Devpa, Yeni Yerinde Şimdi Daha Güçlü

Kayseri’den Türkiye’nin her noktasına hizmet götüren Devpa, 10 bin metrekareden oluşan yeni tesisine geçti. 

Kayseri merkezli bir firma olan Devpa, 10 bin metrekareden oluşan yeni tesisine geçti. Endüstriyel reklam sektörünün ihtiyaç duyduğu ürünlerin tamamını bünyesinde bulunduran Devpa, yeni yerine geçişiyle birlikte hedef büyüttü. Bilindiği gibi geçtiğimiz yıl Atlantis Reklam firmasının çoğunluk hisselerini alarak bünyesine katan Devpa, yeni yerinde artık daha güçlü. Dijital Tabela Teknik Dergisi olarak Devpa’nın önümüzdeki döneme ilişkin plan ve hedeflerini öğrenmek için yeni tesislerini ziyaret ettik. Devpa İşletme Müdürü Ş. Mehmet Cecekoğlu ve İthalat Müdürü H. Erhan Demir sorularımızı yanıtladı.

Sizlere yeni tesisinizin hayırlı ve bol kazanç getirmesini dileriz. Neden böyle bir yatırıma ihtiyaç duydunuz? Yeni tesisinizin özellikleri ve avantajları hakkında bilgi verir misiniz?

Erhan Demir: Yaptığımız yeni yatırımlarla birlikte bulunduğumuz tesis ihtiyaçlarımız karşılamamaya başladı. Ardından kendi binamıza geçme kararı aldık. 10 bin metrekareden oluşan yeni tesisimize geçmiş bulunuyoruz. Şu anda binanın yaklaşık 7 bin metrekarelik alanını kullanmaktayız. Yaklaşık 25 kişilik genç ve dinamik bir ekibimiz var. Satış pazarlama, depo, muhasebe, showroom olmak üzere tüm birimleri bir araya topladık. Lojistik konusunda geniş bir alana sahibiz. Tüm araçların girip çıkabildiği, forklift makinesinin hareket edebildiği büyük bir depo alanımız bulunuyor. Bunun yanında binamızda 3 metreye 6 metre genişliğinde 3 ton ağırlık kaldırma kapasitesine sahip olan bir yük asansörü mevcut. Dolayısıyla çok katlı bir merkez olmanın dezavantajını ortadan kaldırıyor. 

Devpa’nın ürün portföyünde neler var? Bir reklam firması Devpa’da ne tür çözümler bulabiliyor? İthalat ve tedariğini yaptığınız ürünler hakkında bilgi verir misiniz?

Erhan Demir: Branda, akrilik levha, reflektif folyolar, sıvı laminasyon makinesi, roll up, one way vision, dekota, mıknatıslı folyo, kumlu folyo, transfer folyo gibi ürünleri ithal etmekteyiz. Bunun dışındaki ürünlerimizi hem üretici hem de tedarikçi firmalardan temin etmekteyiz. Ürün çeşitliliği olarak bakıldığında bir reklamcının kullandığı bütün ürünler bulunmaktadır. 

Müşteri grubunuz nerelerden oluşmaktadır? Türkiye genelindeki satış ve pazarlama politikanızdan bahseder misiniz?

Mehmet Cecekoğlu: Türkiye genelinde belirlenen siparişler toplandıktan sonra yük araçlarımızla Türkiye genelinde ürünlerimizi müşterilere ulaştırmaktayız. Bunun yanında şehir içinde hizmet veren 3 adet aracımız bulunmaktadır. İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz ve Akdeniz bölgelerinde genel olarak son kullanıcılara satışlar yapılırken, Marmara ve Ege bölgesinde daha çok toptan satışlar gerçekleştirilmektedir. Pazarlama ekibimiz konusunda uzmandır. Bu konuda tüm eğitimleri almış ve müşterinin tüm talep ve sorunlarını yerinden tespit edip çözümleme çabası içindeyiz. 

Devpa geçtiğimiz yıl Atlantis Reklam firmasını bünyesine kattı. Atlantis Reklam’da çalışmalar nasıl gidiyor?

Mehmet Cecekoğlu: Bilindiği gibi geçtiğimiz yıl Atlantis firmasını bünyemize kattık. Bu noktada Erdoğan Bey oradaki çalışmaları yürütmektedir. Atlantis Reklam olarak pazarda bulunamadığımız bölgeleri hedeflemekteyiz. Atlantis Reklam daha çok toptancılara yönelik satışlar yapmaktadır. 

Devpa’yı sektörde başarıya götüren etkenler nelerdir?

