Deniz Reklam İçin Beklentilerini Karşılayan Bir Fuar Oldu

Deniz Reklam, faaliyet gösterdiği tüm çözümleri FESPA Avrasya Fuarı’nda ziyaretçilerin beğenisine sundu. 

Deniz Reklam, FESPA Avrasya Fuarı’nda şirket beklentilerine ulaştı. Fuar sonrası görüşlerini aldığımız Deniz Reklam yöneticilerinden İbrahim Demirseren, “Avrasya bölgesine hitap etmek üzere ülkemizde ilk defa gerçekleştirilen bu fuarın, satılan stand alanı metrekaresi, katılan firmaların çeşitliliği, kurulan standların kalitesi, ziyaretçi sayısı ve kalitesi olarak beklenenin üzerinde gerçekleştiğini söyleyebilirim” diye konuştu. Demirseren, fuara ilişkin sorularımızı yanıtladı. 

FESPA Avrasya Fuarı nasıl geçti? Fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

FESPA Avrasya Fuarı şirketimiz adına güzel geçti. Beklediğimiz sayıda ziyaretçi ağırlama ve ileride çalışma fırsatımız olabilecek açık hava reklam üreticisi firmalar ile tanışma fırsatımız oldu. Bu firmalar İstanbul’dan, Türkiye’nin diğer illerinden ve civar ülkelerdendi. Avrasya bölgesine hitap etmek üzere ülkemizde ilk defa gerçekleştirilen bu fuarın, satılan stand alanı metrekaresi, katılan firmaların çeşitliliği, kurulan standların kalitesi, ziyaretçi sayısı ve kalitesi olarak beklenenin üzerinde gerçekleştiğini söyleyebilirim. Bu başarıda, FESPA ekibinin birikimi ve fuarın hissedarı ARED üyelerinin verdiği desteğin katkısının büyük olduğuna inanıyorum. Sonuçta FESPA Avrasya Fuarı şirketimizin beklentilerini fazlası ile karşıladı diyebilirim. 

Fuarda hangi çözümlerinizi sergilediniz? Ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Fuar süresince ithal ettiğimiz tüm ürünler yanında bazı yerli üreticilerinde ürünlerini sergiledik.  Standımızda pazara sunduğumuz Flexface kaplama germe vinilleri, Flexmed lamine germe vinilleri, folyo, iç mekan laminasyonları, yer grafiği laminasyonları ve delikli pencere folyoları, Arlon kendinden yapışkanlı renkli kesim ve baskı folyoları, Nepex markalı cam kumlama folyosu, Reflectiv markalı cam dekor ürünleri, Wonpoong markalı tabelalık germe vinilleri, Bow Tape markalı çift taraflı bantları, Declam laminasyonları, Serge Ferrari markalı kendinden yapışkanlı germe vinilleri, Decoboard markalı kağıt petek panelleri sergiledik.

Standımızda fuar süresi boyunca günün önemli bir kısmında araç uygulaması yapılınca en çok ABD kökenli Arlon firmasının DPF 6000 RP kodlu baskılık dökme araç folyoları ve 2600 serisi araç renk değişimi folyoları dikkat çekti diyebiliriz.  Bunlara ilave olarak ise folyo baskıda ekonomik bir çözüm olan flexmed monomerik folyolarımız, yer grafiklerimiz, berrak baskılık folyomuz ve Decoboard kağıt petek panelleri de standımıza ziyaretçi çeken ürünlerdi.

Fuar sırasında sergilenen,  Hollanda kökenli SOTT firmasının araç uygulama aletlerinin de bir çok ziyaretçinin ilgisini çektiğini gördük. Standımıza ziyaretçi ilgisi yoğundu. 

Fuarda standınıza daha çok hangi bölgelerden ziyaretçiler geldi? Fuara yabancı ziyaretçinin ilgisi nasıldı?

