Devpa yeniden SIGN İstanbul’da  

Devpa geleneksel hale gelen Ramazan iftarında hem müşterileri hem de sektörü bir araya getirdi. 

Endüstriyel reklam sektörünün en büyük malzeme satıcıları arasında yer alan Devpa, iki yıl aradan sonra SIGN İstanbul Fuarı’na katılacak. Devpa geleneksel hale gelen Ramazan iftarında hem müşterileri hem de sektörü bir araya getirdi. Dijital Tabela Teknik Dergisi olarak katıldığımız iftar programı sonrasında Devpa’da yaşanan gelişmeler ve hedeflere yönelik olarak bir söyleşi gerçekleştirdik.

Öncelikle geleneksel hale gelen Devpa’nın iftar organizasyonu ile başlayalım. Endüstriyel reklam sektöründeki en yüksek katılımlı iftar programı olduğuna şahit olduk. Kısaca bu program hakkında bilgi alabilir miyiz?

Erhan Bey: Öncelikle Dijital Tabela Teknik Dergisi olarak bizlerle birlikte olduğunuz için teşekkür ederiz. Ramazan ayında gerçekleşen bu programı geleneksel hale getirdik. Hem sektörün hem de müşterileri bir araya getirmeyi amaçlıyoruz. Katılım sayısı her geçen artıyor. Bu yılda geçmiş senelere göre çok yüksek katılımlı bir organizasyon oldu. Bu yılki iftar programımız 300 davetliyi aştı. Davetimize katılan tüm sektör firmalarına ve müşterilerimize teşekkür ederiz. Önümüzdeki sene ve senelerde bu geleneği devam ettirmeyi arzuluyoruz. 

SIGN İstanbul Fuarı yaklaşıyor. Devpa’nın her yıl fuarlara katılan bir firma olmadığını biliyoruz. Bu yıl SIGN İstanbul Fuarı’ndaki yerinizi aldınız. Bu fuara ilişkin düşünce ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

Erhan Bey: Devpa, sektördeki geçmişi dolayısıyla sektör tarafından tanınan ve bilinen bir markadır. Satışını yaptığımız tüm ürünler müşterilerimiz tarafından yakından bilinip tercih edilmektedir. Dolayısıyla ürün çeşitliliğinde çok farklılık olmadığı için son iki yıldır fuara katılmadık. SIGN İstanbul sektörümüzün öncü fuarıdır. Bu yıl prestij amaçlı yer alma kararı aldık. Anadolu’dan fuara gelen ziyaretçilerin kendilerini yalnız hissetmemeleri bununla birlikte ev sahipliği yapabilmek adına fuarda yer alacağız. Dolayısıyla bu yıl SIGN İstanbul bizim için bir pazarlama aktivitesi olmak yerine Anadolu’dan gelen ziyaretçilere ev sahipliği yapma görevi üstlenecek. 

Daha çok piyasa içinde yer alan biri olarak genel sektörün havasını nasıl değerlendiriyorsunuz? Müşterilerin iş akışları nasıl?

Mehmet: Piyasalara ilişkin analizlerimizi önceden daha kolay yapabiliyorduk. Ancak bugün bunu yapabilmek çok zorlaştı. İleriye dönük ne olacağını gözlemleyemiyoruz. Sadece izlenimlerim doğrultusunda müşterilerimiz günlük veya haftalık hareket ediyor. Bu sebeple piyasanın çok rahat olmadığını düşünüyorum. Özellikle seçim dönemi ve sonrasında oluşan tabloyu okumak gerçekten zor. Domino etkisiyle tahsilat sorunu yaşanıyor. Bu noktada herkes tedirgin hareket etmeye başladı.

Piyasadaki tedirginliğin istikrarlı devam eden bir hükümetten sonra oluşan siyasi tablodan kaynaklandığını söyleyebilir miyiz?

Mehmet Bey: Kesinlikle söyleyebiliriz. 13 yıldır siyasi anlamda çok iyi bir istikrar oluşturuldu. Bu siyasi istikrar her alana yansıdı. İyi veya kötü yorumu devpa-yemekyapmadan söylemek gerekirse; istikrar ve tek başına yönetim her zaman olumludur. Şu anki tablo piyasaya negatif olarak yansıdı. Satışlardan tahsilata kadar bir durağan yapı oluştu. Bir an önce siyasi anlamda bir şeylerin kararının hızlıca alınması gerekiyor. Bu dönemde siyasetçilerin hızlı ve doğru kararlar almasıyla aşılacaktır. Bununla birlikte firma sayısının artmasıyla birlikte rekabette üst düzeye ulaştı. Birçok noktada birçok satıcı ile fiyat mücadelesi veriyoruz. En güvendiğimiz müşterilerimizle bile tahsilat konusunda sıkıntılar yaşamaya başladık. Tabiki bu müşterilerimizin suçu değil. Onlarda iş yaptıkları müşterilerden alamıyor. Bu zincirleme bir şekilde ilerliyor. En üstten en alta kadar iniyor. İstikrar her şeyden önemlidir.

Mustafa Bey sizde teknik bölümden sorumlusunuz. Günümüzün en çok kullanılan sosyal medya konusunda ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?

Mustafa Bey: Devpa, hem ürün çeşitliliği hem de stok durumu açısından güncel yazılımlar kullanıyor. Tüm ürünlerimize ait detaylara bir tuşla ulaşabilmekteyiz. Bu ürünlerle ilgili eksik veya fazla ürün analizlerimi yaparak stoklarımızı güncel tutabilmekteyiz. Bunun yanında internet sayfamız sürekli güncel halde hizmet vermektedir. Ayrıca sosyal medyada sürekli aktif tanıtım faaliyetleri yürütmekteyiz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Erhan Bey: 25 kişilik bir kadro ile faaliyetlerimize devam etmekteyiz. Önümüzdeki aylarda 5 kişilik bir istihdam daha sağlamayı planlıyoruz. Böylece iç yapıda daha rahat hareket edip, farklı iş kollarına daha iyi yoğunlaşmayı amaçlıyoruz. Devpa olarak 20. Yılımıza yaklaştık. 100 metrekare ile başladığımız yolculuğumuzu 5.000 metrekare kapalı alana sahip tesisimizde sürdürüyoruz. Büyümemiz devam ediyor. Durağan dönemler her zaman yaşanır. Ancak gerileme söz konusu değildir. Kısa sürede bu durağanlığın sona erip eskisinde daha hızlı bir şekilde büyüme yaşanacağımıza inancımız tamdır.

Print Friendly, PDF & Email