Agfa Bölge Satış Müdürü Marc Van Braekel: Afga’yı Tercih Edenler Her Zaman Kazanacak

FESPA Londra Fuarı’na katılan Agfa, buradaki dijital baskı teknolojisindeki son trendleri ziyaretçilerin beğenisine sundu.

Agfa Bölge Satış Müdürü Marc Van Braekel, FESPA Londra Fuarı’nda Dijital Tabela Teknik Dergisi’nin sorularını yanıtladı. Marc Van Braekel, Agfa’nın 150 yıllık köklü bir kuruluş olduğunu, bu marka değerini koruyacak çözümler sunmaya devam edeceğini vurguladı. 

Agfa, Türkiye’de Nova Baskı Sistemleri ile yaptığı işbirliğinin ardından kısa bir zamanda çok hızlı bir mesafe kat etti. Bu başarıyı siz neye bağlıyorsunuz?

Marc Van Braekel: Var olan distribütör firma ile istenilen başarılar elde edilemediği için Agfa tarafından farklı çözümler üzerinde duruldu. Ardından iş ortağımızı değiştirme kararı aldık. Dünyanın önemli marka gazetelerinden 100’ün üzerinde müşterimiz bulunmaktadır. Nova Baskı Sistemleri, Agfa tarafından 20 yılı aşkın süredir bilinen bir firmadır. Öncelikle Nova ile gerçekleştirdiğimiz işbirliğinde gazetelere hizmet götürmeyi planladık. Nova Baskı Sistemleri bu hamlemizi çok iyi değerlendirdi ve bize ciddi bir başarı grafiği sağladı. Daha sonra aldığımız kararla, Drupa Fuarı ile birlikte Nova Baskı Sistemleri’ne tüm alanlardaki satış yetkilerini verdik. Nova Baskı Sistemleri ile Türkiye pazarında çok doğru adımlar attığımıza inanıyoruz. Bu işbirliğinden son derece memnunuz. Geçmiş dönemlerde mutlaka hatalar yapılmıştır. Ancak doğru yolda ilerlediğimizin farkındayız. Bu işbirliği gelişerek devam edecektir. 

Agfa, Türkiye’de Nova Baskı Sistemleri’nin oluşturduğu farklı bir yapıyla hizmet veriyor. Buradaki strateji nedir? Faydalarını görüyor musunuz? Bunun dışında ilave olarak planladığınız bir değişiklik var mı?

Marc Van Braekel: Bu teklif Nova firmasından geldi. Biz bu teklifi çok doğru ve yerinde bulduk. Çünkü Türkiye çok büyük bir ülke. Sadece İstanbul’dan yönetilemeyecek kadar büyük bir pazara sahip. Doğru noktalarda doğru bayilikler oluşturuldu. Agfa olarak müşteriye hızlı çözüm sunmak bizim ana stratejilerimiz arasında yer almaktadır. Bu yapılanmada Agfa’nın stratejisiyle birebir örtüşmektedir. Önümüzdeki dönem içinde şu an sadece Nova Baskı Sistemleri tarafından verilen servis hizmetlerini diğer bayilerimize de taşımayı planlıyoruz. Böylece müşterilere hem satış hem de servis konusunda çok daha hızlı bir hizmet sunmuş olacağız. 

Agfa’nın Türkiye pazarına doğrudan girmek gibi bir planı var mı?

Marc Van Braekel: Önümüzdeki 5 yıllık plan içinde böyle bir düşüncemiz yok. 10 yıllık planda da olmayacağını tahmin ediyorum. Daha ilerisine yönelik bir görüş bildirmem yanlış olur. Zamanın karşımıza ne çıkaracağını bilemeyiz. Biz Agfa olarak böyle bir riske girmeyi gereksiz görmekteyiz. Şu andaki mevcut durumdan ve işbirliği yaptığımız partnerimizden son derece memnunuz. Dolayısıyla şu an için planlarımızda böyle bir düşünce yok. 

Türkiye’deki ekonomik göstergeleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu değişimler yatırım kararınızı etkiliyor mu?

Marc Van Braekel: Türkiye bölge açısından oldukça hassas ve değerli bir ülkedir. Ülke içinde son dönemde oluşturulmaya çalışılan durum bizim açımızdan da hissediliyor. Türkiye gerçekten çok hızla gelişen bir ülke. Tüm göstergeleri son derece olumlu bir şekilde ilerliyor. Şu anda yaşanan durumun geçici olduğunu düşünüyoruz. Bu noktada Türkiye pazarına olan yatırımlarımız distribütörümüz ile birlikte artarak devam edecek. 

FESPA Londra Fuarı’nı nasıl buldunuz? Beklentilerinizi karşıladı mı?

Marc Van Braekel: FESPA Londra, son yıllarda gerçekleştirilen en başarılı fuar olmuştur. Çözümlerimize olan ilgiden son derece memnun kaldık. Tabela ve reklamcıların yanı sıra matbaalar da hibrid olmaya başladı. Agfa da genişleyen ürün yelpazesiyle müşterilerine farklı ve yenilikçi çözümler sunmaktadır. Bu yenilikler, ziyaretçiler tarafından yoğun bir şekilde ilgi görmektedir. 

Tekstilde dijital baskıda son yıllarda hızlı bir şekilde yaygınlaşmaya başladı. Bu noktada Agfa’nın bir projesi var mı?

Marc Van Braekel: Agfa, farklı bir firma ile yaptığı işbirliği ile yeni bir makineyi piyasaya sunuyor. Makinenin tanıtımı da ilk defa bu fuarda yapıldı. Çok hızlı ve çok kaliteli baskıları olan bu makine, tekstil alanındaki eksikliği dolduracaktır. Afga 150 yıllık köklü bir kuruluştur. Çok ciddi bir marka değerine sahiptir. Bu marka değerini koruyacak yenilikler ve çözümler sunmaya devam edecektir. Ar-Ge departmanında çok ciddi projeler üzerinde çalışılmaktadır. % 17 pazar payına sahibiz. Bu rakamı daha da yukarıya çıkarmayı planlıyoruz. Türkiye pazarı için UV alanda % 10 civarında bir Pazar payımız var. Bu rakamı da Nova Baskı Sistemleri ile % 20’lere çıkarmayı amaçlıyoruz. 

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Marc Van Braekel: 1894 yılında 7 kişi tarafından kurulmuş bir firmadan bahsediyoruz. En basit baskı tekniklerinden bugünlere kadar geldik. Yıllardır müşterilerin güvendiği bir markayız. Bu güveni korumaya devam edeceğiz. Bu tecrübeyle işbirliği yapan firmalar her zaman kârlı yatırımlara imza atacaktır.

Print Friendly, PDF & Email