Esereklam, Yeniliklerini Dünya Pazarıyla Buluşturdu

Esereklam, 23-26 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen Fespa GPE 2023 Fuarı’na katılarak ülkemizi başarıyla temsil etti. Firma, üretimini gerçekleştirdiği Ledbox çözümleri, aydınlatma ekipmanları, bayrak ve kumaş baskı üretimiyle ilgili geniş ürün yelpazesini dünya pazarıyla buluşturdu. Fuara katılmış olmaktan dolayı memnun olduklarını ifade eden Esereklam Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Zengin, fuara ilişkin sorularımızı yanıtladı.

Firma olarak Fespa Global 2023 fuarı katıldınız. Ülkemizi başarıyla temsil ettiğiniz için öncelikle sizleri tebrik ederiz. Fuarla ilgili öncelikle katılım amacınızı ve sonuçlarına dair görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

Fikret Zengin: Teşekkür ederiz. Üretimini yaptığımız çözümleri dünya pazarına ulaştırarak yeni müşteriler elde etmek amacıyla Fespa GPE 2023 Fuarı’na katılım gösterdik. Sektörümüzle ilgili uluslararası platformda kalitesini ispatlamış bir organizasyon. Global pazarlarda var olmamız gerektiğini düşünerek bu fuarda yer almak istedik.

Fuar süresince hangi ürün gruplarınızı sergilediniz? Bu noktada ürünlerinize olan ilgiden memnun musunuz?

Fikret Zengin: Fuar süresince Eseraklam portföyünde bulunan LEDBOX profillerimizi, baskı tekniklerimizi, aydınlatma ekipmanlarımızı, bayrak ve kumaş baskı çözümlerimizi tanıttık. Ürünlerimize yönelik oluşan ilgiden son derece memnunuz. Özellikle LEDBOX grubu ziyaretçilerin yoğun ilgisini çekti. Bu anlamda Esereklam olarak oldukça verimli bir organizasyon oldu.

Ağırlıklı olarak hangi ülkelerden ziyaretçi standınızı ziyaret etti? Bu noktada satışa yönelik bağlantı kurduğunuz ülkeler hangileri oldu?

Fikret Zengin: Oldukça geniş bir ziyaretçi kitlesinin fuarı ziyaret ettiğini söyleyebiliriz. Avrupa, Güney Asya, Güney Amerika, Orta Asya gibi çok farklı ülkelerden ziyaretler oldu. Bu anlamda ziyaretçi çeşitliliği konusunda da memnuniyet verici bir fuar oldu.

Rekabet noktasında ürünlerinizi ön plan çıkaran etkenler neler oldu? Birçok marka arasında hangi özelliklerinizi ön plana çıkardınız?

Fikret Zengin: Türkiye üretimdeki gücüyle tüm Avrupa’nın talebini karşılayabilecek güce ve kapasiteye sahiptir. Bununla birlikte en büyük avantajımız fiyat noktasındadır. Uzakdoğu pazarı hariç kalite ve fiyat avantajı ile ön plana çıkmaktayız. Bu avantajı da ihracat imkanlarını kullanarak fırsata çevirme çabası içindeyiz.

Fuara Türkiye’den hem katılım hem de ziyaretçi sayısı noktasında ilgi oldu. Size göre ülkemizden ilgi nasıldı?

Fikret Zengin: Yurtdışındaki fuarları uzun yıllardır takip ediyorum. Ülkemizden katılımcı noktasında oldukça ciddi bir sayıya ulaşıldı. Bizler gibi ihracata odaklanıp bu fuara katılan tüm firmaları tebrik ediyorum. Ülkemizden ziyaretçi sayısı ise geçmiş yıllara göre daha az gerçekleşti. Bunun en büyük sebebi de yaşanan vize sorunları oldu.

Yurtdışı fuar katılımları oldukça ciddi bir maliyet oluşturuyor. Sonuçları itibariyle sizin için verimli bir organizasyon olduğunu düşünüyor musunuz? Gelecek senede de bu tarz organizasyonlarda olmayı planlıyor musunuz?

Fikret Zengin: Evet, fuar katılımları ciddi bir maliyet oluşturuyor. Esereklam olarak fuarlara orta ve uzun vadeli bakış açısıyla değerlendiriyoruz. Anlık veya günlük beklenti içinde değiliz. Zaman içinde mutlaka katılımın avantajını görüyoruz. Bunun yanında katılımla ilgili çeşitli teşviklerden yararlanıyoruz. Dolayısıyla toplam fayda olarak bizim için avantajlı bir oldu. Bu sebeple gelecek yıla yönelik fuar rezervasyonumuzu yaparak anlaşmamızı gerçekleştirdik.

Ülkemizde seçimlerin tamamlanmasıyla birlikte artık daha öngörülebilir bir sürece geçiyoruz. Belirsizlik ortamının azalması yatırımları daha fazla ön plana çıkarır. Size göre yatırıma yönelim artar mı?

Fikret Zengin: Evet, seçim sürecinin tamamlanmasıyla artık daha fazla ticaret konuşacağız. Bu noktada yatırımlarda hız kazanacaktır. Döviz kurlarında bir miktar artış beklentisi var. Aslında olması gereken yerin altında olduğu ifade ediliyor. Ancak her şeye rağmen önümüzdeki 5 yıllık sürecin ilk bir yılı yavaş olsa da ilerleyen senelerin çok daha iyi geçeceğini düşünüyorum.

2023 yılının ilk altı aylık döneminin tamamlanmasına az bir zaman kaldı. Bu noktada ilk altı aylık dilim firmanız açısından nasıl geçti? Bununla birlikte ikinci altı aylık dilime ilişkin beklenti ve öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

Fikret Zengin: Şubat ayında yaşanan ve tüm ülkemizi yasa boğan deprem felaketi nedeniyle oldukça moralimiz bozuldu. Herşey ikinci planda kaldı. Kalbimiz, gözümüz, kulağımız oradan gelecek haberlerde oldu. Herkes gibi bizlerde bu dönemde maddi manevi tüm gücümüzle destek olmaya çalıştık. İlerleyen zamanla birlikte işimize odaklanmaya çalıştık. İşler bir miktar yavaşlasa da son birkaç aydır eski hacimlere ulaştı. İkinci altı aylık dönemde de açıklanacak yeni ekonomik programla birlikte daha hızlı bir ticari hayatın içine gireceğimize inanıyorum. Döviz kurunun istenilen veya beklenen noktaya gelmesiyle ihracat imkanları daha fazla artacaktır. Dolayısıyla ikinci altı ay inşallah çok daha yoğun geçecektir.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Fikret Zengin: Artık sınırları aşmanın zamanının geldiğini düşünüyorum. Dünya pazarından pay almalıyız. Bunun için özellikle üretim odaklı çalışan işletmelerin hep birlikte ihracata odaklanmalarını tavsiye ediyorum. Ülkemize sağlanacak katma değerle büyüyen Türkiye hedeflerine ulaşmak mümkün olacaktır. Dünya pazarına ürün sunma çabası sayesinde kalite standardı da yükselecektir. Yükselen kalite standardı da dünya pazarından daha fazla pay alma imkanı sağlayacaktır.

Print Friendly, PDF & Email