Mehmet Cecekoğlu: Devpa olarak belirli bir sistem ve plan dahilinde çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Sadece sistemde aksayan noktalar olduğunda müdahale etmekteyiz. Bunun dışında faaliyetlerimiz planlı ve programlı bir şekilde yürümektedir. Haftalık toplantılarda genel raporları değerlendirip, yeniden planlama ve düzenlemeler yapabilmekteyiz. Herhangi bir aksaklığı ilk yaptığımız toplantıda gidermeye çalışmaktayız. Müşteri memnuniyeti bizim için her zaman ilk planda gelmektedir. Hizmet kalitemizi her geçen gün artırmaktayız. Fiyatlarımız piyasa şartlarına uygundur. Mümkün olan kar marjlarıyla büyümeyi hedefliyoruz. Kalite standardımızı her geçen gün artırmaktayız. Ürünleri acil olarak ulaştırmamız gereken durumlarda farklı ulaşım tekniklerini kullanarak hızlı bir şekilde müşterinin ihtiyaçlarını karşılamaktayız. Erhan Beyin Devpa bünyesine katılmasıyla birlikte şirketimizde ciddi gelişmeler yaşandı. Farklı satış ve pazarlama politikaları geliştirdik. 

Sign İstanbul Fuarı yaklaşıyor. Bu fuara katılmayı düşünüyor musunuz? Genel olarak yurt dışındaki fuarları takip ediyor musunuz?

Mehmet Cecekoğlu: Yurt dışındaki fuarları takip etmekteyiz. Piyasanın ihtiyaçlarını belirleyip Erhan Beye iletiyoruz. Erhan Beyde, gerekli organizasyonları yaparak gerek fuarlarda gerekse yurt dışı seyahatleriyle gerekli ürünleri Devpa bünyesine katmaktadır. Yine özellikle yurt dışı fuarları takip etmeye çalışıyoruz.

Yurt içindeki Sign İstanbul Fuarı’na uzun yıllardır katılmaktayız. Ancak 2013 yılında katılmama kararı aldık. Buraya katılmama kararımıza gelince, Devpa bir Anadolu firmasıdır. Anadolu’dan gelen ziyaretçilerle biz zaten sürekli temas halindeyiz. Bu fuarda İstanbul merkezli firmalar daha çok fayda görmektedir. Bunun yanında fuarın makine ağırlıklı olmasından dolayı biz istediğimiz performansı alamıyoruz. Yani bugüne kadarki müşteri portföyümüze baktığımızda fuarlardan kazandığımız müşteri yüzdesi oldukça düşüktür. Fuara genel olarak makine konusunda yatırım düşünen ziyaretçiler gelmektedir. Zaten fuara gelen müşterilere biz uzun yıllardır hizmet sunmaktayız. Bu sebeple bu yıl katılmama kararı aldık. Fuar bütçesini de daha çok satış ve pazarlamada kullanmayı planlıyoruz. 

Endüstriyel reklam sektörünün genel yapısına ilişkin düşünceleriniz nelerdir?

Erhan Demir: Son birkaç yıldır sektörümüzde çok büyük bir yenilik görmüyoruz. Çok fazla dikkat çeken ve talep gören bir ürün gözlemlemedik. Bu sebeple yurt dışına yaptığımız fuar ziyaretlerini bir miktar azaltma kararı aldık. Endüstriyel reklam sektöründe üretim hacmi olarak artış sürüyor. Bunu gelen taleplerden analiz etmekteyiz. 

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Erhan Demir: Bu yılın ve önümüzdeki senelerin sektörümüz ve meslektaşlarımız için hayırlı ve bol kazanlı geçmesini temenni ediyorum. 

Mehmet Cecekoğlu: Özellikle geçtiğimiz yıllara göre reklam malzemeleri satışında ciddi bir rekabet yaşanıyor. Rekabetin artmasıyla birlikte kalitenin artması en büyük temennimizdir. Fiyat rekabeti yerine hizmeti ön plana çıkaran bir strateji izlenmelidir. Uzun yıllardır bu sektörün içinde faaliyet gösteriyoruz. Ortada çok büyük bir pazar var. Bu pazar firmalarımıza yetecek büyüklüktedir. Fiyat rekabetinin kimseye bir faydası yoktur. Karşılıklı anlayış ve iyi niyet çerçevesinde doğru satış ve pazarlama politikalarıyla başarıya ulaşmak gerekir. Doğru kar marjlarını uygulayarak, hizmet kalitesini ön plana çıkarmak gerekir. Önümüzdeki dönemin bol kazançlı geçmesini temenni ediyoruz.

Print Friendly, PDF & Email