Arten Reklam, FESPA’da Yenilikleri Takip Etti

Arten Reklam, 25-29 Haziran 2013 tarihleri arasında İngiltere’de düzenlenen FESPA Londra Fuarı’nı takip etti. 

Arten Reklam Genel Müdürü Hakan Şenkal, FESPA Londra Fuarı’nı ziyaret etti. Endüstriyel reklam sektöründe yaşanan gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip eden Arten Reklam, 25-29 Haziran 2013 tarihleri arasında İngiltere’de düzenlenen FESPA Londra Fuarı’nı takip etti. Hakan Şenkal fuarın ardından sorularımızı yanıtladı. 

FESPA Londra Fuarı’nı ziyaret ettiniz. Fuar nasıl geçti? Ziyaretinizin sizlere ne tür avantajları oldu? Ne tür yenilikler sergilendi?

Dünyanın önde gelen üretici firmaları tüm yeniliklerini fuarda sergiledi. Dijital baskı alanında yeni ürünler vardı. Bu gelişmeleri ve yenilikleri takip ettik. Fuarın büyük bir bölümünde dijital baskı makineleri sergilendi. Sign sektörünün yanında, tekstil ve geleneksel baskı çözümleri de sunuldu. Farklı fikirler ve ürünler elbette ki sektörün ufkunu genişletiyor. Bu nedenle bu tarz etkinlikleri takip ederek, şirketimize ve sektörümüze yenilik kazandırmak istiyoruz.

FESPA Londra, endüstriyel reklam sektöründe iç mekan ve dış mekan baskı sistemleri ve sonlandırma çözümlerinin yer aldığı oldukça büyük bir fuar oldu. Alan olarak çok büyük iki holde gerçekleştirilen fuar hem katılımcılarını hem de ziyaretçilerin memnun etmeyi başardı. Londra reklamcılığa dair birçok fikirin yer aldığı bir şehir. Londra’yı gördüğümüz zaman reklamcılığa dair daha neler yapabileceğimizi daha iyi fark ettik. Londra, dünyanın en büyük reklam mecraları ve baskı merkezlerinin olduğu bir şehirdir. 

Fuarda hangi ürünler ön plana çıktı?

Hakan Şenkal: FESPA Londra, katılımı ve ziyaretçisi yüksek, alanı oldukça büyük bir fuardı. FESPA fuarları uluslararası organizasyon yapısını çok iyi kurmuş bir oluşumdur. Bu nedenle dünyanın her bölgesinden ziyaretçi vardı demek çok yanlış olmaz. Ancak, İngiltere’nin vize konusunda yaşattığı sorunlardan ötürü Türkiye’den daha az bir ziyaretçi kitlesi takip etti. Fuarda özellikle UV ve tekstil baskıları ön plana çıktı. Bunun yanında serigrafinin oldukça azaldığını gözlemledik. Dünyanın önde gelen malzeme tedarikçi firmalarının fuarda standları her zamanki gibi dikkat çekti. Ancak, malzeme konusunda çok büyük bir yenilik gözlemlemedik. 

Fuarların ne tür avantajları vardır?

Fuarda Türkiye’deki üreticileri görmek bizleri mutlu etti. Meslektaşlarımızla görüşüp fikir alışverişinde bulunma imkanı bulduk. Türkiye’den üretici firmaların bu tarz etkinliklerde yer alması, üretimin geliştiğinin ve kalitenin arttığının bir göstergesidir. Her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de ihracata ihtiyaç vardır. Fuarlar, firma, marka ve ürün bilinirliliğimizi arttırarak, uzun süreli ticari işbirliği için bir fırsattır. Fuarda ülkemizi başarıyla temsil eden firmaları tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum. 

Türkiye’deki endüstriyel reklam sektörünün gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye endüstriyel reklam alanında oldukça hızlı bir gelişim içinde. Bu değişimi ve gelişimi Sign İstanbul Fuarı’nda her yıl gözlemliyoruz. Bu büyümenin artarak devam edeceğini düşünüyorum.

 

Print Friendly, PDF & Email