Digimania Gürcan Kurtaran: 2015 yılı dijital tekstil baskıda yoğun geçecek

“Bizim amacımız rekabet noktasında müşteri memnuniyeti ve ürün kalitemizi her geçen gün yükseltmek. Bununla beraber müşterilerimizin piyasadaki rakipleri ile mücadelesi konusunda fiyat konusunda desteklemek”

Digimania Dijital Tekstil Çözümleri’nden Gürcan Kurtaran 2015 yılı ve sektörün geleceğine yönelik sorularımızı yanıtladı.

Size göre 2015 yılı dijital baskı teknolojileri adına nasıl bir yıl olacak? Reklam, Tekstil ve diğer sektörlerle birlikte değerlendirmeniz nedir?

Gürcan Kurtaran: 2015 yılı dijital tekstil baskı sektörü acısından yoğun geçeceğini düşünüyorum. Dijital tekstil sektöründe kumaş metraj baskı, parça baskı çeşitliliği ve varyant farklılıkları sebebiyle kapasite olarak artmaktadır. Bunun sonucu olarak dijital baskılarda artmaktadır. Bu sene süblimasyon yani polyester baskının yanı sıra pamuk üzerine yoğunlaşma olacaktır.

2014 yılında ağırlıklı olarak hangi model ve hangi ebatlı makineleriniz talep gördü?

Gürcan Kurtaran: 2014 yılında Mimaki’nin sektöre sunmuş olduğu Mimaki JV300, Mimaki TS34, Mimaki TS500 modellerimiz talep gördü. Mimaki JV300 modelimiz sağlamış olduğu yeni donanım özellikleri, hız ve fiyat performansı sebebiyle, Mimaki TS34 makinemiz 1,9 mt baskı eni, yüksek hızı ve fiyatı ile öne cıktı. Mimaki TS500 modelimizde endüstriyel makine arayışında olan müşterilerimize sunuldu.

Türkiye’de dijital baskı hangi noktada? Kullanıcılar dijital baskı hakkında tam bir bilgi birikimine sahip mi? Makineler tam verimli şekilde kullanılabiliyor mu?

Gürcan Kurtaran: Türkiye’de dijital baskı dünya pazarı ile rekabet edecek düzeydedir. Hem makinelerin performans ve kalitesi hem kullanıcıların edinmiş olduğu tecrübe hem de sarf malzemelerin fiyatlarının uygunluğu sebebiyle Türkiye’de dijital baskı üst seviyededir. Kullanıcılar genel olarak verilen eğitim ve desteklerle bilgi ve birikim seviyesinde iyi bir yere ulaşmışlardır.

Her sektörde olduğu gibi içinde bulunduğumuz sektörde de ciddi bir rekabet yaşanıyor. Bu ortam içinde markanızı ve çözümlerinizi bir adım önde bulundurmak için ne tür çalışmalar yapıyorsunuz?

Gürcan Kurtaran: Evet sektörlerdeki rekabetten dolayı farklı çözümler ve arayışlar oluşabiliyor. Bizim amacımız rekabet noktasında müşteri memnuniyeti ve ürün kalitemizi her geçen gün yükseltmek. Bununla beraber müşterilerimizin piyasadaki rakipleri ile mücadelesi konusunda fiyat konusunda desteklemek. Ve teknolojik olarak pigment pamuk direkt bsakılar ve reaktif pamuk baskılar gibi yenilikler le rekabetçilik gücünü arttırmak istiyoruz.

Müşteri her zaman en kaliteli çözümü en uygun fiyatla temin etmek ister. Bu mümkün müdür?

Gürcan Kurtaran: Bu değişkendir müşteride müşteriye kalite anlayışı değişkenlik göstermektedir. Müşteri ve satıcı ilişkisi bir takım oyunudur. Karşılıklı olarak memnuniyet gerekmektedir. Müşterilerimize en kaliteli çözümü ve hizmeti en uygun fiyatlara vermeye çalışmaktayız.

Firma olarak sosyal medyayı yeterli düzeyde kullanabiliyor musunuz? Müşteriye ulaşma noktasında en çok tercih ettiğiniz sosyal ağlar hangileridir?

Gürcan Kurtaran: Facebook ağını kullanmaya çalışıyoruz. Bunun dışında web sitelerimizle beraber google arama motorlarında öncelikli uygulama tercihlerimizdir.

2015 yılı içinde hangi çözümlerinize yoğunlaşacaksınız? Bu noktada belirlediğiniz ürünler var mı?

Gürcan Kurtaran: 2015 yılı içerisinde pamuk baskı ile ilgi pigment baskı çözümleri ve endüstriyel anlamda pamuk makineleri üzerinde çalışmalar yapmaktayız. Bu noktada Sensient Pigment ve Sensient Alfa serisi boyalarımızla ilgili olarak çalışmalar yürütmekteyiz. Bunun yanı sıra DM dijital süblimasyon baskı boyalarımızda ve DM pigment boyaları üzerinde özel çalışmalar yaparken süblimasyon sektöründe kullanılan transfer kâğıtları ile ilgili çözümler üzerinde Ar-Ge’lerimiz devam ediyor.

2015 yılı içinde kısa, orta ve uzun vadede belirlediği planlar hakkında bilgi verir misiniz? Hedefiniz nedir?

Gürcan Kurtaran: Kısa orta ve uzun vadedeki amacımız kalite ve hizmet anlayışı çizgimizi yükselterek müşterimizle beraber sektörü daha yukarılara taşımak.

Son olarak sektörümüze bir mesajınız var mı?

Gürcan Kurtaran: Kaliteli hizmetle kaliteli ürünlerle piyasa değerlerini koruyarak birbirimize saygılı bir yeni yıl diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email