Frimpeks, SIGN İstanbul’da Yeni Yatırım ve Yeni Ürünlerinin Lansmanını Gerçekleştirdi

Frimpeks, 21-24 Eylül 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilen SIGN İstanbul Fuarı’na katıldı. Yerli ve yabancı ziyaretçilerin yoğun ilgi gösterdiği fuarın en çok ilgi gören firmalardan biri de Frimpeks oldu. Kısa bir süre önce Manisa Üretim Tesisini hizmete açan Frimpeks, dijital baskı folyolarındaki mevcut 105, 126, 137 ve 152 cm ebatlarına ilave olarak 162, 182 ve 202 cm genişliğinde yeni ürünlerinin lansmanını gerçekleştirdi. Frimpeks, yeni ebatlarla hem Pazar payını hem de satış potansiyelini artırmayı hedefliyor. Başarılı bir şekilde tamamlanan fuarın ardından Frimpeks Grafik Ürünleri ve Çözümleri Ürün Geliştirme ve Satış Direktörü Züleyha Geçkin, Dijital Teknik dergisinin sorularını yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı başarılı bir şekilde tamamlandı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı buldunuz. SIGN İstanbul 2023 Fuarı’na ilişkin görüş ve düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Züleyha Geçkin: SIGN İstanbul Fuarı her zamanki gibi bu yılda katılımcı ve ziyaretçi kitlesiyle sektör açısından oldukça doyurucu, tatminkârdı. Pandemi dönemi, ardından bölgemizdeki siyasal krizlerin neden olduğu ekonomik daralmalara rağmen yerli ve yabancı ziyaretçiler aldığımız bir fuar oldu. Fuarda olmaktan oldukça memnunuz.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi standınızda gördü?

Züleyha Geçkin: Grafik Ürünleri ve Çözümleri iş kolumuzda özellikle İstanbul Üretim Tesisimiz içindeki folyo üretim hattımızı başlı başına ayrı bir üretim tesisine taşıdık. Manisa Üretim Tesisimizde çok genç, dinamik, işe ve görevlerine çok konsantre olan arkadaşlar ile sektörde çok uzun yıllar deneyim edinmiş, bilgi birikimi çok yüksek olan yöneticilerimiz birlikte görev yapmaktadırlar. Tüm bu bilgi ve birikimlere yeni yatırımlarımızı da katarak, müşterilerimize daha hızlı, daha kaliteli ürün servis etmeye başladık. Bu sayede çıkan yeni ürün gruplarımızı müşterilerimizin beğenisini sunduk.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunduğunuz yenilikler oldu mu? Bu yeniliklere ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Züleyha Geçkin: Uzun yıllardır planladığımız yatırımlarımızı Manisa Üretim Tesisimize taşındıktan sonra, çok süratli bir şekilde hayata geçirdik. Özellikle müşterilerimizin talep ve ihtiyaçlarına yönelik daha geniş ölçüde ürün çıkarabilmek için laminasyon makinemize yatırımlar yaptık. SIGN İstanbul fuarında müşterilerimizle paylaştığımız en önemli konumuz ise, dijital baskı folyolarımızda mevcut genişliklerimiz olan 105, 126, 137 ve 152 cm üzerine 162, 182 ve 202 cm genişliğinde yeni ürünlerimizi çıkarıyor olmamızdır.
Bunun müjdesini fuarda yüzyüze geldiğimiz yurt içi ve yurt dışı müşterilerimize verdik. Buna ek olarak bu bilgiyi sizin de vasıtanızla buradan duyuruyor olmak bizi memnun ediyor. Bu ürün yelpazesi bizi sektörde hem satış hem de pazar payı anlamında daha iyi bir yere taşıyacağını düşünüyoruz. Daha geniş ürünlerimizin müşterilerimizin beğenisine sunuluyor olması müşterilerimizin ilgisini oldukça cezbetti ve konuyla ilgili memnuniyetlerini tarafımıza bilfiil ilettiler.

Fuar ziyaretçisini değerlendirmek isterseniz yurt içi ve yurtdışı noktasında nasıl buldunuz? Yurtiçi ağırlıklı hangi bölgelerde ziyaretçi aldınız?

