Clear Channel 20. Yılında Açıkhavayı Dijital Platformlarla Buluşturuyor

Clear Channel, Türkiye’deki 20. Yılını görkemli bir davetle kutladı. Reklam, pazarlama ve medya sektörünün önde gelen isimlerinin yer aldığı özel davet Sakıp Sabancı Müzesi The Seed’de gerçekleştirildi.

Clear Channel, Türkiye’deki 20. Yılını görkemli bir davetle kutladı. Reklam, pazarlama ve medya sektörünün önde gelen isimlerinin yer aldığı özel davet Sakıp Sabancı Müzesi The Seed’de gerçekleştirildi. Clear Channel Türkiye CEO’su Çiler Yıldız, yaptığı konuşmada “Clear Channel olarak kendimize yeni bir yol haritası belirledik.  Sadece yeni yatırımlar  yapmıyor, mevcut envanterimizi de geliştiriyoruz. Global bilgi birikimimiz ve tecrübemizle markalara ve memleketimize değer katmayı hedefliyoruz” dedi. İETT’nin 20 yıl önce açtığı ihaleyi alarak İstanbul’daki otobüsleri ilk kez reklamla giydiren ve açıkhavayı yenilikçi bir iş modeli ile tanıştıran Clear Channel, Türkiye’deki 20. yılını görkemli bir davetle kutladı. Bugün 4 kıtada, 28 ülkede 549 bin, Türkiye’de ise 7 şehirde 17 bin reklam yüzüne sahip, dünyanın önde gelen açıkhava şirketlerinden biri olan Clear Channel, Sakıp Sabancı Müzesi The Seed’de 5 Mayıs Salı akşamı gerçekleştirdiği etkinlikte, reklam ve pazarlama sektörünün önemli isimlerini ağırladı. Clear Channel’ın 20. Yıl gecesinde Türkiye CEO’su Çiler Yıldız’ın yanı sıra Clear Channel Avrupa Başkanı Matthew Dearden, Türkiye Satış Genel Müdür Yardımcısı Sedat Analı ile Dijital ve Yenilikçi İşler Direktörü Keith Nielsen konuşma yaparken oyuncu, sahne sihirbazı ve senaryo yazarı Kubilay Tunçer de düzenlediği gösterisinde açıkhava reklamların yıllar içinde geçirdiği evrimi sihirle anlattı ve izleyicilere keyifli dakikalar yaşattı.

Sektöre öncülük ediyor

Clear Channel Türkiye CEO’su Çiler Yıldız, gecenin açılışında yaptığı konuşmada, kuruluşlarından bu yana açıkhavada gerçekleştirdikleri uygulamalarla sektöre öncülük ettiklerini belirterek, şunları söyledi: “Clear Channel olarak kendimize yeni bir yol haritası belirledik. Hayalimiz müşterilerimizi ve hedef kitlelerini yakından tanıyıp anlayarak, ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretebilmek, bir nevi terzi olabilmek. Clear Channel ailesi olarak hedefimiz teknolojiyi, global bilgi ve birikimimizi kullanarak açıkhava mecrasına, müşterilerimize ve memleketimize değer katmak.” dedi ve ekledi: “Clear Channel Türkiye duraklarının dünyanın dört bir yanına ihraç edilmesi bizi ayrıca gururlandırıyor.”

Matthew Dearden: “Türkiye’de İş Yapmaktan Çok Mutluyuz”

Clear Channel Avrupa Başkanı Matthew Dearden ise, Türkiye reklam pazarının potansiyelinin çok büyük olduğunu belirtti ve yenilikçi ve etkin açıkhava çalışmalarından örnekler verdi. Dearden: “Bizim işimiz markaları parlatarak onlara değer katmak. Sloganımız ‘Clear Channel: Markalarla insanları buluşturur. (Where brands meet people.” Günümüz teknolojisi sayesinde açıkhavada hedef kitleyi yakalayacağımız lokasyonları bulmak, doğru yer ve zamanda kampanya yapmak mümkün. Örnek vermek gerekirse alışveriş merkezlerine yakın noktaları seçmek kritik ancak yeterli değil. Akılda kalabilmek için, hedef kitlenin o alışveriş merkezine hangi yolları tercih ederek  ulaştığına da bakmak ve ona göre planlama yapmak lazım. Yenilikçi bir iletişim dili kullanmak, tüketici ile duygusal bağ kurmak, demografik data yardımıyla segmentasyon yapmak, teknoloji ve dijital dünyayı açıkhava ile birleştirmek yapılan kampanyanın akılda kalıcılığını artıran diğer önemli etkenler…” diyerek davetlilerle iş ortaklığı kurmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Clear Channel Satış Genel Müdür Yardımcısı Sedat Analı da, sadece kazanmaya değil, kazandırmaya ve çözüm üretmeye odaklandıklarını belirterek, şunları söyledi:  “Play adını verdiğimiz dijital ürünlerimiz bu ay itibariyle Kanyon, Mall of İstanbul ve Zorlu Center’da tüketicilerle buluştu. Markalar 3D görüntü kalitesi ile hedef kitlelerine daha zengin mesaj verebilecek, derin etkileşim kurabilecek. Ayrıca bu ay içinde diğer teknolojik ürünümüz olan Connect de açıkhavada yerini alacak. Mecraları birbirine, markaları tüketicilere bağlayan Connect’i, İstanbul duraklarında yaygın olarak kullanacağız.

