CMYK Reklam, LIYU International Şirketindeki Hisselerini Artırdı

Oğuz Dinçer: “LIYU International’daki hisselerimizi arttırarak bundan sonra tüm dünya pazarında LIYU ile beraber aktif pazarda başarı hedefindeyiz”

 

CMYK Reklam, uzun yıllardır birlikte çalıştığı LIYU Intenational şirketindeki hisselerini artırdı. Süreçle ilgili imza töreni Çin’de düzenlenen APPPEXPO 2023 Fuarı’nda gerçekleştirildi. Dijital Teknik Dergisi olarak konuyla ilgili olarak CMYK Reklam Genel Müdürü Oğuz Dinçer ile bir söyleşi gerçekleştirdik.

 

LIYU markası hakkında dergi okuyucularımıza biraz bilgi verebilir misiniz? LIYU nasıl bir şirkettir? Ne tür faaliyetlerde bulunur?

Oğuz Dinçer: LIYU, Çin merkezli bir şirkettir ve geniş formatlı dijital baskı makineleri üreticisidir. 1993 yılında kurulan şirket, dijital baskı endüstrisi için baskı makineleri, kesim makineleri ve ilgili aksesuarları üretmektedir. LIYU, reklamcılık, tabelacılık, tekstil baskı, ambalaj, inşaat ve diğer endüstrilerde kullanılan çeşitli dijital baskı çözümleri sunar. Kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun geniş bir ürün yelpazesi sunarak, baskı işlemlerinin verimli ve yüksek kaliteli bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlamak için çalışır. Şirket, teknolojik yenilikleri takip ederek ve müşteri memnuniyetini ön planda tutarak dijital baskı sektöründeki rekabetçi konumunu sürdürmeye çalışır. LIYU markası, dünya çapında birçok ülkede ve endüstride tanınmış bir oyuncu olarak bilinir.

Oğuz bey, LIYU şirketine ait çoğunluk hisselerini satın aldığınızı öğrendik. Bunun dışında yeni bir yatırım hamleniz olacak mı?

Oğuz Dinçer: LIYU ile gerçekleştirdiğimiz ortaklıkla eş zamanlı olarak, Almanya pazarında ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturmak için stratejik bir yatırım hamlesine başladık. Daha öncesinde Avrupa’nın birçok ülkesinde alt distribütörlüklerimiz mevcuttu. Ancak, Almanya’da distribütörlük yerine kendi yerimizi açmayı daha uygun gördük. Bu karar, Almanya’nın güçlü ve büyüme potansiyeli olan pazarı göz önünde bulundurularak alınmıştır. Yerel bir varlık oluşturarak, müşterilerimize daha hızlı ve etkili hizmet sunmayı hedefliyoruz. Kendi yerimizi açarak, doğrudan ilişkiler kurabileceğimiz, müşteri ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebileceğimiz ve markamızı daha güçlü bir şekilde temsil edebileceğimiz bir adım atmış olacağız. Bu stratejik yatırım çalışmalarıyla Almanya’da başarılı bir varlık oluşturmayı ve pazardaki büyüme potansiyelinden tam anlamıyla yararlanmayı amaçlıyoruz. 2024 yılı itibari ile de aynı operasyonu Amerika pazarında gerçekleştirmeyi hedeflemekteyiz.

Sizin LIYU ile ilgili çalışmalarınız ilk ne zaman başladı? Bu süreci biraz açıklayabilir misiniz?

Oğuz Dinçer: 16 Sene önce alt distribütör olarak başladığımız birliktelik zamanla, müşteri talepleri doğrultusunda yapılan ürün geliştirmeleri, LIYU ile bağlarımız yakınlaşarak ve partnerlikten farklı boyutlara ulaşmıştır. 2017 yılında Platinum serisi ile yeni bir vizyon katarak Avrupa pazarında iyi bir konuma gelmiştir. LIYU INTERNATIONAL organizasyonu olarak bütün Avrupa ülkelerinde distribütörlük ağını kurduk. LIYU’daki hisselerimizi arttırarak bundan sonra tüm dünya pazarında LIYU ile beraber aktif pazarda başarı hedefindeyiz.

Uzun bir aradan sonra Çin’de düzenlenen reklam fuarını takip ettiniz. Fuarla ilgili bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Fuarı genel olarak nasıl buldunuz?

Oğuz Dinçer: Uzun süredir Çin’de düzenlenen fuarları yakından takip etmekteyiz ve bu fuarları iş dünyasının canlanması ve küresel pazarlara erişimin yeniden sağlanması için önemli bir adım olarak değerlendirmekteyiz. Bu fuarlar, büyük bir ilgiyle karşılanmakta olup, ziyaretçilerin ürünlere olan yoğun ilgisi ve aktif katılımıyla profesyonel bir atmosfer sunmaktadır. Birçok yeni teknoloji sunulduğunu gördük ve bu teknolojilerin sergilenmesiyle birlikte makinelerin daha yüksek kalite ve verimlilik üzerine odaklandığı görüldü. Bu durum, tüm ziyaretçileri mutlu etti.

