Baskı Center, sektördeki gelişmeleri takip etti

Baskı Center, ticaret hacmini geliştirmek, ithalat ve ihracata yönelik çalışma hedeflerine yönelik olarak planlarını belirlemek amacıyla Fespa GPE 2023 Fuarı’nı ziyaret etti.

Baskı Center Sahibi İhsan Oruç, 23-26 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilen Fespa GPE 2023 Fuarı’nı ziyaret etti. Fuarda makine ve malzeme alanında yaşanan gelişmeleri yerinde izleyen İhsan Oruç fuara ait sorularımızı yanıtladı.

 Firma olarak Fespa Global 2023 fuarı ziyaret ettiniz. Fuarla ilgili öncelikle ziyaret amacınızı ve sonuçlarına dair görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

İhsan Oruç: Bildiğiniz gibi fuar ziyaretleri başlı başına enerji emek zaman bütçe gerektiren ticari amaçla düzenlenen ziyaretlerdir. Baskı Center Dijital Baskı Merkezi olarak Fespa Global 2023 Münih fuarını ziyaret etmekteki amacımızın temelinde ticaretimizi geliştirmek dış ticaret, ihracat, ithalat gibi para kazanma odaklı motivasyon vardır. Sonuç olarak ihracat hedefimiz olan birçok Avrupa firması ile tanıştık hedefimiz olan Avrupa pazarlarına açılımda çok önemli bir yol kat etmiş olduk. Fespa Fuarı Avrupa pazarında alıcıları ve satıcıları bir araya getiren çok önemli bir organizasyon oluşturdu.

Temsilciliğini yürüttüğünüz markalarda hangi ürün grupları sergilendi? Bununla birlikte yenilik noktasında neler yaşandı?

İhsan Oruç: Temsilciliğimizi yürüttüğümüz özellikle baskılı ve kişiye özel duvar kağıdı pazarında çok önemli görüşmelerde bulunduk. Yeni ürünler ile tanışmış olduk vermiş olduğumuz hizmetleri tüketen bir pazar ile karşılaşmış olduk. Diğer katılımcı firmaların sergilemiş oldukları ürünleri de yerinde görmüş olup yeni fikirler elde ettik.

Fuar sonrasında Türkiye pazarına getireceğiniz yeni ürünler olacak mı?

İhsan Oruç: Fuar sonrası hem Türkiye hemde Avrupa pazarlarına sunacağımız özellikle kendinden yapışkanlı dokulu bir çok baskı yapılabilir yeni duvar kağıt ve ledbox ürünleri ile tanışmış olduk ve bünyemizde olmayan bir çok ürün hakkında bilgi toplama ve edinme fırsatı yakalamış olduk.

Fuara Türkiye’den hem katılım hem de ziyaretçi sayısı noktasında ilgi oldu. Size göre ülkemizden ilgi nasıldı?

İhsan Oruç: Fuara gerçekten ülkemizden şahsen benim ve firmamızın beklentisinden çok daha yüksek bir katılım oldu. Buda ülkemiz için biz üreticiler için çok ama çok sevindirici bir durum. Türkiye Avrupa pazarına üreten bir ülke olarak çok yakın bir bölge. Türk üreticiler bu hızla giderse önümüzdeki ilk 5 yıl içerisinde Avrupa pazarının en büyük tedarik merkezi olacaktır. Bu fuarda firmamız bunu gözlemlemiş ve önümüzde ki süreçte yatırımlarını bu yönde yapmaya karar vermiştir.

Sonuçları itibariyle sizin için verimli bir organizasyon olduğunu düşünüyor musunuz?

İhsan Oruç: Sonuç olarak bizler için çok verimli bir organizasyon oldu. Avrupa pazarlarını düşünen tüm imalatçı firmaların bu fuarlara katılmasını ve ziyaret etmesini yerinde görünce şiddetli bir biçimde tavsiye ederim. Şimdiye kadar gitmeyenler önümüzdeki yıla şimdiden hazırlıklarını yapmalarını tavsiye ediyorum.

Ülkemizde seçimlerin tamamlanmasıyla birlikte artık daha öngörülebilir bir sürece geçiyoruz. Belirsizlik ortamının azalması yatırımları daha fazla ön plana çıkarır. Size göre yatırıma yönelim artar mı?

İhsan Oruç: Bilindiği gibi pandemi dönemini atlattıktan sonra ülkemiz bir seçim sürecine girdi. Seçim sürecinden de istikrar çıktığına inanıyorum. İç ve dış piyasada yapılması gereken bir çok iş birikmiş durumda. Haziran ayı ortasından sonra özellikle iç piyasada iş patlaması olacağına inanıyorum. Hükümetinde bilinçli olarak enflasyonu zincirlemediğine inanıyorum. Enflasyon arttıkça, tüketim artıyor, istihdam artıyor böylelikle ticaretin tüm çarkları çalışmış oluyor. Biz firma olarak 2023 yılı hedeflerimize 2 adet UV makina katmayı planlıyoruz. Sözleşmelerini yapıp siparişimizi verdik. 2023 yılı sektörümüzde yenilenme ve gelişme yılı olacaktır.

2023 yılının ilk altı aylık döneminin tamamlanmasına az bir zaman kaldı. Bu noktada ilk altı aylık dilim firmanız açısından nasıl geçti? Bununla birlikte ikinci altı aylık dilime ilişkin beklenti ve öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

İhsan Oruç: 2023 yılının ilk altı ayı bilindiği gibi seçim süreci ile geçti. Biz dijital baskı merkezlerinin seçim süreçlerinde her zaman işleri artmıştır. Yapılan seçimlerde ülkemizde adeta reklam sektörü açısından afiş savaşları ile geçti. Beklentimizin üzerinde bir iş potansiyeli yakalamış olduk. İkinci altı aylık süreçte de yukarıda bahsettiğim gibi pandemi seçim derken özellikle özel sektörde birçok yapılması gereken iş birikti. Bu sürecinde sektörümüz açısından çok hareketli ve verimli geçeceğine inanıyorum. Bu anlamda malzeme ve makine yatırımlarımızı bu yönde yapıyoruz.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İhsan Oruç: Son olacağına inanmıyorum fakat her zaman vermek istediğimiz mesaj nakit alışveriştir. Örneğin firmamızın ismi Baskı Center’dır. Dolayısıyla bir banka veya finans şirketi değiliz. Malzemecisinden ithalatçısına üreticiden satıcıya kadar nakit alışverişe dönülmeli. İçinde bulunduğumuz süreç bunu bir nebze olsun zoraki hale getirdi. Daha da peşin ve nakite dönüşmeli yani firmalar peşin harici mal alıp satmamalı, peşin, nakit, trink, cesh… Sonuç olarak “al gülüm ver gülüm” mutlu ticaret olmalı. Baskı Center olarak tüm sektör paydaşlarımıza hayırlı bereketli bol kazançlar ve başarılar dileriz.

Print Friendly, PDF & Email