Standımıza doğal olarak en çok Türk ziyaretçiler geldi. Çoğunluk İstanbul’lu ziyaretçilerdedir. Diğer illerden ise gene yaygın bir katılım vardı. Ankara, İzmir, Konya, Antalya, Kayseri, Bursa Mersin gibi illere ilave olarak tüm bölgelerden ve daha küçük illerden de ziyaretçi olması bizi sevindirdi. Yabancı ziyaretçi için ise gene geniş bir yelpazede katılım vardı diyebilirim. Yunanistan, Bulgaristan, İran, Irak gibi komşu ülkelere ilave olarak Katar, Mısır gibi bir çok Arap ülkesinden, Rusya, Azerbaycan, Hindistan gibi daha uzak ülkelerden de ziyaretçiler vardı. Ayrıca Amerika ve Avrupa kökenli birçok malzeme üreticisinin yetkilileri de temsilci bulmak için fuar koridorlarındaydı. Doğruyu söylemek gerekirse,  bayram tarihinin çok yakın olması sebebi ile Müslüman ülkelerden katılımın daha düşük bekliyordum. Fuarda düşündüğümün çok üzerinde Arap ziyaretçi ile karşılaştım. Bu da fuar için FESPA ekibi tarafından yapılan merkezi davetin düşünülenden daha kuvvetli olduğunu gösterdi. Gelecek senelerde yabancı ziyaretçi sayısının çok daha fazla olacağını düşünüyorum. Bölge ülke vatandaşlarının Avrupa ülkelerinde yaşadıkları vize sorunları sebebi ile gidemedikleri Avrupa fuarlarının yerini FESPA Euroasia fuarının alacağını düşünüyorum.    

Önümüzde Sign İstanbul Fuarı var. Bu fuara ilişkin düşünceleriniz nelerdir?

Kasım sonu, Aralık başı gibi Sign İstanbul 2013 Fuarı gerçekleşecek. Bu uzun zamandır İstanbul’da gerçekleşen bir fuar. Çok ufak metrekareler ile yola çıkıldı ve bu seneye kadar hep büyüyerek geldi. Bu sene şirketimizin fuar tercihini bölgesel bir fuar olan FESPA Avrasya tarafına kullandık ve tercihimizin doğru olduğunu gördük. Bir sene içerisinde, kısa bir aralıkla iki fuar katılımının şirketimizin tanıtımına bir katkısı olacağına inanmıyoruz. Dolayısı ile Sign İstanbul Fuarı’na katılmayı düşünmüyoruz. 

Endüstriyel reklam sektörünün 2013 yılı performansını nasıl buluyorsunuz? Geçtiğimiz yıl ile kıyasladığınızda iş yoğunluğu nasıldı?

2013 yılı endüstriyel reklam sektörü için kötü geçiyor denemez. Kendi müşteri portföyümüzden gördüğümüz,  sektörümüze olan talep hala artmakta ama her sene daha düşük bir yüzde ile. Duraklama ve daralma yaşayan sektörler düşünüldüğünde halimizden mutlu olmalıyız diyoruz. Sektörde iş yoğunluğu bir miktar artsa da bu tüm üreticiler tarafında hissedilmedi. Bunun sebebi her geçen sene talebin üzerinde artan üretici sayısı, büyüyen pastadan pay almaya çalışan yeni firmaların varlığı. Yani iş olsa da işi almak gittikçe zorlaşıyor, eskiden üreticiye kendi gelen işleri almak için müşteri firmaları çok yakından takip etmek gerekiyor ve en kötüsü fiyat, vade tavizleri verilmesi gerekiyor. 

Sektörümüzde çok sık dile getirilen haksız rekabet konusunda sizin görüşleriniz nelerdir?

Sektörümüzde haksız rekabet olarak nitelenebilecek girişimler maalesef var. Bu durum tedarikçiler arasında olduğu gibi endüstriyel reklam üreticileri arasında da var.  Temel sebebi sektöre yeni katılan firmaların kalite, hizmet gibi konuları atlayarak sadece fiyat rekabetine kalkışmaları, bunun sonucu olarak karsız olarak alınan işler ve bu işlerin karlı bir hale döndürülmesi için yapılan iş ahlakına uymayan adımlar. Aramızda 2 ay veya 6 ay da yapılan tahsilatın farkını anlamayan, doğru maliyet hesabı yapamayan, iş almak için her şeyi mubah gören firmalar olduğu sürece bu konu sektör gündeminde hep yer alacaktır. Bunun tek çözümü ise endüstriyel reklam sektörü içinde yer alan ve bunların müşterisi olan firmaların belli konularda bilgilendirilmesi ve eğitilmesi. Bunu da ancak kuvvetlenen bir ARED ‘in yapabileceğine inanıyorum. 

