Erke Reklam, Dobosen Harf Büküm Makinesi çözümleriyle pazarını büyütüyor

Açık Hava Reklam Sektörünün önde gelen firmalarından Erke Reklam, son dönemde yoğunlaştığı Dobosen marka harf büküm makinelerinde oldukça başarılı bir noktaya ulaştı.

Erke Reklam, Fespa Eurasia 2019 Fuarı’na katılarak ürünlerini sergiledi. 5-8 Aralık 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilen fuarla ilgili olarak Erke Reklam’dan Tezcan YOLCU sorularımızı yanıtladı.

Erke Reklam olarak katıldığınız fuarla ilgili izlenimlerini öğrenebilir miyiz? Hangi amaçlarla fuarda yer aldınız? Bu noktada fuar beklentilerinizi karşıladı mı?

Tezcan Yolcu: Fespa Eurasia 2019 Fuarı’na distribütörü olduğumuz Dobosen markasının harf büküm makinelerinin tanıtımı amacıyla katılım gösterdik. Son yıllarda oldukça popüler hale gelen harf büküm makineleri alanında çok iyi bir markayı temsil ediyoruz. Ve inanıyorum ki bu marka ile birlikte kutu harf sektörüne farklı bir rekabet ve heyacan kattık.  Bu alanda yaşanan gelişmeleri ve yenilikleri fuar ziyaretçileriyle paylaşmak istedik. Fuarda, hem temsil ettiğimiz markanın kalitesiyle hem de bizlerin bilgi birikimiyle harf büküm makinelerindeki farkımızı ortaya koyduk. Piyasalarda oluşan ılımlı yöndeki hareketlilikle birlikte bu fuarda yer alma ihtiyacı hissettik. Ki fuara katılma kararını aldığımız andan itibaren satışlarımız hızlandı ve fuara hali hazırdaki makine siparişi ve satışlarımızla birlikte girmiş oldukça Bu anlamda bizim açımızdan karar aşamasından sonuna kadar fuar başarılı geçti.

Ayrıca bu fuar bizlere kutu harf bükme makinesi sektöründe emin adımlarla, sağlam bir şekilde yürüdüğümüzü gösterdi. 3 senedi Dobosen firmasının distiribütörüyüz. Güçlü bir firma. Bizlerin dilinde denir ya “Esnaf” diye, işte tam o anlamda ve duruşta olan bir firma. Bizleri hiç yalnız bırakmadılar şimdiye kadar. Ve gördük ki bizler onlarla çalışma konusunda çok doğru bir karar almışız. Nedeni ise şudur ki, firmanın yapmış olduğu Aluminyum harf bükme makinesinin bir modeli başka bir firma tarafından kopyalanmış ve Sign İstanbul fuarı ile birlikte bu fuarda da fütursuzca sergilenmiştir. Bu durum bizleri hiç üzmemiş hatta doğru yolda olduğumuzun kanıtı ile birlikte daha fazla motive etmiştir. “Taklitler aslını yaşatır”.

Yurt içi ve yurt dışından gelen ziyaretçi noktasında fuarı nasıl buldunuz? Fuarda hangi makine ve modelleriniz sergilediniz?

Tezcan Yolcu: Fuar bizim açımızdan son derece başarılı geçti. Biraz önce değindiğim gibi piyasalarda yatırıma yönelik bir istek oluştu. Bu isteği doğru analiz ederek bu fuarda yer almak istedik. Beklentilerimiz doğrultusunda yerli ve yabancı çok sayıda misafiri standımızda ağırladık. Ürünlerimize olan ilgi gerçekten çok güzeldi. Özellikle Fransa, Almanya, Azerbaycan, Kıbrıs gibi birçok ülkeye makine satışı gerçekleştirdik. Bununla birlikte yurt içinden de oldukça güzel bir alıcı kitlesiyle karşılaştık. Dobosen’in krom, alüminyum ve galvaniz büken S180 modelini sergiledik. Bununla birlikte yeni seri alüminyum bükme makinesi standımızda yer aldı. Yine krom kaynak makinesi, lazer kesim ve yerli pleksi derz açma makinesi de standımızdaki ürünler arasındaydı. Ayrıca bu sene yapmış olduğumuz bizim açımızdan farklı bir uygulama olarak müşterimiz ve aynı zamanda iş partnerimiz olan, kutu harf makineleri ile ilgili iş alanında bizleri tamamlayıcı konumda bulunan Van şehrimizde hizmet veren İlke Sign firması ile ortak katıldık fuara. Birbirimizin gücünü ve çevresini birleştirdik.

