Esereklam Genel Müdürü Fikret Zengin: “Kazanç sınır ötesindedir”

Fikret Zengin: “Gelişim, değişim, inovasyon. Dünya’ya ayak uydurup, hatta daha yenilikçi ve rekabetçi ürünler ile Pazar payımızı arttırmamız mümkün. Kazanç sınır ötesindedir”

Katıldığı SIGN İstanbul 2023 Fuarı’nı oldukça başarılı bir şekilde tamamlayan Esereklam, yurt içi ve yurt dışından çok sayıda müşteriyle yeni bağlantılar kurdu. Verimli geçen fuarın ardından Esereklam Genel Müdürü Fikret Zengin, Dijital Teknik dergisinin sorularını yanıtladı.

 

SIGN İstanbul Fuarı başarılı bir şekilde tamamlandı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir

araya gelme fırsatı buldunuz. SIGN İstanbul 2023 Fuarı’na ilişkin görüş ve düşüncelerinizi

öğrenebilir miyim?

Sign İstanbul, geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yılda bizim için güzel geçti. Fakat 2021 ve 2022 senesine

oranla daha sakindi. Hem yurt içinden birçok şehirden, hem de yurtdışından birçok farklı ülkeden

nitelikli ziyaretçilerimiz oldu. Fuar boyunca ve fuardan sonra da iletişimde olduğumuz müşterilerimiz

var. Bu müşteri yoğunluğunun artacağına inanıyoruz. Özellikle ihracat anlamında güzel etkileşimler

alıyoruz.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknolojik ve ürünlerinizi

standınızda gördü?

Uzun yıllardır Eser Bayrak olarak bu sektörde yer almaktayız. Son 12-13 yıldır faaliyetlerimizi Ese

Reklam olarak sürdürmekteyiz. Bu standımızda da hem Lightbox hem de bayrakla ilgili ürünlerimizi

sergiledik. Standımızdan da anlayacağınız üzere ürün ağırlığını çoğunlukla Lightbox ‘a vermiş

bulunmaktayız. Bu yılda standımızda renkli ve dikkat çekici bir tasarıma imza attık. Standımız yoğun

bir ilgi gördü. Tüm ziyaretçilerimize bu ilgilerinden dolayı teşekkür ediyoruz.

 

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunduğunuz

yenilikler oldu mu? Bu yeniliklere ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Ese Reklam olarak teknolojiye ayak uydurmaya ve yenilikleri sürekli takip etmeye çalışan bir firmayız.

Tabi ki de bu yenilikleri de ürünlerimiz de uyguluyoruz. Lightbox grubundaki yenilik ve gelişmeleri

ürünlerimizle destekleyerek müşterilerimize sunuyoruz.

 

Fuar ziyaretçisini değerlendirmek isterseniz yurt için ve yurtdışı noktasında nasıl buldunuz?

Yurtiçi ağırlıklı hangi bölgelerde ziyaretçi aldınız?

Genel olarak Sign İstanbul Fuarı ziyaretçilerini reklam alanında oldukça bilgili ve profesyonel

olduklarını düşünüyorum. Türkiye’nin birçok bölgesinden ziyaretçilerimiz oldu. Spesifik bir şehirle

yetinemeyiz. Yurtdışı olarak bakıldığında Ortadoğu başta olmak üzere Avrupa, Asya, Balkanlar ve

Kuzey ve Güney Afrika bölgeleri olarak çeşitliliği yüksek pek çok ülkeden ziyaretçimiz oldu. Aslına

bakarsak artık ihracata ağırlık vermemiz gerektiğini düşünüyorum.

 

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın

sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Gelişen ürün portföyümüzü sergilemek için Türkiye’de ki en başarılı organizasyon olarak görüyorum.

Türkiye pazarını tüm dünya ülkelerine açmasına vesile olabildiği için de çok mutluyum. Her sene

olduğu gibi bu sene de katıldığımız için oldukça memnun olduğumuzu söyleyebilirim.

 

Fuara özel satış ve satışa yönelik görüşmeleriniz sizi memnun etti mi? Fuar ziyaretçilerinin

gerçek profesyonel ve beklentileriniz doğrultusunda olduğunu düşünüyor musunuz?

Görüştüğümüz birçok müşterimizle ilk adımları fuar alanında atmıştık. Sonrasında da neticeye

ulaştırarak güzel partnerlikler sağlamış olduk. Tabi ki bu durumdan oldukça memnunuz. Kesinlikle

ziyaretçilerin profesyonel olduğunu düşünüyorum. Yurtdışı müşterileriyle de uzun vadede güzel

dostluklar kuracağımızı düşünüyorum.

 

2023 yılının son çeyreğine girmiş bulunmaktayız. Son çeyrekle birlikte piyasalarda olumlu bir

hareketlenme öngörüyor musunuz?

Ülkece ekonomik anlamda zor günler geçiriyoruz. Umuyorum ki en kısa sürede bu durum düzelir.

İhracatın çoğalması gerekiyor. Bu şekilde daha hızlı hareketleneceğini düşüyorum.

 

Son olarak fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var

mı?

Gelişim, değişim, inovasyon. Dünya’ya ayak uydurup, hatta daha yenilikçi ve rekabetçi ürünler ile Pazar payımızı arttırmamız mümkün. Kazanç sınır ötesindedir.

Print Friendly, PDF & Email