Durst ve Saatçioğlu İçin Oldukça Parlak Bir Fuar Oldu

Serdar Saatçioğlu: Durst ve bizim açımızdan oldukça parlak bir fuar oldu. İlk kez yeni ve farklı özellikleri olan modellerimizi sergiledik. Türkiye ve çevre bazı ülkelerle ilgilendiğimiz için oldukça yorucu oldu. 

Teknolojik yeniliklerin öncüsü Durst, FESPA Londra Fuarı’nda tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Türkiye’den gelen ziyaretçileri Saatçioğlu firması karşıladı.

Saatçioğlu CEO’su Serdar Saatçioğlu’ndan öğrendik. 

FESPA Londra Fuarı’nı nasıl buldunuz? Fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

Serdar Saatçioğlu: FESPA Fuarı’nın Londra’da olması Türkiye açısından bir talihsizlik olduğunu düşünüyorum. Çünkü İngiliz Konsolosluğu vize konusunda çok problem çıkartıyor. Bunun için birkaç gün harcamanız gerekiyor. Oldukça pahalı bir vize. Dolayısıyla bu tarz etkenler gidecek olanları bir kez daha düşünmeye sevk ediyor. Bu nedenle Türkiye’den çok sayıda ziyaretçi fuara gelmedi. Türkiye açısından benim beklediğimden daha az bir katılım oldu. Avrupa firmalarının yoğun bir şekilde fuara ilgi gösterdiğini gözlemledim. Birçok firmada yeni çözümler yer aldı. Türkiye’den çeşitli sebeplerle fuara daha az katılım olurken, dünya genelinden çok sayıda ziyaretçinin fuara ilgi gösterdiğini gördük. Gelecek yıl FESPA Münih Fuarı’nın daha kalabalık olacağını düşünüyorum. Çünkü dijital baskıda rekabet iyiden iyiye arttı. Bununla birlikte serigraf bitmek üzere. Her şey dijitale kayıyor. Tekstil alanında da önemli gelişmeler yaşanıyor. 

Durst ve sizin açınızdan fuar nasıl geçti? Hangi yenilikler sergilendi? Ziyaretçilerin yeni çözümlerinize ilgisi nasıldı?

Serdar Saatçioğlu: Durst ve bizim açımızdan oldukça parlak bir fuar oldu. İlk kez yeni ve farklı özellikleri olan modellerimizi sergiledik. Türkiye ve çevre bazı ülkelerle ilgilendiğimiz için oldukça yorucu oldu. Özellikle 5 metredeki 10 pikolitre makinemiz gerçekten dikkat çekti. 1012 ve 1030 modelleri ziyaretçilerin en çok ilgisini çeken modeller arasında yer aldı. Ayrıca P10 160 cm’lik makine çok ekonomik bir fiyatla sunuldu ve oldukça ilgi gördü. Gerçek anlamda fotoğraf kalitesinde baskılar sunuyor. Fuarda birçok müşteriyle ön görüşmeler gerçekleştirdik. Fuar sonrası görüşmelerimizin bir kısmı satışa dönüşecektir. Reklam sektörünün dışında ahşap sektöründen müşteriler geldi. Fuar sonrası bu ziyaretlerimizi gerçekleştireceğiz. Zaten çok büyük bir ahşap firmasına hızlı ve en büyük makinemizi verdik. Yine Türkiye’de trafik sign’de ilk makinemizin satışını gerçekleştirdik.

Endüstriyel baskı alanında Durst her zaman yıldız bir markadır. Fuardaki yenilikleriyle bunu bir kez daha tüm dünyaya göstermiştir. Tüm müşteri ve dostlarımızı yalnız bırakmadıkları için teşekkür ediyorum. Ayrıca, isteyen müşterilerimizi Durst’un üretim tesislerinde ağırlamaktan mutluluk duyarız. Bu noktada benimle irtibata geçmeleri yeterlidir. 

Ekim ayının başında FESPA Avrasya ve Kasım ayında Sign İstanbul Fuarı olacak. Bu fuarlara ilişkin düşünceleriniz ve katılım durumunuz hakkında bilgi verir misiniz?

Serdar Saatçioğlu: FESPA Avrasya için Ortadoğu, Doğu Avrupa ve az da olsa Afrika ülkelerinden ziyaretçi gelecektir. Sign Fuarı sektörümüze çok şeyler kazandırmış bir organizasyondur. Buraya her zaman katılmak ve desteklemek gerekir. FESPA Avrasya ilk defa denenecek. Umarım başarılı olur. Ancak Sign İstanbul’un üzerine çıkacağına inanmıyorum. Biz her iki fuarda da olacağız. 2013 yılının ikinci yarısının çok daha iyi geçeceğini tahmin ediyorum. Bütün dostlarımızın ve sektörün Ramazan ayını ve Ramazan Bayramını tebrik ediyorum.

Print Friendly, PDF & Email