Ambalaj endüstrisi dijital baskının güçlü bir büyümesine şahit olacak

Durst Inkjet Oluklu Baskı Günleri 2014’ün değerlendirmesi

Ambalaj endüstrisi dijital baskının güçlü bir büyümesine şahit olacak 

Endüstriyel inkjet uygulamalarının uzmanı olan Durst, 10-11 Kasım tarihlerinde Lienz, Avusturya’da gerçekleşen ‘Durst Inkject Oluklu Baskı Günleri’ nde paketleme endüstrisi için en yeni geniş format baskı yeniliklerini sundu.

Yüksek sayıda ziyaretçi Durst’un iyi bilinen esnekliğini sergilemesi için ona fırsat verdi ve böylece yeni açılmış ürün salonu hızlı bir şekilde bir toplantı salonuna dönüştü. Durst Phototechnik AG ‘nin CEO’su Christoph Gamper ve Durst Phototechnik Digital Technology GmbH’ nin Yönetim Müdürü Barbara Schulz paketleme endüstrisine ilişkin Avrupa’nın 50 şirketinden gelen 120’den fazla katılımcıyı iki günlük etkinlik için karşıladılar. Durst Large Format Printing’ in Pazarlama Müdürü Michael Lackner, Boston Consulting Group, paketleme endüstrisi ve dijital baskı sektöründen misafir konuşmacılarla çok renkli bir etkinliğe ev sahipliği yaptı. Etkinliğin odak noktası Rho 1300 Series’in yeni Rho Oluklu Baskı Sistemleri ve dijital iş akışının zorlukları idi. Etkinliğin bir diğer önemli konusu değişen paketleme endüstrisinde yeni dijital işletme modelleri oldu. Durst Phototechnik AG’nin CEO’su Christoph Gamper: “Olumlu geri dönüşler ve yüksek katılımcı sayısından dolayı oldukça mutluyuz. Bu, paketleme endüstrisinin dijital büyüme potansiyelini kanıtlar nitelikte” diye konuştu. Gamper şöyle devam etti: “Biz, oluklu uygulamalar geliştiren ilk üreticiyiz. Bugün pazarda mevcut olan en yüksek performanslı dijital baskı makinesi olan Rho 1300 Series’i sunuyoruz. Biz müşterilerimize kişisel dijital üretim stratejileri için yüksek seviyeli bir otomasyon ve kapsamlı bir sistem entegrasyonu sağlıyoruz”.

Pazar gelişimi ve trendler

Şu anda dijital baskı paketleme endüstrisindeki üretim hacminin %5’ ini oluşturmaktadır. Tanınmış Boston Consulting Group Ortağı ve Yönetim Müdürü Dr Markus Lorenz’ e göre, bu rakam 2019 tarihi itibariyle neredeyse iki katına (%8-10) çıkacaktır. Bu büyüme yalnızca ofsetten dijitale geçişin değil ama ayrıca oluklu paketlemenin yıllık % 4.3 artışıyla 2019 yılında 114,000 tona çıkmasının da bir sonucu olacaktır. The Pira ´Paketleme Raporu 2013` aslında oluklu mukavvaların fazladan 100 milyar ABD Doları kazandırdığını ifade etmektedir. Markus Lorenz oluklu uygulamaların artan talebi için önemli etkisi olacak beş ana trendi tespit etmiştir: İnternetten alışveriş yapmak tüketici davranışını değiştirdi; hafif paketleme ve mikro flütlere yönelik bir odaklanma var, Rafta Hazır Paketleme (SRP) ve Perakende Hazır Paketleme (RRP) ile birlikte POS kıstaslarının hızlı ve akılcı uygulaması için yeni baskı teknolojileri. Markus Lorenz, için yeni Rho 1300 Series, bu gelişmede etkin bir katılım göstermek anlamına geliyor. Bu sunumda ayrıca, kurumsal başarı için teknolojinin değil ama yalnızca tanımlanmış bir iş modeli ve son teknolojinin birleşiminin önemli olduğunu vurgulamıştır.

