Durst, FESPA Münih Fuarı’nda Gerçek Anlamda Bir Show Gerçekleştirdi

Serdar Saatçioğlu: “Saatçioğlu olarak her zaman kararlı ve emin adımlarla ilerlemeyi tercih ettik. Her zaman ayaklarımız yere sağlam bastı. Hiçbir zaman ulaşamayacağımız hedefler belirlemedik. Belirlediğimiz hedeflerin hepsine de ulaştık”

Durst, FESPA Münih Fuarı’nda son teknolojiye sahip endüstriyel baskı teknolojilerini sergiledi. Fuarın ardından Serdar Saatçioğlu sorularımızı yanıtladı.

FESPA Münih Fuarı’nı değerlendirerek başlayalım. Sizin açınızdan fuar nasıl geçti?

Serdar Saatçioğlu: Fespa Fuarı’na 5 kişilik bir ekiple katıldık. Salı, Çarşamba, Perşembe ve Cuma olmak üzere alanda toplam 73 kilometre yol yürüdüm. Son yıllarda Durst’un sunduğu yenilikçi ve farklı çözümlerden ötürü standımız çok kalabalıktı. Aynı anda iki farklı grupla birlikte toplantılar yapmak zorunda kaldık. Ancak bizi daha fazla mutlu eden reklam sektörünün dışındaki sektörlerden yoğun bir ziyaretçi grubunun fuarı takip etmesiydi. Son 5 yıldır dijitalin reklam sektöründen çıkıp farklı alanlara girmesini savundum. Fuarda, ahşap, oluklu mukavva, tekstil gibi başta olmak üzere farklı sektörlerden yoğun bir ziyaretçi grubuyla karşılaştık. Özellikle tekstil sektöründen çok sayıda ziyaretçiyle görüşme fırsatımız oldu. Önümüzdeki yıllarda reklam sektöründe branda vinil kullanımının tamamen kalkacak. Hepsi tekstil malzemesi olacak.

Fuara Türkiye’den ilgi nasıldı?

Türkiye’den çok sayıda meslektaşımız ve ziyaretçi katılım gösterdi. Geçmiş yıllara nazaran daha fazla yeni yüzle karşılaştık. Bu sebeple fuardan çok memnun ve mutlu ayrıldım. Pazarlama açısından diyalog kuracağımız birçok yeni müşteriyle görüşme fırsatı bulduk.

Genel olarak fuarı nasıl buldunuz? Fuarda dikkatinizi çeken konular oldu mu?

Son yıllarda gerçekleştirilen en iyi FESPA etkinliği olduğunu söyleyebilirim. Meslektaşlarımızın kendi markalarıyla ilgili çok güzel organizasyonlara imza attıklarını izledik. Özellikle Yatay Bilgisayar Türkiye’den 60 kişilik bir ekibi ağırladı. Bizde aynı düşünceyle hareket ettiğimiz için bu organizasyonu başarılı buldum. Uzun süredir görmediğimiz dostlarımızı da fuar vesilesiyle görme fırsatımız oldu. Temennim, meslektaşlarımızın gelişmelerden gelecek planlama ile ilgili ders çıkarmalarıdır. Bu noktada hem kullanıcıların hem de satıcıların kendilerine farklı dersler çıkarmaları gerekir. Tekstil son dönemde oldukça ön planda. Ancak bununla birlikte endüstriyel baskı teknolojileri de hızlı bir büyüme çizgisi gösteriyor.

Durst hangi çözümlerini fuarda sergiledi? Bunun yanında yaklaşan Sign İstanbul ve FESPA Avrasya fuarlarında bu yeni çözümleri sergileyecek misiniz?

