Durst & Saatçioğlu ortaklığıyla Durst Türkiye kuruluyor

Durst Türkiye hem yurt içi pazara hem de çevre ülkelere daha yakın hizmet verecek. 

Fespa Avrasya Fuarı kapsamında İstanbul’a gelen Durst CEO’su Christoph Gamper, Türkiye partneri Saatçioğlu standında yatırımcılarla bir araya geldi. 2015 yılında Durst Türkiye’nin çalışmaya başlayacağını söyleyen Gamper ile Dijital Tabela Teknik dergisi olarak bir söyleşi gerçekleştirdik. 

Durst Türkiye oluşumunda hangi noktadasınız? Durst’un Türkiye pazarına bakışı ve hedeflerine yönelik düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Christoph Gamper: Buradan sizlerin aracılığıyla bir güzel haber vermek isterim. Mevcut partnerimiz Saatçioğlu ile ortak Durst Türkiye’yi kuracağız. 2015 yılı içinde faaliyete başlamış olacak. Türkiye bizim için hedeflediğimiz büyük pazarlardan biridir. Gelecekte piyasaya süreceğimiz ahşap, tekstil, cam, seramik baskı makineleriyle sektöre öncülük edeceğimize inanıyoruz. Bu nedenle Türkiye yapılanmasına çok önem veriyoruz. Türkiye’deki Saatçioğlu ile birlikte hareket etmekten son derece memnunuz. Bu işbirliğimiz gelişerek devam edecek. Türkiye pazarında ne kadar doğru bir partnerle çalıştığımızın farkındayız. Saatçioğlu ile işbirliğimiz büyüyerek devam edecek. Türkiye stratejik olarak çok önemli bir konuma sahip. Türkiye’de kuracağımız tesisle çevre ülkelere daha yakından hizmet vermeyi hedefliyoruz. Bunun yanında Türkiye’de bir mürekkep fabrikası kurmayı planlıyoruz. Türkiye’de kurulacak fabrika Durst’un 3’ncü mürekkep üretim tesis olacak. Durst olarak kurduğumuz tesislerde bulunduğumuz ülkenin yanı sıra çevre ülkelere hizmet verebilecek bir yapı oluşturmaktayız. Singapur, Brezilya, Hindistan, Meksika’da bir tesis kurmuştuk. Türkiye bu operasyonun son ayağını oluşturuyor. Bu projeyi de 2015 yılında gerçekleştiriyoruz. 

Neden Türkiye pazarını tercih ettiniz?

Türkiye, üretim, servis ve lojistik olarak çok kritik bir noktada yer almaktadır. Bununla birlikte Avrupa’da mühendis kadrosu bulmakta zorlanıyoruz. Bu noktada Türkiye’nin genç nüfusundan olumlu bir şekilde yararlanacağımızı düşünüyorum. Buradaki yapılanmayla birlikte Türkiye’den çevre ülkelere servis ulaştırarak müşterilere daha yakın olmayı amaçlıyoruz. Burada çok profesyonel bir yapılanma içinde olacağız. Böylece hem Türkiye’ye hem de civar ülkelere hızlı ve etkili bir servis imkanı sağlayacağız.

Durst sürekli yenilik çalışmaları içinde olan ve müşteri memnuniyetini hedefleyen bir firma olduğunu gözlemliyoruz. Bununla birlikte müşterilere yeni pazarlar sunuyorsunuz. Bu noktada Durst’un ayrıcalıklı kılan etkenler nelerdir?

Mevcut portföyümüzde geniş format, ahşap, cam, etiket, seramik, tekstil, oluklu mukavva, soft signage gibi alanlarda makine parkuruna sahibiz. Fleksible ambalaj konusu da gelecekteki çalışma alanlarımızdan biri olacak. Çünkü analog fleksedon dijitale yönelme var. Bu konuda bizim gelecekteki çalışma alanlarımızdan biri olacak. Türkiye’ye henüz yeni olan kumaş üzerine su bazlı baskı tekniği Avrupa’da yaygın bir şekilde tercih ediliyor. Gelecekte su bazlı makine satışlarının artacağını düşünüyoruz. Bu noktada soft signage çalışmalarının yaygınlaşacağını tahmin ediyoruz. Bu alan gelecekte grafiğin yerini alacaktır.

Durst Türkiye’nin kurulmasıyla birlikte 2015 yılında çok hızlı bir şekilde çıkış trendi yakalayacağınızı düşünüyor musunuz?

Kesinlikle inanıyoruz. Endüstriyel makinelerde teknik servis çok önemlidir. Müşteriler örneğin seramikte 24 saat servis hizmeti bekliyorlar. Bunun için servis konusuna sürekli yatırım yapmak durumundayız. Bu bizim özen gösterdiğimiz ve sürekli ön planda tuttuğumuz bir konudur. Öncelikle servis işinde mükemmel olacağız.

Saatçioğlu ve Durst işbirliğiyle Durst’un üretim tesislerine müşteri ziyaretleri programı düzenliyorsunuz. Bu çalışmanın ne tür katkıları oluyor?

Bu bizim en etkili pazarlama tekniğimizdir. Bu programları düzenlemeye devam edeceğiz. Seçilmiş müşterilerimizi davet ederek nasıl üretim yaptığımızı hangi teknolojiyi kullandığımızı müşterilerimize göstermeyi sürdüreceğiz. Bunun faydalarını görmekteyiz.

Türkiye’deki yatırımcılara vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Makine ile ilgili önerilerimiz yatırımcının beklentisine göre değişim göstermektedir. En iyi makineyi almak isteyen yatırımcıya, makineyi ne kadar doldurabileceksiniz, ne kadar beklentinize cevap verecek. Önemli olan ihtiyaca yönelik kriterlerin belirlenmesidir. Durst olarak çok makine satmak gibi bir hedefimiz hiçbir zaman olmadı. Biz piyasada % 20 civarında olduğunu düşündüğümüz kalite arayan iyi kullanıcılara hizmet vermek istiyoruz. Herkese makine satmak gibi bir hedefimiz yok. Yatırımcılar ihtiyaca yönelik en dayanıklı ve en iyi çözümü 7 gün 24 saat çalışacak makineyi bizden rahatlıkla bulabilirler.

 

 

Print Friendly, PDF & Email