Doğan Reklam Malzemeleri 2016 yılına damga vurmayı hedefliyor

Dijital Tabela Teknik Dergisi olarak bu ay Onur Doğan Reklam Malzemeleri Genel Müdürü Adem Doğan’ı ziyaret ettik. Hem sektörü, hem Doğan Reklam’ı hem de piyasalar üzerine bir sohbet gerçekleştirdik.

Dijital Tabela Teknik Dergisi olarak bu ay Onur Doğan Reklam Malzemeleri Genel Müdürü Adem Doğan’ı ziyaret ettik. Hem sektörü, hem Doğan Reklam’ı hem de piyasalar üzerine bir sohbet gerçekleştirdik.

Doğan Reklam Malzemeleri’nin her geçen yıl büyüdüğünü gözlemliyoruz. Öncelikle sohbetimize 2015 yılına ait bir değerlendirmeyle başlayalım. 2015 yılı firmanız açısından nasıl geçti?

2015’in genel anlamda oldukça problemli bir yıl olarak geride kaldığını düşünüyorum. Üst üste bazı sorunlar bir araya geldi. Haziran ayında gerçekleştirilen seçimler sonrası oluşan tablo bu istikrarsızlığı doğrudan etkiledi. Piyasa içinde oldukça olumsuz bir hava olduğunu gözlemledik. Doğan Reklam Malzemeleri açısından değerlendirecek olursam, 2015 yılı belirlediğimiz stratejiler sayesinde bir önceki yıla göre hem satış hem de ciro anlamında beklentilerimizin üzerine çıkmayı başardık.

Zor bir yılı geride bıraktık. Ancak siz firmanızın daha fazla büyüdüğünü ifade ediyorsunuz. Bu başarıyı nasıl yakaladınız?

Endüstriyel reklam sektöründe 10. yılımıza giriyoruz. Doğan Reklam Malzemeleri olarak her zaman sağlam ve emin adımlarla yol alıyoruz. Öncelikle her şeyin Allahü Teala’dan olduğuna inanıyoruz. Biz sadece işimizi doğru yapma gayreti içindeyiz. Doğru bir ekiple ve doğru müşterilerle çalışıyoruz. Müşterilerimize son derece değer veriyoruz. Çok güzel iletişime sahibiz. Bizimle çalışan müşteriler bu işi bırakmadığı sürece bizimle çalışmaya devam ediyorlar. Zamanı çok iyi değerlendiriyoruz. Her işimizi belli bir plan ve program dahilinde gerçekleştirmekteyiz. Her geçen gün mevcut müşteri portföyümüze yenileri ekleniyor. Her türlü olumlu veya olumsuz duruma karşı A ve B planlarımız her zaman hazırdadır. En önemlisi müşterilerimizin bizden vazgeçmemesini sağladık. Bu sebeple en zor senelerde bile hiçbir zaman eksiye geçmedik.

Doğan Reklam’da malzeme çeşitliliği her geçen gün artıyor. Malzeme alanında yaptığınız çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Doğan Reklam Malzemeleri’nin temellerini atarken, malzeme satışının yanında bir kalem üründe öncü ve lider olmayı hedefledim. O ürünün ismi kompozit paneldi. Kendim daha öncesinde alüminyum sektöründen geldiğim için bu ürüne karşı gerekli bilgi ve tecrübeye sahibim. Aldığımız bu kararı uyguladık ve kompozit panelde çok ciddi bir talep ve satış grafiği yakaladık. Genel ciromuzun çok büyük bir bölümünü kompozit panel oluşturmaktadır. 2016 yılında yine kompozit panel konusunda bazı yatırımlar yapmayı planlıyorum. Bu alandaki en büyük hedefim ise, kompozit panel imalatı gerçekleştirmektir.

Haziran ayında gerçekleştirilen seçimlerin ardından Kasım ayında tekrar seçime gidildi. Bu seçimler öncesi ve sonrasıyla piyasaları oldukça etkiledi. Kasım ayında gerçekleştirilen seçimle birlikte istikrarlı bir hükümet oluşturuldu. Bu istikrarın ekonomiye yansımaları nasıl olacak?