Bauernfeind Druck + Display’in sahibi Thomas Bauernfeind sunumunda böyle tanımlanmış bir iş modeli sergiledi. 1945 yılından satıldığı 2004 yılına dek Bauernfeind ailesi paketleme endüstrisi için bir baskı tesisinin sahibiydi. 2010 yılında Thomas Bauernfeind tamamen dijital baskı teknolojisi odaklı yeni bir şirket kurdu. Dijital paketlemede ilk taşıyıcı olarak, standart formatlarda POS görüntüleri ve POS mukavvaları geliştirdi. Thomas Bauernfeind için Durst Rho 750 ve Rho 1000 Printer System yatırımlarıyla beraber, Esko kesici ve apre makinalarına yapılan yatırımlar 24 saat içerisinde müşterilerin sorularına yanıt verebilme ve istek üzerine küçük ve orta ölçekli işleri tamamlayabilme fırsatı anlamına geliyor. Bugün 20 çalışanıyla beraber bu niş pazarda uzmanlaşmıştır.

Rudolf Reproflex GmbH’nin Yönetim Müdürü Bernhard Stradner büyük markaları neyin yönlendirdiği ve değişen müşteri davranışına nasıl tepki verdikleri hakkında konuştu. Tasarım, sanat çalışması ve baskı öncesi paketleme ajansı, dijital baskıyı RRP ve Smart Paketleme gibi fonksiyonel paketlemelere ek olarak 3R formatında (azalt, geri dönüştür, yeniden kullan) sürdürülebilirlik kavramının Fast Moving Consumer Goods segment (Hızlı Hareket eden Tüketici Malları bölümü) için durumları değiştirebilecek güç olarak görmekte ve yeni teknolojilerin uygulanmasının hayati önem taşıdığını düşünmektedir. Aynı şekilde büyük firmalar yenilikçi tasarımların ve isteğe göre kişiselleştirme seçeneklerinin bütünleşik bir şekilde uygulanabilir olmasını istemektedirler. Bu da, bugünkü ortalama 15 kampanya ile karşılaştırıldığında sadece üç kampanya ile sunulan 1990 yılındaki bir ürüne bakıldığında, en yüksek baskı kalitesi ve yüksek esneklik seviyesinde talep odaklılık gerektirmektedir.

Dijital iş akışı ve otomatik süreçler

Pazar gelişmeleri ve trendlere ek olarak ‘Inkjet Oluklu Baskı Günleri’ aynı zamanda dijital iş akışının zorluklarını ve üretim süreçlerinin otomasyonunu vurguladı. PrePress digital GmbH Yönetim Müdürü ve bir Adobe ürün uzmanı olan Hans Peter Schneeberger sunumunda,  yetersiz endüstriyel standartlara dayalı dijital iş akışının zorluklarından bahsetti. Ardından dijital baskı süreçlerine yönelik bir Defacto Standardı olan PDF/X-4 ‘ü sundu. Dijital renk yönetimi ve RIP-işlemi için Caldera ‘nın OEM Müdürü Valery De March, Caldera İş akışı Yazılımı’nın kapsamlı çözümlerini ve otomasyon seçeneklerini sundu. Caldera’nın Çözüm Entegrasyon Müdürü Patrick Zimmermann, JDF (İş Tanım Formatı) ve JMF (İş Mesaj Formatı) iletişim standartlarının gerçek zamanlı durum raporları ve farklı iş birimlerine ilgili bilgiler sağlamaya fırsat vermek için bir Durst baskı sistemini var olan bir Yönetim Bilgi Sistemi (MIS) ile birleştirmek için kullanılabileceğini gösterdi. Bu tarz bir otomasyon Durst baskı sisteminin iş sürecinin dâhili bir parçası olmasına ve işler ve müşteri istekleri için kısa sürede yanıtlar vermesine olanak tanımaktadır. ESKO Graphics GmbH ‘nin Yönetim Müdürü Wolfram Verwüster otomasyon ve çeşitli ortamlar ve materyaller için önemli bir konu olan renk tutarlılığı konularında konuştu. ESKO çözümlerinin müşteriye renk koordinasyonu ve baskı materyalleri üzerinde renk spesifikasyonlarının otomatik adaptasyonu konusunda nasıl garanti verebileceğini açıkladı.

