Erke Reklam’da Müşteri Memnuniyeti İlk Sırada

Tezcan Yolcu: Fuarın ziyaretçi sayısı olarak geçen senelere göre biraz daha az olduğu görüşündeyim. Buna rağmen bizim açımızdan oldukça olumlu bir ziyaret oldu. Meslektaşlarımızın Uluslararası ve Türkiye’de düzenlenen sektörel fuarlarımıza olan ilginin yoğun olması sevindirici.

Erke Reklam Şubat ayında düzenlenen DPES ve Sign China Fuarlarını ziyaret etti. Yeni sistemler görmek ve çalıştığı markalarda yaşanan gelişmeleri inceleme ve bilgi almak amacıyla gerçekleştirilen ziyaretin ardından Erke Reklam’dan Tezcan Yolcu sorularımızı yanıtladı.

Çin’de düzenlenen D-PES Reklam fuarını takip ettiniz. Fuarı hangi amaçla ziyaret ettiniz?  Fuar genel olarak nasıl geçti? 

Tezcan Yolcu: Erke Reklam olarak her yıl Şubat ayı sonunda düzenlenen DPES ve SIGN CHINA fuarını son 3 yıldır takip etmekteyiz. Özellikle işiniz sadece makine ise DPES fuarını her sene imkanlar dahilinde ziyaret etmenin gerekliliğini vurgulamak isterim. Bu bağlam da yeni sistemleri görmek, çalıştığımız firmalardaki gelişmeleri incelemek ve bilgi almak amacı ile ziyaret ettik. Fuarın ziyaretçi sayısı olarak geçen senelere göre biraz daha az olduğu görüşündeyim. Buna rağmen bizim açımızdan oldukça olumlu bir ziyaret oldu. 

Fuarda dikkatinizi çeken konular oldu mu? Hangi konularda yenilikler vardı?

Tezcan Yolcu: Baskı makineleri ile ilgili UV baskı ve Tekstil baskı sistemlerinde artış söz konusu. Solvent baskı makinesi üreticisi olarak bildiğimiz firmalar hem UV hem de Tekstil baskı pazarından pay alabilmek için üretimlerine bu sistemleri de eklemiş bulunmaktalar. Lazer kesimler de ise metal kesime uygun çok pahalı yatırımlara ihtiyaç duyulmayan CO2 lazerler göze çarpmakta. Bu sistemlerin kullanılabilirliğini zaman gösterecek. Fakat, lazer makine üreticilerinin bir çoğunun metal kesim üzerine çalışmada yoğunlaştığı gözlemlenmekte. 

Fuara Türkiye’den ilgili nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektörümüz fuara ilgi gösterdi mi?

Tezcan Yolcu: Türkiye’den ziyaretçi sayısı ve ilgi oldukça iyiydi. Meslektaşlarımızın Uluslararası ve Türkiye’de düzenlenen sektörel fuarlarımıza olan ilginin yoğun olması sevindirici. Gelişmeleri yerinde ve zamanında takibin sektöre katkısı küçümsenmeyecek kadar büyük düzeyde. Fakat, bunun yanında teknik bilgi ve tecrübeye ihtiyaç duyulan makine ithalatının bu konuda ehliyeti olmayan firmalar tarafından gerçekleştirilmesi ülkemizi makine konusunda tabiri caizse çöplüğe çevirmekte. Bu konuda daha duyarlı ve doğru tercihler yapılması gerektiğini düşünmekteyim. 

Türkiye pazarına yeni ürün sunmayı planlıyor musunuz?

Tezcan Yolcu: Sign İstanbul 2014 Fuarı’na bu konuyla alakalı hazırlık yapmaktayız. Baskı konusunda yeni ürünleri sergileme planı içindeyiz. Bunun dışında CNC ve Lazer kesimde iş ortaklığımız olan Sega Makine ile yeni model ve tasarımların çalışmalarını yapmaktayız.

2014 yılında Endüstriyel Reklam sektöründe büyüme bekliyor musunuz?

Tezcan Yolcu: Kesinlikle evet. Sektör her geçen gün büyümektedir. Değişime ve gelişmeye ayak uyduramayan firmalar için 2014 gerçekten zor geçecek. 

2014 yılına ilişkin plan ve hedefleriniz nelerdir? Yeni yatırımlarınız olacak mı?

Tezcan Yolcu: Bu sene ki hedefimiz satış grafiğini arttırmanın dışında firma kurumsal kimliğini yapılandırma konusunda çalışmalarımız olacaktır. Erke Reklam olarak her geçen gün üstüne katarak sektörde güçlü bir firma olma yolunda istikrarlı ve emin adımlarla ilerlemekteyiz. Yukarılara çıkabilmekten çok orada kalabilmenin daha zor olduğuna inanmaktayım. Çok satış yapan değil satış sonrası en iyi hizmeti veren firma olma amacındayız. Kalıcı olabilmenin ilk şartının satana kadar değil satış sonrası hizmetin peşindeyiz. Tüm amacımız ve hedefimiz budur.

Print Friendly, PDF & Email