Türkiye genelinde reklam sektörünün harf büküm makinelerine olan ilgisi nasıl? Daha çok hangi ürünler tercih ediliyor? Bununla birlikte müşteriye ulaşma noktasında hangi kanalları tercih ediyorsunuz?

Tezcan Yolcu: Türkiye genelindeki kutu harfa pazarının ihtiyacı her bölgede ve şehirde farklılık gösterebiliyor. Bazı bölgelerde alüminyum, bazı bölgelerde krom harfler daha çok talep görüyor. Bu tamamen müşteri talebiyle belirleniyor. Erke Reklam olarak Türkiye genelinde yoğun müşteri ziyaretleri gerçekleştirmekteyiz. Bununla birlikte sosyal medyayı çok iyi kullanıyoruz. Ürün tanıtımlarımızda sosyal medyada oldukça aktif durumdayız. Ciddi sayıda takipçi oranına sahibiz. Buradan yaptığımız paylaşımlarla hem makinelerimizi hem de ürünlerimizi tanıtma fırsatı buluyoruz.

Bu işin en önemli kısmı teknik servis olmalı. Bu anlamda nasıl bir hizmet sunuyorsunuz?

Tezcan Yolcu: Bakıldığında bu makinelerin yapmış olduğu iş basitmiş gibi görünmekte ve nasıl olsa biz elle dönebiliyoruz mantığı ile düşünülebilmektedir. Fakat işin aslı öyle değildir. Öyle ki; malzemeyi sürmesi, derz açması, dönüşleri yapması ve bunları yaparken doğru noktalarda ve koordinatlarda yapması belli parametrelere bağlıdır. Her makinede olduğu gibi bu makineler içinde teknik konularda desteğe ihtiyaç duyulabilmektedir. Bizler Erke Reklam olarak teknik servis kökenliyiz. Bu anlamda makineyi pazara sunmadan önce çok aşamalı testlerden geçirmekteyiz. Hangi kart sistemi, motor sistemi kullanılmakta bunların hepsini araştırmaktayız. Bunun yanında herhangi bir arıza durumuna hızlı müdahale ederek çözüm sunabilmekteyiz. Servis hizmetlerindeki hızımız ve pozitif sonuçlandırma oranlarımız çok yüksektir.

Bu fuarda daha çok harf büküm makinelerini tanıtmış olsanız da Erke Reklam dijital baskı makinelerinde oldukça güçlü bir konumda olduğunu biliyoruz. Dijital baskı çözümlerinde hangi ürünleri sunuyorsunuz?

Tezcan Yolcu: Distribütörü olduğumuz Dobosen markasının bu fuar özelindeki talebiyle harf büküm makinelerine ağırlık verdik. Bizim lokomotif ürünümüz her zaman dijital baskı teknolojileridir. Dijital baskıda Konica 1024i kafa üzerine yoğunlaşmış durumdayız. Yine bunun yanında Epson DX5 kafa ürünlerimizin satışları da devam etmektedir. Yine pazarın talebi doğrultusunda 60×90 ebatlı UV ile pazara yeni bir soluk getirmeyi planlıyoruz.

2019 yılına ilişkin düşüncelerini nelerdir? Bu sene sizin açınızdan nasıl geçti?

Tezcan Yolcu: Dünya genelinde siyasi ve ekonomik konular oldukça birbirinin içine girmiş durumda. Ekonomi çok iyi giderken, atılan bir paylaşım ile ekonomik gidişat çok hızlı bir şekilde yön değiştirebiliyor. Ülkemizin ekonomik verilerinde son dönemde alınan önlemlerle ciddi bir toparlanma görünmektedir. Bu nedenle 2020 yılından oldukça ümitliyim. 2020 yılının hem ülkemiz de hem de sektörümüz adına çok daha iyi geçeceğine inanıyorum.

Print Friendly, PDF & Email