Geçmiş yıllardaki fuara göre bu seneki fuarın daha başarılı ve güzel olduğunu söylenebilir mi? Uzakdoğu fuarı olmasına rağmen Avrupa ülkelerinden de katılım ve ziyaret oldu mu?

Oğuz Dinçer: Fuarda Avrupa ülkelerinden daha çok Asya ülkelerinden katılımın daha yüksek seviyelerde olduğunu gözlemledik. Bununla birlikte, göze çarpan bir nokta olarak, Çin iç pazarının yoğun bir ilgi gösterdiğini fark ettik. Ayrıca, Hindistan, Rusya ve Türkiye gibi diğer ülkelerden de fuara önemli bir ilgi olduğunu gözlemledik. Bu ülkelerden gelen ziyaretçiler, geniş bir yelpazedeki sektörlerden temsilciler olarak, iş bağlantıları kurma ve yeni pazarlara erişim imkanı bulma amacıyla fuara büyük bir ilgi gösterdiler.

Fuardaki ziyaretçi ve katılımcı yoğunluğunu nasıl buldunuz? Fuarda dikkatinizi çeken ürün ve teknolojiler oldu mu? Daha çok hangi konular ön plandaydı?

Oğuz Dinçer: Fuarda genel olarak yüksek bir katılım ve ilgi seviyesi olduğunu gözlemledik. Bizim önceliğimiz, kullanıcılara daha iyi ürünler sunabilmek için yeni teknolojileri yakından takip etmektir. Bu kapsamda, kendi ürünlerimizi geliştirirken ve aynı zamanda rakip firmaların yeniliklerini yerinde gözlemleyerek ilerlemek büyük önem taşımaktadır. Özellikle üretim süreçlerinin hız kazandığı bu ortamda, yeni ürünlerin bu trende uyum sağlamak üzere tasarlandığını görmek bizim için büyük bir motivasyon kaynağı olmuştur. Ayrıca özellikle Çin pazarı ile ilgili yeni ürünler geliştirildiği özellikle Hybrid baskı makinelerinin 5 metre eninde tasarlandığı ön plandaydı.

Firmanız adına ne tür çalışmalar gerçekleştirdiniz? Yeni ürün noktasında sunacağınız yenilikler olacak mı?

Oğuz Dinçer: LIYU INTERNATIONAL olarak, geçmişte özellikle Avrupa ülkelerine yoğun bir mesai harcamaktaydık ve bu bölgedeki pazarlara odaklanmıştık. Ancak, LIYU ortaklığı sonrasında stratejik bir değişiklik yaptık ve şu anda önceliğimiz, ülkelerin değişen ihtiyaçlarına yönelik yeni ürünler ve teknolojiler geliştirmektir. Bu doğrultuda, araştırma ve geliştirme ekibimiz, müşterilerimizin taleplerini analiz ederek yenilikçi çözümler sunmak üzere çalışmaktadır. Böylece, müşterilerimize özelleştirilmiş ürünler ve daha ileri teknolojiler sunarak onların rekabet gücünü artırmalarına yardımcı olmak hedefimizdir. Yenilik ve müşteri odaklılığımızla, global pazarlarda lider konumumuzu güçlendirerek büyümeyi hedefliyoruz.

Ülkemizde de Eylül ayında gerçekleştirilecek SIGN İstanbul Fuarı yaklaşıyor. Bu noktada hazırlıklara başladınız mı?

Oğuz Dinçer: CMYK Reklam ve LIYU INTERNATIONAL olarak, her yıl birçok ülkede fuarlara katılmaktayız ve bu fuarlara aktif bir şekilde hazırlanmaktayız. Şu anda SIGN İstanbul fuarı için hazırlıklarımız yoğun bir şekilde devam etmektedir. Fuarın başarılı ve verimli bir şekilde geçmesini sağlamak için gerekli birimlerimiz büyük bir özveriyle çalışmaktadır. Amacımız, fuar sırasında en iyi deneyimi sunmak ve müşterilerimize en yeni ürünlerimizi ve çözümlerimizi sunarak onların beklentilerini karşılamaktır. Bunun için SIGN fuarında çeşitli baskı ve kesim örnekleri sergileme amacındayız.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Oğuz Dinçer: Reklam ve dijital baskının gücüyle birlikte sorumluluğumuz da artıyor. Fikirleri gerçeğe dönüştüren, markaların sesini dünyaya duyuran, iletişimin gücünü taşıyan birer araç olarak sorumluluğumuzu unutmamalıyız. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlamak, onları daha iyi anlatmak ve ilgi çekici mesajlar sunmak için sürekli olarak kendimizi geliştirmeliyiz. Yaratıcılık, deneyim ve teknolojiyi bir araya getirerek, dijital baskıları estetik ve etkileyici bir şekilde hayata geçirmeliyiz.

Print Friendly, PDF & Email