EFI teknolojik yönelimini Connect 2015’te açıkladı

EFI CONNECT adı altında yapılan ve EFI’nin her yıl ABD’nin Las Vegas şehrinde gerçekleştirdiği EFI’nin vizyonunun yeni gelişmelerin ve yeni ürünlerin tanıtıldığı yaklaşık tüm dünyadan 1500 kişinin katılımı ile gerçekleşen büyük bir organizasyon.

EFI Connect 2015 gerçekleştirildi. Programda EFI’nin vizyonu, yeni çözümleri ve teknolojileri dünya genelindeki distribütörlerine tanıtıldı.

EFI’nin Yönelimi: inkjet

Geniş format EFI’nin işinin %50’sini temsil etmektedir. Yani şirket inkjet seçeneklerinin mükemmelleştirmek için oldukça fazla yatırım yapmaktadır. Bununla beraber kalıplı yüzeylere yayılan ısıl şekillendirme mürekkeplerinden Fiery-driven seramik fayans dekorasyona kadar pek çok çeşit daha vardır, fakat bana göre baskın gelen tema şirketin tüm inkjet motorlarını LED teknolojisiyle iyileştirmek üzere hızlı bir şekilde değiştirme yoluna gitmesiydi. LED baskı makinelerinin serileri genişlemeye devam etmekte ve her genişlikte ya düz yataklı ya da roll-to-roll besleme ile veya her ikisiyle birlikte mevcuttur. Hatta dar ağlı bir LED etiket baskı makinesi ve yeni gelenlere oldukça rekabeti bir başlangıç noktası sunan geniş format sağlayan yüksek hızlı giriş seviyesi bir sistem bulunmaktadır.

LED’e olan bu ilgi nedir? EFI’ye göre bunun üç sebebi vardır. İlki, LED size oldukça hassas materyaller üzerine baskı yapmanıza olanak tanır. Normal UV motoru ile şüphesiz eriyecek olan LED baskılı gümüş ince metalik substratlara dokunma ve hissetme şansına sahip oldum. Bu, EFI müşterilerine önceden üretmesi imkânsız olmasa bile en azından zor olan ürünler ile yeni pazarlara erişme imkanı vermektedir. İkincisi, bu baskı makinelerinin çoğu üretim hızlarında performans sergilemekte ve tek geçişli beyaz mürekkep uygulaması sunmaktadır, ki bu da müşterilere daha geniş seçenekli ürünleri çok daha ucuza üretmeleri olanağını tanımaktadır. Ve üçüncüsü, EFI’ nin LED teknolojisinin oldukça az bir güç tüketmesi ve daha az atık üreterek kullanıcılarına daha ekonomik ve çevre dostu bir seçenek oluşturmasıdır.

EFI’nin Yönelimi: verimlilik yazılımı

EFI baskı-yönetim stratejisinde bir keşfi sunmak için eşit miktarda bir zaman harcamıştır. Eğer şirketi takip ederseniz Print Cafe’nin e-ticaret olarak elde edilmesinden daha yakın zamandaki DirectSmile adlı çapraz-medya şirketinin satın alınmasına dek dijital ön uygulamalardan baskı yönetim çözümlerine dek tümü EFI müşterilerine sayısız faydası olan bir birikime sahiptir. Şimdi farklı olan şey ise şirketin tüm bu çözümleri ortak bir “ekosistemler” içerisinde yeniden organize etmiş olmasıdır.

Ekosistem ile EFI her makine ile beraber uyumlu ve oldukça verimli bir çevreyle etkileşim içerisinde olan tüm eğitici verileri de kapsayan tüm dijital iş akışından bahsetmektedir.

Şirket tüm baskı yönetim ürünlerini alıp pazar bölümleri halinde onları organize etmekte ve özel ekosistemler oluşturmak adına entegre etmektedir. İlk bölüm ticari ve yayın baskısı hizmeti veren ve posta ile icra konularını da içeren EFI Girişim Paketi’ dir (EFI Enterprise Suite). Burada temel ürün EFI Monarch ‘tır. İkinci bölüm ise etiket, esnek paketleme ve katlama karton üreticileri için EFI Girişim Ambalajlama Paketi’dir (EFI Enterprise Packaging Suite). Burada ana ürün EFI Radius’tur. Ardından, ayrıca icra da sunabilecek ticari, dijital ve süper geniş baskı tedarikçilerine hizmet eden EFI Orta Ölçekli Paket (EFI Midmarket Suite) gelmektedir. EFI Hız (EFI Pace) burada en önemli yere sahip. Son bölüm ise çapraz medya pazarlama (DirectSmile), dinamik görsel tahmin (iQuote), internetten baskıya (Digital StoreFront) ve benzeri şeyleri içeren EFI Verimlilik Paketi’dir (EFI Productivity Suite).

Her bölümün yapısı modülerdir ve müşterilerin değişen ihtiyaçları ile birlikte değişmeye olanak tanıyan ölçülebilirliktedir. EFI ayrıca bu her bölümü dört işleve bölmüştür— yeni gelir nesli, ön üretim, üretim ve verimlilik ile karlılık. Çeşitli ürünler bu farklı işlevleri sağlamaktadır.

Burada anahtar nokta şirketin bireysel ürünleri organik şekilde verimlilik sağlayan simbiyotik bir iş akışı içerisine entegre etme vaadidir. Hatta EFI, ekosistemin hiçbir şekilde çözülmemesi için tüm güncellemeleri tek bir bölümde aynı anda piyasaya sunma sözü vermiştir. Şirketin yaklaşık olarak 1200 civarında müşterisine sunduğu şey, eğer basitçe söylemek gerekirse, oldukça iddialıydı. Şirket bunu yerine getirebilecek düzeyde mi? EFI Connect 2015’te sergilenen beceri seviyesine bakılacak olursa bu, gerçekleşmesi kesin bir şey.

Print Friendly, PDF & Email