Haziran ayında gerçekleşen seçim sonuçları kimseyi memnun etmedi. Piyasaların dengeleri bozuldu. Bu denge bozukluğundan çok sayıda kapanan firma oldu. Bu tarz olaylar ister istemez tüm firmaları etkiledi. Herkes beklemeye geçti. 1 Kasım’da gerçekleştirilen seçimler ise gerçekten tüm piyasaları rahatlattı. İstikrarlı bir sonucun ortaya çıkması birçok kesimi memnun etti. Piyasalar biraz rahat nefes aldı. Tedirginliği üzerinden attı. Seçimin ardından tüm piyasalarda hareketlilik başladı. Aynı şekilde devam ediyor.

Ekonomistler tarafından 2016 yılının oldukça canlı geçeceği ifade ediliyor. Doğan Reklam için nasıl bir yol olacak? Bunun yanında fuarlara bakışınız nasıl?

2016 yılı açıkçası Doğan Reklam Malzemeleri’nin “gümbür gümbür” geldiği bir yıl olacak. İçinde bulunduğumuz sektörün çok güzel özellikleri var. Kriz dönemlerinden en az etkilenen bir sektör olmamızın yanında, yükseliş dönemlerinde en hızlı çıkan sektörlerin başınla gelmekteyiz. Fuarları sektörlerin buluşma platformu olarak görmekteyiz. Katılımcılarına katkılar sağlamaktadır. Bizde fuarlarda yer aldık. Ancak 2016 yılında fuar bütçesini daha farklı şekilde müşterilerimize yapacağımız jestler için kullanmayı planlıyoruz.

Başarınızda sizinle birlikte ekip arkadaşlarınızda payı büyük. Kaç kişilik bir ekibe ulaştınız?

Genel görüş itibariyle, makineye yapılan masraf yatırım, insana yapılan yatırımı ise masraf olarak görülüyor. Ben bunun tam tersini düşünüyorum. Her zaman insana yatırım yapan biriyim. 25 kişilik bir ekiple çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ekip arkadaşlarımız arasında çok güzel bir sevgi ve saygı var. Öncelikle bunları aşılıyoruz. Sevgi ve saygının olmadığı yerde başarı olmaz. Birbirimizin dert ve sıkıntılarına ortak olarak aşıyoruz. Bu iletişimimiz doğrudan çalışma hayatına yansıyor.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Doğan Reklam Malzemeleri, müşterilerin talep etmiş olduğu ürünleri, hız, kalite, lojistik ve güvenilirlik ilkeleri doğrultusunda ulaştırmaktadır. Hiçbir zaman duruşumuzdan taviz vermeden benimsediğimiz ilkeleri çalışanlarımıza da aşılayarak bugünlere gelmiş bulunuyoruz. Rekabet ettiğimiz kimsenin kötü olmasını istemeyiz. Her zaman dua ederiz. Allahü Teala herkesin işini açık etsin. Herkesin rızkını Allahü Teala verir. Hiçbir zaman kimsenin aldığında sattığında gözümüz olmadı. Çok şükür ki, bu düşüncelerde olduğumuz için bugün bu noktalara geldik. Önümüzde büyük bir pasta olduğunu düşünelim. Herkes önündeki pastayı yese hiçbir sorun olmayacak. Daha fazla pasta yemek için bir sürü risklere giriliyor, sözler veriliyor. Yerine gelmeyen sözlerin ardından bataklar ortaya çıkıyor. Doğan Reklam Malzemeleri olarak çok farklı stratejilerim var. Biz her zaman esnafın arkasındayız. Gece gündüz demeden hizmetimizle, fiyatımızla, lojistiğimizle esnafımızın arkasındayız. Bu düşüncelerle her zaman kazandık. Son olarak “Kul kurar, kader güler” sözüyle sohbetimizi tamamlıyorum. Her zaman her şeyin Allahü Teala’dan olduğuna tevekkül edelim. Bize bu fırsatı verdiğiniz için sizlere de ayrıca teşekkür ediyor, 2016 yılının herkes için hayırlı ve bol kazançlı geçmesini temenni ediyorum.

Print Friendly, PDF & Email