Clear Channel Dijital ve Yenilikçi İşler Direktörü Keith Nilsen de, dünyadan örneklerle dijital kampanyaların çeşitlerinden bahsetti. Uygulanan dijital kampanyaların yüzde 99’unun lineer/doğrusal olduğunu ve etkisi en yüksek olan akıllı içeriğe sahip kampanyaların oranının ise sadece %1’de kaldığını ifade eden Nilsen, “Akıllı içeriğe sahip reklam prodüksiyonlarının zaman aldığının ve maliyet oluşturduğunun farkındayız. Ancak bu kampanyaların geri dönüşünün çok yüksek olduğunu  göz önünde bulundurarak reklamverenlerin bu işe gönül vermesi gerekir.” dedi ve “içerik kraldır” diyerek sözlerini noktaladı.

Clear Channel’ın Türkiye yolculuğu

Clear Channel’ın 1995 yılında otobüs giydirmeyle başlayan Türkiye yolcuğu, bugün otobüs, metrobüs, durak, raket, 360, Perakende (Carrefour, Migros), AVM’lerde (Kanyon, Zorlu, Mall of İstanbul) yer alan 17 bin reklam yüzüyle devam ediyor. Esnek network yapısıyla müşterisine özel çözümler sunan Clear Channel, tüm dünyada açık hava medyasının dijitalleşme sürecine öncülük ediyor. Şirkete göre yeni teknolojilerin hızlı gelişimi, açık hava endüstrisinin gelişimine de büyük katkıda bulunuyor. Dinamik, dijital reklam platformlarının hayata geçmesi, marka ve tüketici arasında yenilikçi, interaktif ve esnek bir iletişim ortamı sağlıyor. Clear Channel Türkiye’nin reklam envanteri dağılımı şöyle:

Şehir Mobilyaları (Otobüs Durak, Raket, 360)

Türkiye genelinde 17 bin bin reklam yüzü ile durak ve raketler, sokaktaki hedef kitlenize doğrudan erişiminizi sağlar.  İstanbul’un en merkezi noktalarında yer alan 360 vitrinler ise yenilikçi projeler için fırsatlar sunar.

Transit (Otobüs Reklamı Giydirme): İstanbul’da 700 tek katlı ve 140 çift katlı otobüsü farklı formatlarda (superback, şerit, tam giydirme) reklam ve mesajlarınızla kaplar, sürekli görünür olmanızı sağlar. Clear Channel, İstanbul Transit pazarının lider açık hava şirketidir.

Metrobüs Raket: İstanbul’da 43 istasyonda 2 bin 500 reklam yüzüyle rakipsiz, İstanbul’u merkezinden bir uçtan bir uca geçen bir reklam networküdür.

Perakende: Lider perakende noktalarından Carrefour ve Migroslarda toplam 470 raket ve megalight ile alışveriş anında hedef kitlenize erişmenizi, farkındalık oluşturarak anında satışa ulaşmanızı sağlar.

Billboard, Megalight: Antalya, Kayseri, Edirne, Balıkesir, Bilecik ve Kırklareli’nde 1.300 billboard ve megalight ile büyük boyutlarda reklam alanı sunar.

Clear Channel Connect uygulamasıyla (NFC ya da QR kod okuma) geleneksel açıkhava medyası, mobil platformlarla buluşuyor ve markalar potansiyel tüketicileriyle etkileşim sağlıyor. Uygulama çerçevesinde seçilen İETT otobüs ve metrobüs duraklarına NFC veya QR kod okuma ile çalışan “Connect”ler yerleştirilecek. Tüketiciler akıllı telefonya da tabletleri ile  dijital içeriğe ulaşabilecek. Clear Channel bu girişimiyle açıkhavayı içerik sağlayan ve markaları hedef kitleleriyle doğrudan iletişim kuran, modern ve yenilikçi bir mecra haline getiriyor.

Play: İstanbul’un önde gelen ve en çok ziyaret edilen alışveriş merkezleri olan Kanyon, Mall of İstanbul ve Zorlu Center’da yer alan Play ekranlar, Mayıs 2015 itibariyle tüketicilerle buluştu. Play’ler dijital özellikleri sayesinde marka ve tüketici arasında yenilikçi ve esnek bir iletişim ortamı sağlıyor; tüketicinin bulunduğu mekan ve zihnine uygun  taktiksel ve esnek uygulamalara imkan veriyor.   Dijital ekranlar tüketicilerin ilgisini çekerek ve deneyimlerini derinleştirerek iletişimi artırırken; hareketli veya çoklu görseller daha karmaşık mesajlarını algılanmasını sağlıyor. Play’ler; AVM’lerde tüketicinin satın almaya en yakın olduğu noktalarda konumlanarak,  dikkat çekmeyi ve onları alışverişe yönlendirmeyi hedefliyor. Dijital içerik ve 3D görüntü kalitesi sayesinde reklamverenlere daha fazla imkanlar sunuyor.

Print Friendly, PDF & Email