Enerji Dijital Ömer Akın: En Önemli Konu Satış Sonrası Hizmettir

“Şu anda daha çok eko solvent ve UV özellikli makinelerimiz tercih görülüyor”

Enerji Dijital’den Ömer Akın, Türkiye’de Dijital Baskı konulu sorularımızı yanıtladı. Ömer Akın, ürün çeşitliliği ve farklılığının sektördeki büyümeyi desteklediğini söyledi.

Dijital teknoloji günümüzde, folyodan brandaya, ahşaptan cama, seramikten tekstile kadar birçok alanda baskı imkanı sunuyor. Bu gelişimi ve değişime yönelik düşünceleriniz nelerdir?

Bu çeşitlilik ve gelişimi biz makine ithalatçıların avantajına olduğunu düşünüyorum ve daha artacağına inanıyorum. Çeşitlilik ve farklılar hem tüketici hem de üretici açısından her zaman fayda sağlar. Kullanıcılar kendileri için en uygun makinayı almış olurlar ve bunun ülkemize faydası olur. Gereksiz makine çöplüğünden kurtuluruz.

Türkiye’de dijital baskı hangi noktada? Kullanıcılar dijital baskı hakkında tam bir bilgi birikimine sahip mi? Gelişmeleri yakından takip ediyorlar mı?

Bence daha tam global dünya standartlarına ulaşmadı. Fakat son birkaç yılda çok ilerleme kaydettiğimizi düşünüyorum. Kullanıcıları biraz daha bilinçlendirmemiz gerekiyor. Burada ithalatçıların üzerine daha çok görev düşüyor. Gelişmeleri videolardan ve internetten değil de birebir yerinden takip etseler daha sağlıklı bilgiye sahip olacaklardır.

Sektörümüzde sürekli yatırım yapılıyor. Bu noktada sektörün yatırıma açık olduğunu düşünüyor musunuz?

Tabiki de yatırıma açık olduğunu düşünüyorum. Fakat burada püf noktayı kaçırmamak lazım ‘Gerçekten ihtiyaçları oldukları makinelerin yatırıma açık olduğunu düşünüyorum’.

Dijital baskıda kullanıcıların doğru yatırımı yaptığını düşünüyor musunuz? Yatırımda hangi kriterleri göz önünde bulundurmalarını tavsiye edersiniz?

Açıkçası düşünmüyorum. Çünkü sadece fiyatlar baz alınıyor. Satış sonrası hep geri planda bırakılıyor. Burada önemli olan satış sonrası olan yedek parça stoğu, eğitimli servis elemanı, makine marka güvenilirliği gibi hizmetlerdir.

Ağırlıklı olarak hangi model ve hangi ebatlı makineleriniz talep görüyor?

Şu anda daha çok eko solvent ve UV özellikli makinelerimiz tercih görülüyor.

Dijital baskı makinesinden daha fazla verim almak için nelere dikkat etmek gerekir? Örneğin boya baskı kalitesini etkiler mi?

Tabiki de etkiler. Kullanıcıların bilgi eksikliği ve fiyat odaklı olmaları bizi ciddi sıkıntıya sokuyor. Bunun yanında kullanılan RİP programı, ortam sıcaklığı, elektrik düzeneği gibi sorunlar baskı kalitesini kesin etkiler.

Dijital baskı makinelerinin haricinde hangi makinelere talep oluyor? Örneğin iş sonlandırma enerji2makinelerine ilgi artıyor mu?

Zaman zaman talepler geliyor. Fakat pazarın tam oluşmamasından dolayı henüz yeterli pazar şartları oluşmadı. İlerleyen zamanda daha da ilgi olacaktır.

Dünya genelindeki birçok fuarı takip ediyorsunuz. Dünya pazarında daha çok hangi makineler talep görüyor? Avrupa pazarı ile kıyasladığımızda Türkiye dijital baskıda hangi noktada?

Daha çok UV FLAT ve ROLL TO ROLL makineler talep görüyor. Çok geniş bir sektör yelpazesi var. (mobilya, cam, metal ve iç mimarlık) kalite olarak Avrupa pazarının hemen arkasında fakat maliyet olarak ilk sırada diyebilirim.

2014 yılında sektörümüzle ilgili öngörüleriniz nelerdir?

Aslında yıldan yıla düşün bir ivmemiz var. Fakat ben bunu her anlamda çeşitlilik ve farklılıkla düşen ivmeyi tersine çevireceğimize inanıyorum. Birde doğru bilgiyle zamanla üstesinden geleceğiz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Samimiyetimizden ve dürüstlüğümüzden taviz vermediğimiz sürece hepimiz kazanırız.

Print Friendly, PDF & Email