Pazarda firmanızı ön plana çıkaran özellikler nelerdir? Müşteri neden sizi tercih etmeli?

Deniz A.Ş. sektörde en ekonomik fiyatlar ve en uzun vadelerle satış yapan bir firma olarak tanınmaz. Fakat Deniz ile çalışmak konusunda ısrarcı bir müşteri kitlemiz var ve bu kitle her sene düzenli olarak artıyor. Müşteri firmalar bizi ürünlerdeki yüksek kalite ve tutarlılık, kuvvetli bir stok miktarı, bekledikleri kalitede bir hizmet ve verdiğimiz teknik destek sebepleri ile tercih ederler. Satış ve lojistik ekibimiz hep kendini müşteri firma yerine koyarak ve müşteri firmaların memnuniyetini düşünerek çalışır. Ayrıca pazarda çok alternatifi olmayan Arlon kurumsal kimlik ürünlerimiz, kendinden yapışkanlı brandamız, kağıt petek panellerimiz, berrak baskı folyomuzda bizi rakiplerimizden ayrıştıran şeyler.   

2014 yılına ilişkin ne tür projeleriniz ve hedefleriniz var?

2014 senesinde pazar payımızı büyütmeyi planlıyoruz. Bu doğrultuda ürün gamımıza yeni ürünler ilave edeceğiz, satış ekibimizi genişleteceğiz. Ürün gamına ilave edilecek ürünleri sene başından itibaren pazarla paylaşmaya başlayacağız. Bunun sonucu olarak ise mevcut depo alanımızın büyütülmesi, dolayısı ile taşınmasını planlıyoruz.  

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sektörümüzde haksız rekabet, belediyeler ile yaşanan sorunlar, yetişmiş veya eğitimli iş gücü eksikliği, elektronik ihaleler gibi birçok sorun var. Bu sorunların hepsi ancak derneğimiz ARED aracılığı ile ve birleşerek çözülebilir. Bunun için ise derneğin mali olarak güçlenmesi gerekmektedir. Biliyorsunuz derneğimiz sektörün kuvvetli bir fuarı olması gerektiği inancı ile 2012 yılı sonuna kadar İFO firmasının düzenlediği Sign İstanbul fuarını desteklemiştir.  İFO firmasını 2012 senesi içinde İngiliz kökenli Tarsus firmasına satılması sonrası ise dernek yönetimimiz,  üyesi olduğumuz FESPA (Avrupa Baskı Dernekleri Federasyonu) ile ortak olarak FESPA Avrasya fuarının her sene İstanbul’da bölgesel olarak düzenlenmesi kararını almıştır. FESPA Avrasya fuarını düzenleyen şirketin yarı hissesinin sahibi derneğimiz ARED’tir. FESPA adından da anlaşılacağı gibi Avrupa ülkelerindeki tüm endüstriyel reklam ile ilgili baskı derneklerini bir çatı altında toplayan bir federasyondur. Yani FESPA kar amacı gütmeyen, sektör fuarlarından kazandığı geliri çeşitli destekler ile sektörün büyümesi, sağlığı için tekrar sektöre harcayan bir kurumdur. İstanbul’da gerçekleşen fuarın da gelirinin yarısı ortak olması sıfatı ile derneğimiz ARED’ e kalacaktır. Bu para ihtiyaç olacak konularda destek olarak sektörümüze geri dönecek ve sıralanan sorunların çözülmesi imkanı doğacaktır. Bu konuda tüm sektör ilk fuarımızda olduğu gibi FESPA Avrasya fuarına katılımcı veya ziyaretçi olarak desteğini vermelidir.

Print Friendly, PDF & Email