ESKO World 2015 İstanbul’da başarıyla gerçekleştirildi

ESKO firmasının baskı ve baskı öncesi uzmanları ile bir araya getirdiği Esko World’ün 2015 serisi İstanbul’dan başladı. Etkinlik İstanbul’un ardından Barselona, Brüksel, Prag ve Scottsdale şehirlerinde gerçekleştirilecek. 

28 – 29 Mayıs tarihleri arasında Polat Reneissance Oteli’nde gerçekleşen EskoWorld İstanbul etkinliği Türkiye ve Avrupa’dan gelen müşterileri bir araya getirdi. Etkinliğin bu seneki hedefi gelişim ve büyüme sürecindeki müşterilerle bir araya gelip ambalaj, açık hava reklam, etiket sektörleri ve marka sahipleriyle Esko’nun sunduğu yenilikleri paylaşmak ve mevcut çözümler hakkındaki beklentilerin doğrudan Esko ürün müdürleri ile görüşülebileceği bir ortam oluşturmak oldu. İki gün süren etkinlikte Esko ürün ve çözümlerine ait yol haritaları, stratejilerinin ve küresel pazar trendlerinin anlatıldığı birinci günün sonunda mevcut piyasa ihtiyaçlarının, ürün gelişim yol haritasının ve müşteri beklentilerinin görüşüldüğü bir panel de mevcuttu. Bu panelde Esko CEO’su Udo Panenka, Türkiye Genel Müdürü Mustafa Salur ve Esko ürün müdürleri soruları yanıtladı. Esko yönetimi Türkiye’deki müşterileriyle bir araya gelerek, Esko ile müşterilerimiz arasındaki iletişimin güçlenmesine destek olmakla kalmayıp sektörde Esko olarak gelecek dönemdeki yenilikleri doğrudan müşterileriyle paylaşma fırsatı yakalamış olundu. Bu seneki etkinlik geçen seneye göre daha yüksek bir katılım, yoğun iletişim ve bilgi alışverişiyle gerçekleşti. 28 – 29 Mayıs tarihleri arasında İstanbul Polat Reneissance Oteli’nde gerçekleşen etkinliğin ilk gününde ESKO yöneticileri, ürün servis ve pazar odaklı sunumlar gerçekleştirdi. İkinci gün uzmanların katıldığı iş oturumları ile tamamlandı. ESKO’daki gelişmeleri sizlere aktarabilmek için etkinliğin ilk gününde size aşağıda aktaracağımız notları tuttuk:

Danaher çatısı altında gelişen teknolojiler

Etkinlik ESKO Türkiye Müdürü Mustafa Salur’un açılış konuşması ile başladı. Salur, toplantı boyunca ziyaretçilerin sorularını cevaplamakta ve gerekli bilgilerin açıklanmasında şirket yöneticilerine yardımcı oldu. Toplantıda konuşan ESKO Başkanı Udo Panenka, şirketin yapısı hakkında bilgiler paylaştı. Panenke, “Bir teknoloji şirketi olan Danaher, ESKO, Pantone, X-Rite ve Videojet şirketlerini satın alarak bir çatı altında topladı. Danaher bir sermaye gurubu değil, tam tersi bir teknoloji geliştirme şirketi. 2014 yılında beş kategori altında topladığı işlerinde toplam 19.9 milyar dolar gelir elde eden gurup, satın aldığı şirketlerin teknolojik gelişmelerini hedefliyor” şeklinde konuştu.

Gelişen talepler ve cevaplar

Dünyadaki her 10 ambalajın 9’unun üretiminde ESKO çözümlerini kullanıldığı söyleyen Panenka, pazarda olma şartlarını dört ana başlık altında topladı. esko-worldTüketici dinamiklerinin değişmesi, Marka sahiplerinin buna cevapları, Tedarik zincirinin adaptasyonu ve teknolojinin imkanları. Değişen tüketici dinamiklerini tüketicilerin daha bireysel talepleri olması, daha zoraki bir yaşam biçimi, hane halkı demografilerindeki değişimler, kalite bilinci, elektronik alışveriş ve yeşil dükkanlar olarak sıralayan Panenka’ya göre marka sahipleri bu taleplere kişiselleştirilmiş ambalajlar, e-ticaret, tedarik zinciri yeterliliği, atık ve maliyette azalma, mevzuata riayet etme, grafik çalışmalarının benimsenmesi ile karşılık veriyor.

Tedarik zinciri ise daha fazla farklı ambalaj varyasyonları, daha kısa tirajlar, üretim süreç standardizasyonu ve dijital baskı adaptasyonuna yönelirken teknoloji web ve mobil cihazlar, kısa tiraj ve maliyetleri destekleyen dijital baskı ve ambalaj yönetim sistemi ile gelişmeleri değerlendiriyor.

Baskıcıya düşen görevler

Panenka’ya göre ambalaj baskı, tabela ve display alanındaki değişimler üç ana başlığı gösteriyor. Daha az baskı, daha fazla rekabet ve daha fazla esneklik. Bu çerçevede ticari matbaalar ambalaj ve tabela ile display’e kayıyorlar. Baskıcılar arasında stratejik işbirlikleri artıyor. Birleşmeler ve satın almalar artıyor. Fiyatlar baskı altında ve marjlar azalıyor. Kısa tirajlar, daha fazla kişiselleştirme, değişken data içerikleri ve artı değer eklenmiş stoklar, gelişen talepler. Kalite hatalarına karşı sıfır tolerans ve daha az bilgili ve kaliteli sadece fiyata odaklanmış baskı satın alıcılar diğer konular. Tüm bunlara eskoworlf-turketkarşı baskıcılar daha efektif pazarlama ve satışa odaklanmalılar. Spesifik ve dikey endüstrilere üretim maliyetlerini düşürmeye odaklandıkları gibi yeni baskı uygulamaları ve mass üretime yönelmek zorundalar.

Panenka’nın ardından söz alan AIPIA (Active&Intelligent Packaging Industrie Association) Birliğinden Eef De Ferrante, teknolojinin ambalajı nasıl değiştirebileceğini eğlenceli bir sunumla anlattı. Ferrante’nin ardından HP EMEA Oluklu Ambalaj Pazarlama Müdürü Luis Christophe, dijital baskının avantajlarına değinen bir sunum yaptı.

Toplantının ilk gününde son sunumu ESKO Global Servislerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Igor Vandromme tarafından yapıldı. Vandromme’nin konusu ESKO servisleri idi. ESKO Global servis takımının 450’den fazla ortaktan meydana geldiğini destek merkezleri, kuvvetli dağıtıcı ağı ve müşteri yakınlığı oluşturduğunu anlatan Vandromme, 2015 yılı servis önceliğinin müşteri deneyimini geliştirme üzerine kurulduğunu anlattı. Bununla ilgili olarak geliştirilen online servis hizmetini anlatan Vandromme, dört servis temasının müşteri tecrübelerini süreceğini, söyledi: Teknoloji, Öğrenme, Değer ve Yenilikçilik ile 360 derecelik bir müşteri sözleşmesi gerçekleştirilecek. Bir ESKO ID ile tüm servis alanlarına iletişim sağlayabilecek olan ESKO kullanıcıları 2016’nın ikinci çeyreğinde tamamlanacak bu proje ile her türlü desteği kolayca alabilecekler.

Print Friendly, PDF & Email