Fujifilm Endüstriyel Pazarlama Müdürü Jon Harper Smith: “Dünyayı endüstriyel inkjet teknolojisiyle değiştirmek”

Fujifilm Speciality Ink System Limited Endüstriyel Pazarlama Müdürü Jon Harper Smith: “Firmamızın sloganı dünyayı endüstriyel inkjet teknolojisiyle değiştirmek”

InPrint 2014 Fuarı esnasında bir araya geldiğimiz Fujifilm Speciality Ink System Limited Endüstriyel Pazarlama Müdürü Jon Harper Smith, baskıcıların dijital ve inkjete olan ilgisine dikkat çekti. Smith, “Bu kadar çok dijitale geçmek isteyen kişi varken tüm ihtiyaçları tedarik edebilecek bir firma ihtiyacı doğuyor, Fujifilm de bunu yapabilecek bir firma” diye konuştu. 

Bu fuarda endüstriyel baskı için ne tanıtıyorsunuz?

Jon Harper Smith:Endüstriyel ambalaj baskısı ile ilgili bir görüşümüz ve bunu Fujifilm olarak nasıl hayata geçireceğimizle ilgili de bir planımız var. Çıkış noktasında geniş format grafik baskısı ve endüstriyel ambalaj baskısı arasındaki belirgin farkları düşünmemiz gerekiyor. Biraz genellemek gerekirse aralarında üç fark olduğunu söyleyebiliriz. İlki, dönme perspektifi normalde daha kısa olduğu için özellikle yüksek çözünürlüğe gereksinim yok. Buna karşın endüstriyel ambalaj ürünlerinin çoğunda çok yüksek çözünürlüğe gereksinim var. İkincisine gelince, yine genelleme yaparak endüstriyel ambalaj baskısında hacme ihtiyacınız olacağını söyleyebilirim. Buna hemen ilk günden ihtiyacınız olmayabilir ama bir şeyler yapmak istiyorsanız ve baskı yaptığınız işin önemli bir kısmını oluşturuyorsa hacme ihtiyacınız olacak. Üçüncüsü ise özel uygulamalar için geliştirilmiş mürekkeplere ihtiyacınız olacak. Endüstriyel ambalaj baskısında bir özelleştirme olacak, özellikle de mürekkebin önemli rol oynadığı nihai üründe. Her ürünün farklı bir özelliği olacak, bunun için de farklı mürekkeplere ihtiyaç duyacaksınız. Dolayısıyla farklı bir şey yapmak istiyorsanız özel tasarlanmış mürekkeplere ihtiyacınız olacak. Özetlemek gerekirse, yüksek çözünürlük, yüksek hız, özelleştirilmiş mürekkepler. Fujifilm olarak standımızı yaklaşımımızı yansıtacak biçimde tasarladık, buradaki amacımız yakaladığımız yaklaşımı aktarmak. Birlikte çalıştığımız üç adet Fujifilm firması var. Fujifilm Dimatix yüksek çözünürlüklü, yüksek hızlı baskı kafası üretiyor. Fujifilm imaging colorants farklı uygulamalar için su bazlı mürekkep üretiyor ve içinde bulunduğum Fujifilm Speciality Ink systems da endüstriyel ambalaj uygulamaları için UV ve hibrit UV mürekkepler üretiyor. Birlikte çalışan bu üç firmayla tüm endüstriyel baskı pazarındaki ihtiyaçları karşılayabiliyoruz. 

Fujifilm olarak dijital baskıya yönelik hedefleriniz ve projeleriniz nelerdir?

Jon Harper Smith:Firmamızın sloganı dünyayı endüstriyel inkjet teknolojisiyle değiştirmek. Endüstriyel ambalaj baskısıyla ilgilenen birçok insan var burada. Burada en az FESPA’daki kadar ziyaretçi var. Bunun sebebi tüm bu sektörlerin ve pazarların dijitale geçme ve tedarikçilerin de ürün tedarik etme arzusu. Bu kadar çok dijitale geçmek isteyen kişi varken tüm ihtiyaçları tedarik edebilecek bir firma ihtiyacı doğuyor, Fujifilm de bunu yapabilecek bir firma.

Dijital baskının geleceğine baktığınızda ne görüyorsunuz? Herkes inkjeti konuşuyor, sizce inkjet baskı fuji2sektörünün ana aktörü mü?

Jon Harper Smith:Elektrofotografinin bazı avantajları var. Ancak yine de bazı dezavantajları da var. Fakat açık söylemek gerekirse bu alanda yeterince rekabet yok. Rekabet iyi bir şeydir, rekabet üreticileri yeni şeyler üretmeleri için zorlar. Inkjetin iki büyük avantajı var. Birincisi ölçeklendirilebilir olması, bu sayede mühendislikte karşılaşılan zorlukların üstesinden gelinebilir. İkincisi ise çok yönlü olması… Çeşitli mürekkep teknolojileri kullanılabildiği için belirlenen ve istenen özelliklerin çoğunu karşılayabilirsiniz. Elektrofotografi ile kimya sorunu belirli bir ölçüde çözülmüş oluyor.

Son olarak, bu fuar ve de inkjet pazarı hakkındaki görüşlerinizi alabilir miyiz?

Jon Harper Smith: Bizim açımızdan fuar muhteşem derecede iyi geçti. Birçok konuda yeni fikirler edindik. Tekliflerimizi bunlara göre yeniden düzenledik. Daha önceden hiç tanımadığımız kimselerle çok faydalı görüşmelerde bulunduk. Şu ana kadar da umduğumuzdan fazlasını bulduk, özetle çok çok iyi olduğunu belirtebilirim.

Print Friendly, PDF & Email