Züleyha Geçkin: SIGN İstanbul Fuarı süresince yurtiçindeki hali hazırdaki ve potansiyel müşterilerimizle böyle güzel bir ortamda bir araya gelmekten ve ilişkilerimizi geliştirmekten her iki tarafta oldukça menun kaldı. Buna ek olarak sektörümüzün geliştiği ve ilerleme kaydettiği heyecan verici bir Pazar olan Avrasya Bölgesi’ndeki yeni müşterilerle bağlantılar kurarak, onları tanımak ve ihtiyaçlarına ilişkin birlikte fikir alışverişi yapmak oldukça heyecan vericiydi.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Züleyha Geçkin: SIGN İstanbul Fuarı her zaman olduğu gibi yine bu bölgenin dinamiklerini belirlemek, ticaretin bağlantılarını güçlendirmek ve aynı zamanda yenilikleri bu bölgedeki müşteri ve tedarikçileri bir araya getirerek tanıtması açısından çok önemli. SIGN İstanbul’a katılanlar ve ziyaretçiler bu katılımları sayesinde Avrasya Bölgesi’ndeki heyecan verici yeni pazarlara ulaşmakla kalmıyor, mevcut tedarikçileri ve müşterileriyle ilişkilerini güçlendirip, yenilerini yaratabilmektedir. Buna ek olarak katılımcılar müşterilerinin yakınlarında olması sebebiyle en son trendleri ve yenilikleri keşfederek ürün, satış ve pazarlama stratejilerinizi geliştirebilmektedir. Bütün bu konuları dikkate aldığımızda SIGN İstanbul fuarı bu sektörde bölgenin önde gelen itici gücü olarak göze çarpmaktadır.

Fuara özel satış ve satışa yönelik görüşmeleriniz sizi memnun etti mi? Fuar ziyaretçilerinin gerçek profesyonel ve beklentileriniz doğrultusunda olduğunu düşünüyor musunuz?

Züleyha Geçkin: Pandemi dönemi, ardından küresel krizlerin nedeniyle ekonomik daralmalara rağmen hedeflediğimiz bölgelerden yerli ve yabancı ziyaretçiler alabildiğimiz bir fuar oldu. Müşterilerimizle verimli görüşmeler yaparak, bunları satışla da taçlandırdık. Fuarda olmaktan oldukça memnunuz. Hedeflediğimiz bölgelerden, sektöre yön veren, karar verici doğru kişiler tarafından ziyaret edildiğimizi düşünüyoruz.

2023 yılını son çeyreğine girmiş bulunmaktayız. Son çeyrekle birlikte piyasalarda olumlu bir hareketlenme öngörüyor musunuz?

Kötümser bir havayla başlayan 2023’de kara bulutlar biraz dağılmış olarak gözükmekte. Frimpeks sadece yurt içi pazarında değil, yurt dışı pazarlarında da oldukça aktif, ihracat kabiliyeti yüksek bir firma. Dünyanın değişik ülkelerinde yerleşkelerimiz mevcut. İngiltere’de iki, ABD’de ve İtalya’da birer fabrikamız var. Buralara da folyolarımızın depolama ve oradan sevk etme imkânlarımız olduğu için Frimpeks baskı ve kesim folyolarına ulaşılabilirlik daha da kolaylaşıyor.
Bunları sağlamak ve yeni pazarları daha yakından keşfetmek için de yurtdışındaki yerel fuarları ziyaret edeceğiz. FESPA Münih’te bu sene stand açmıştık, FESPA Amsterdam’a da katılmayı düşünüyoruz.

Son olarak fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Züleyha Geçkin: Her sektörde olduğu gibi sektörümüzde de hem gelişmiş hem de gelişen pazarlar mevcuttur. Bu bağlamda gerek SIGN İstanbul gerekse bu fuarlara katılan firmalar her iki pazar arasında bilgi birikiminin, tecrübenin aktarılması konusunda oldukça büyük bir görev üstlenmektedir.
Bu görev oldukça önemli olup, sektörümüzde yer alan firmalar için sürdürülmesi gereken önemli bir misyondur ve sektörümüzün gelişimi için de son derece önemlidir.

Print Friendly, PDF & Email