişime yönelik düşünceleriniz nelerdir?

Altay Altın: Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir demiş ya herakleitos. Aslında sorunuza en güzel cevabı asırlar öncesinden vermiş. Sadece reklam sektöründe değil her sektörde değişim inanılmaz hızlı sürmekte ve bu doğanın kanununda var aslında. Eskiden (aslında çok da değil 15 yıl kadar önce) fırça ile yağlı boya ile yapılan işler artık makineleşme ile daha kolay ve daha hızlı bir şekilde yapılıyor. Sadece vinyl ve folyoya baskı yapılırken artık her türlü malzemelere farklı makineler ile baskı yapılabilme şansımız var. Bana göre bu gelişim ve değişim süratle devam edecek. Zaman ne getirir bilinmez. Ama baskıda daha fazla sürat mi olur kalitenin limitlerini zorlamak mı olur onu zaman gösterecek. Ama bence hala değişecek ve gelişecek ürünler vardır.

Türkiye’de dijital baskı hangi noktada? Kullanıcılar dijital baskı hakkında tam bir bilgi birikimine sahip mi? Gelişmeleri yakından takip ediyorlar mı?

Altay Altın: Zaman zaman boşluk bulduğumda baskı ve reklamcılık ile alakalı siteleri geziniyorum. Bu gezinmelerim de eskiye nazaran birçok bilgi birikimine sahip arkadaşlarımızın olduğunu fark ettim. Yeterli mi derseniz hala bilgiye ihtiyacımız elbette var ve bunun sonu yok zaten. Sitelerde hoşuma giden bir başka olay ise bilgi paylaşımıdır. Herhangi bir meslektaşımızın takıldığı bir konuyu burada diğer meslektaşları ile paylaştığında hızlı bir biçimde bilgisi olan meslektaşlarımız bilgisini paylaşıyor.

Sektörümüzde sürekli yatırım yapılıyor. Bu noktada sektörün yatırıma açık olduğunu düşünüyor musunuz?

Altay Altın: Elbette yatırıma ihtiyaç var. Mesleğine işine firmasına yatırım yapmayan (burada dikkatle belirtmek isterim ki ihtiyaç olan yatırımdan bahsediyoruz) firmaların başarıya ulaşmaları çok zordur hatta imkansıza yakındır. Sadece yatırım yaparken doğru anda doğru yatırımı yapabilmek yetisi müşterilerimizin başarısına başarı katar.

Dijital baskıda kullanıcıların doğru yatırımı yaptığını düşünüyor musunuz? Yatırımda hangi kriterleri göz önünde bulundurmalarını tavsiye edersiniz?

Altay Altın: Aslında çok da doğru alım yapıldığını düşünmüyorum. Maalesef müşterilerimizin ilk olarak baktıkları kriter ne yazık ki fiyat! Bu da yapılan en büyük hata. Kendi şahsi düşüncem bir müşterimiz makine alırken yapılacak kriter sıralaması şudur 1 firma güvencesi (kaç yıldır sektörde kaç makine satmış sattığı müşterilerin referansları) 2 servis güvencesi 3 makine kalitesi ve en son olarak aslında fiyat olarak sıralamaktayız. Eğer ilk önce fiyat kriterini baz alan müşterilerimiz elbette hatanın büyüğünü yapma durumunda kalıyor.

Ağırlıklı olarak hangi model ve hangi ebatlı makineleriniz talep görüyor? Bu ilgiyi neye bağlıyorsunuz?

Altay Altın: Distribitörü olduğumuz PHAETON firması o kadar geniş ürün yelpazesi olan bir firma ki sektörü bir piramit olarak görür isek bu piramitin en tepesinde ki müşterimize de en altında ki müşterimize de hizmet verebilecek farklı makine gruplarına sahibiz. Potansiyeline göre sadece baskı kalitesi çok iyi olan makine talebi olan müşterilerimize GALAXY Epson DX5 sistemli  160 cm, 180 cm, 210 cm ve 250 cm baskı ebatlı olan makinelerimizi; tamamen baskı merkezi olarak çalışan hıza endeksli müşterilerimize saatte 160 metrekare baskı hızı alabildiğimiz 50 picolitrelik  PHAETON D ve K serilerimizi; ekonomik makine ihtiyacı olan müşterilerimize 35 picolitrelik PHAETON 3206 E ve Q serilerimizi; hem hızı yüksek hem de baskı kalitesi yüksek olsun talebi ile gelen müşterilerimize ise en son teknoloji ürünü olan 12 picolitrelik PHAETON 3286 E ve Q serilerimizi sunuyoruz. Bu anlamda aslında çok kanalize olduğumuz ya da satış adedi olarak çok öne çıkan bir fark yok makinelerimiz arasında. Önümüz deki günlerde piyasaya sürülecek olan ultraviole baskı makinemizden de yine aynı başarılı satış grafiğini alacağımızdan hiç şüphemiz yok.

Dijital baskı makinesinden daha fazla verim almak için nelere dikkat etmek gerekir? Örneğin boya baskı kalitesini etkiler mi?

Altay Altın: Elbette etkendir. Vermiş olduğunuz boya örneği en büyük etkenlerden biri olduğu gibi operatör, kullanılan malzeme, kullanılan data ve hatta ortam koşulları bile en fazla verim alabilmek için önemli etkenlerdir. Gerçi son zamanlar da çıkan yeni nesil kaliteli makineler birçok etkenin sorumluluğunu azaltmış durumda.

Dijital baskı makinelerinin haricinde hangi makinelere talep oluyor? Örneğin iş sonlandırma makinelerine ilgi artıyor mu?

Altay Altın: CNC router makinelerimiz de çok talep var. Türkiye’de imal ediyoruz. Hem daha ekonomik hem de daha hızlı teslimat yapabiliyoruz. Ayrıca 2014 başı itibarı ile lazer imalatına da başladık.

Dünya genelindeki birçok fuarı takip ediyorsunuz. Dünya pazarında daha çok hangi makineler talep görüyor? Avrupa pazarı ile kıyasladığımızda Türkiye dijital baskıda hangi noktada?

Altay Altın: Aslında birçok ülkeden daha iyi durumda olduğumuzu söyleyebilirim ancak yine de kat etmemiz gereken epey bir yolumuz var.

2014 yılında sektörümüzle ilgili öngörüleriniz nelerdir?

Altay Altın: 2014 yılı bize kendisini göstermesi ile birlikte çok çetin bir yıl olacağını hissettirdi. Zor bir yıl bizi bekliyor. Umarım ben yanılırım ve başarılı bir sene geçiririz sektör olarak.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Altay Altın: Tüm sektörün başarılı bir sene geçirmelerini diliyorum. Bize bu fırsatı verdiğiniz için sizlere de çok teşekkür ediyorum.

Print Friendly, PDF & Email