Folpa, SIGN İstanbul’da Yeni Nesil Dijital Çözümleriyle İlgi Odağı Oldu

Recep Işığıbol: “SIGN İstanbul’da, yoğunluğumuz dijital baskı makineleri çeşitliliği üzerine olmakla beraber, sarf malzeme alanında da ürünler sergiledik. Fuara özel tekstil alanında kullanabileceğimiz B-flex transfer baskı folyolarının yanısıra Eco Solvent baskı makinaları Süblime Dijital Baskı Makinaları getirdik. Yine kendi markalarımız olan Mohican UV Dijital Baskı makinelerimizle birlikte Cut-Eng Lazer Kesim Makinalarımızı müşterilerimizle buluşturduk”

Folpa, SIGN İstanbul 2023 Fuarı’nda yerli ve yabancı ziyaretçilerle buluştu. 21-24 Eylül tarileri arasında gerçekleştirilen fuarda her zamanki gibi büyük stand alanı ile katılan Folpa, fuar süresince geniş ürün yelpazesini ziyaretçilerle buluşturdu. Fuarın ardından Folpa Genel Müdürü Recep Işığıbol sorularımızı yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na başarılı bir şekilde tamamlandı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı buldunuz. SIGN İstanbul 2023 Fuarı’na ilişkin görüş ve düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Recep Işığıbol: Folpa Reklam olarak geçtiğimiz yıllara oranla ziyaretçi sayısında bir düşüş olduğunu gördük. Buna rağmen başarılı bir fuar geçirdiğimizi düşünüyoruz. Hem mevcut müşterilerimizle hem de yeni müşterilerle görüşmeler sağladık. Yıl sonuna kadar güzel dönüşlerin gerçekleşeceğini düşündüğümüz bir fuarı geride bıraktık.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi standınızda gördü?

Recep Işığıbol: Ağırlığımız dijital baskı makineleri çeşitliliği üzerine olmakla beraber, sarf malzeme alanında da ürünler sergiledik. Fuara özel tekstil alanında kullanabileceğimiz B-flex transfer baskı folyolarının yanısıra Eco Solvent baskı makinaları Süblime Dijital Baskı Makinaları getirdik. Yine kendi markalarımız olan Mohican UV Dijital Baskı makinelerimizle birlikte Cut-Eng Lazer Kesim Makinalarımızı müşterilerimizle buluşturduk.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunduğunuz yenilikler oldu mu? Bu yeniliklere ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Recep Işığıbol: Reklam sektörü başta olmak üzere dijital baskı ile ulaşabileceğiniz tüm sektörlere yönelik ürünler ve teknolojiler sergilediğimizi düşünüyoruz. Sunmuş olduğumuz tüm makinalarda gelişen teknolojiyi takip eden, müşterilerimiz için en uygun ürünleri sergilediğimizi düşünüyoruz. Standımızı ziyaret eden misafirlerimizin de memnun kaldığını görmek bizler için mutluluk verici.

Fuar ziyaretçisini değerlendirmek isterseniz yurt içi ve yurtdışı noktasında nasıl buldunuz? Yurtiçi ağırlıklı hangi bölgelerde ziyaretçi aldınız?

Recep Işığıbol: Fuar genelinde yurt dışı olarak ilk iki gün ağırlıklı Çin’den ve Uzakdoğu’dan çok fazla misafirimizi ağırladık. Geçtiğimiz yıllarda SIGN İstanbul için böyle bir yoğunluğun olduğunu söyleyemeyiz. Bu yıl özelinde Sign Expo China fuarı öncesi ülkemize ziyaretlerin arttığını düşünüyoruz. Yurt içi olarak açıkçası şu ve bu bölge olarak ayırt etmek pek doğru olmaz. Tüm Türkiye’ye hizmet verdiğimiz için Karadeniz’den Ege’ye tüm bölgelerimizden hem çalıştığımız hem de yeni tanıştığımız müşterilerimiz ile bir araya geldik.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Recep Işığıbol: Sektörler özelinde SIGN İstanbul ‘olması gereken’ müşteri ve firmaları buluşturan önemli ve etkin bir fuar olduğunu söyleyebiliriz. Sektör bileşenlerini buluşturduğu noktada hem gelişen teknolojiyi tanıtmak hem de etkin bir ticaret noktasına dönüştüğü için tüm paydaşlarıyla büyük bir önem taşımaktadır.

Fuara özel satış ve satışa yönelik görüşmeleriniz sizi memnun etti mi? Fuar ziyaretçilerinin gerçek profesyonel ve beklentileriniz doğrultusunda olduğunu düşünüyor musunuz?

Recep Işığıbol: Folpa Reklam olarak her sene fuara özel kampanya ve fırsatlar sunarak tüm ziyaretçilerimize yönelik bir çalışma yapıyoruz. Bu sene de aynı doğrultuda çalışmalarımızı yaptık. Genel hatlarıyla ziyaretçi ortalaması yarı profesyonel diyebiliriz. Sektörü bilen bilinçli bir kitleye ürünlerimizi sergileme fırsatı bulduk.

 

2023 yılını son çeyreğine girmiş bulunmaktayız. Son çeyrekle birlikte piyasalarda olumlu bir hareketlenme öngörüyor musunuz?

Recep Işığıbol: Yıl sonuna doğru sektör özelinde bir hareketlenme olur mu emin değiliz ama fuar sürecinde görüştüğümüz müşterilerimizden olumlu dönüşlerin firmamız adına gerçekleşeceğini düşünüyoruz.

 

Son olarak fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Recep Işığıbol: Endüstriyel reklam sektörü tüm katılımcılarıyla birlikte, birbirinden destek alarak sektörü büyütme noktasında çalışmalar yapmalı, sektörün ihtiyaç duyduğu talep ve bilgiyi doğru bir şekilde aktarmalı ve daha sıkı çalışmalar yaparak ileriye taşıma noktasında adımlar atmalıdır. Bu sebeple herkesin yaptığı işin hakkını vererek ismine ve firmasına yakışır davranması hem genel hatlarıyla tüm sektöre pozitif katkı sağlayacak hem de bu ve benzeri organizasyonların büyümesinde etkin rol oynayacaktır.

Print Friendly, PDF & Email