Durst P10 serisi, bir vites artırarak iki katı hızını artırdı. 1000 serisi 1.000 metrekare olan baskı hızını 1.250 metrekareye çıkardı. 512 serisinin 312 versiyonu sergilendi. Pazara gururla sunduğumuz Rhotex HS modelini video ile sergiledik, Bursa’dan bir müşteri ile ön anlaşma imzaladık. Bayrakçılar, polyesterciler ve perdeciler için ideal bir makinedir. Durst’un ürün portföyü genişliyor. Bununla birlikte Durst’ta yeni görevler üstlendik. Durst Industrial Inkjet Applications Centre sorumluğu benim üzerimde. Bu bölümde, ahşap, cam ve her türlü endüstriyel baskı yapabilen çalışmalarının yürütülmesi yer almaktadır. Sign ve FESPA Avrasya fuarlarında birçok yeni makinemiz ilk defa sergilenecek.

Durst tesislerine yönelik gerçekleştirdiğiniz müşteri organizasyonları devam edecek mi?2400

Durst fabrikasına olan müşteri ziyaretlerimiz artarak devam edecek. Yaz boyunca yoğun bir programımız olacak. Çok koşturuyorum, çok hareket ediyorum. Ama bunlardan en önemlisi işimi severek yapıyorum. Gelişmelerden ve içinde bulunduğum durumdan mutluyum.

Saatçioğlu’nda Durst markasının dışında yeni projeleriniz olacak mı?  

Tişört ve pigment baskı makinemiz çok yoğun bir şekilde talep gördü. Çeşitli firmalarla ön anlaşmalar imzaladık. Avusturya firması olan Aeon tarafından geliştirilen bu modeller özellikle Türkiye pazarında yoğun bir talep gördü. Bir diğer markamızda Klieverik oldu. Buharlama, pikser ve transferde kullanılan bir Hollanda makinesidir. Dayanıklılığı ve teknolojiye olan yatkınlığı ile bilinen bir markadır. Özellikle Bursa bölgesindeki tekstilciler tarafından tercih edilmektedir. Bu markalar içinde çalışmalara başladık. Transfer kağıdı ve süblimasyon boyalarında oldukça aktif bir şekilde hizmetlerimizi yürütmekteyiz. Süblimasyon boyada yeni bir marka ile anlaştık. Esko konusunda da çalışmalara başladık. Bildiğiniz gibi Esko bir firma tarafından daha temsil ediliyor. Etik kurallar çerçevesinde çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.

Sign İstanbul Fuarı’na kısa bir süre kaldı. Yeni markaların hepsini bur fuarda görebilecek miyiz?

Amacımız tüm modelleri Sign İstanbul Fuarı’nda sergilemek olacak. Ancak yine standımızdaki yoğunluğumuzu Durst makineleri oluşturacak. Stand üzerinde çalışmalarımıza başladık.

2014 yılının ilk altı aylık dilimini tamamlamak üzereyiz. İlk altı ay nasıl geçti? Önümüzdeki döneme ilişkin beklentileriniz nelerdir?

2014 yılının ilk diliminin çok verimli geçtiğini söyleyemeyiz. İstediğimiz rakamlara henüz ulaşamadığımızı görmekteyiz. Ama ikinci 6 aylık dilimde bu açığı kapatıp 2014 yılı hedeflerimize ulaşacağımızı düşünüyorum. 30 yılı aşkın süredir her zaman yıllık hedefleri ben belirlerim, belirlediğim hedeflerde %1’lik dahi sapma olmamıştır. Sonuç itibariyle mühendislik bilgimi kullanıyorum. Ayrıca şirketimiz yöneticilerinden Arif Saatçioğlu da finans alanında çok ciddi bilgi birimi ve tecrübeye sahip.

Son olarak vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Saatçioğlu olarak her zaman kararlı ve emin adımlarla ilerledik. Ayaklarımızı yere hep sağlam bastık. Hiçbir zaman ulaşamayacağımız hedefler belirlemedik. Belirlediğimiz hedeflerin hepsine de ulaştık.  Ekibimize Mahir Özdoğan, Nail Baytar, İlker Demirtaş ile birlikte endüstri ve ekonomi mühendisi arkadaşlarımız katıldı. Yaz aylarının bol kazançlı ve hayırlara vesile olacağı bir sezon olmasını temenni ediyorum.

Print Friendly, PDF & Email