Paketleme endüstrisi için Durst Inkjet Teknolojisi

2000 yılında pazara yaptıkları girişten itibaren Durst yenilikleri geniş formatlı baskı, etiket baskı, tekstil baskı, seramik baskı ve cam baskı alanlarındaki baskı süreçlerinin dijitalleşmesi hususlarında lider bir güce sahip olmuştur. Durst bugün, geniş format baskıda teknolojik bir ölçüttür ve dünya çapında dijital seramik baskı için en büyük tek-geçişli baskı makinesi kurulumuna sahiptir. Durst’ ün kendine ait yazıcı kafası teknolojisi ve tek-geçişli baskı süreçlerinin sürekli gelişimiyle, baskı sistemleri rakipsiz bir üretim ve baskı kalitesine erişmiştir. Geleneksel baskı teknolojisinin faydaları ile dijital baskının avantajlarını birleştirmektedirler. Gelişmeleriyle cam dekorasyonu için kullanılan seramik mürekkepler ve öncelikli olarak gıda paketlemede kullanılan düşük migrasyonlu mürekkeplere sahip etiket baskı sistemleri elde eden Durst,  mürekkep formülasyonu ve yüzey analizleri için kendi araştırma tesislerine sahiptir. Paralel olarak, materyalin kullanımı ve ortam esnekliği de Durst baskı sistemlerine has özelliklerdir. Son yıllarda oluklu baskı için çığır açan işler yapılmış ve ürün portfolyolarında oluklu teşhirin de dâhil olduğu geniş forma üreticilerine de yol açmıştır. Yeni Rho 1300 Series ile Durst, kendi dijital paketleme baskısını ilgi odağı haline getirmiştir.

Yeni Rho 1300 Series

Endüstriyel oluklu uygulamalar için yeni Rho 1300 Series ile Durst ‘Durst Inkjet Oluklu Baskı Günleri’nde en iyi Rho 1000 portfolyosunun evrimini sergilemiştir. Yeni Rho 1330 1250 m2’ye kadar baskı yaparken yeni Rho 1312 ise saatte 620 durst2m2’ye kadar çıkmaktadır. İki sistem de gelişmiş bir görüntü kalitesi ve cilalı bir nihai sonuç sunarken aynı zamanda baskı sürecinde güvenilirlik ve gelişmiş bir ortam esnekliği sağlamaktadır. Rho 1300 Series daha yüksek bir vakuma sahip gelişmiş bir ortam nakli özelliğine sahiptir.  Bu baskı sırasında daha yüksek seviye güvenilirlik ve oluklu ortam için daha iyi bir performans sağlamaktadır. Isı hassasiyeti olan materyaller üzerinde baskı, harici bir UV tedavi seçeneği ile geliştirilmiştir. Rho 1300 Series ile Durst, Kademeli Akış Baskısı (Gradual Flow Printing) adı verilen yeni bir baskı konfigürasyonu sunmaktadır. Kademeli Akış Baskısı modu, daha geniş bir nakil kayışı içermektedir, böylece ortamın baskı süreci içerisinde gelişimi minimaldir. En fazla 125 × 250 cm boyutundaki ortam kayış üzerinden makine dışından vakum uygulanmasıyla taşınabilir. Sonuç olarak, görüntü kademeli olarak oluşturulur ve böylece en yüksek hızlarda bile geniş bölgelerde daha yumuşak renk tonları sağlarken daha yüksek parlaklık verir. Rho 1300 Series,  ¾ ‘ten tam otomasyona kadar farklı otomasyon seviye seçenekleri sunmaktadır. Baskı makineleri ayrıca rulodan ruloya ve rulodan kâğıda seçeneklerini de içermektedir. Makineler bireysel isteklere bağlı olarak şekillendirilebilir.

Durst Phototechnik

Durst, endüstriyel uygulamalar için dijital baskı sistemlerinin küresel lider tedarikçisidir. Yüksek performans, baskı kalitesi, güvenilirlik ve esnek uygulama alanları Dursk Inkjet Technology’ nin benzersiz satış noktalarıdır. Durst’ ün yenilikçi kapasitesi pek çok alandaki üretim süreçlerinin dijitalleşmesinde etkilidir ve kullanıcıları için sürekli bir avantaj ve kar garantisi sunmaktadır.

Print Friendly, PDF & Email