Genç Polimer, Bayi Odaklı Anlayışıyla SIGN İstanbul’da Olacak

Hakan Genç: “Bu sene artık tüm olumsuzlukları bir yana koyup işlerimize odaklandık. Bu seneki SIGN İstanbul Fuarı’nın çok daha coşkulu geçeceğini ümid ediyorum”

Genç Polimer, 8-11 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilecek SIGN İstanbul 2022 Fuarı’ndaki standında, Türkiye genelindeki bayileriyle misafirlerini ağırlayacak. Genç Polimer Firma Sahibi Hakan Genç, Dijital Teknik Dergisi’nin SIGN İstanbul Fuarı’na ilişkin sorularını yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na sayılı günler kaldı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı bulacaksınız. 2021 yılında gerçekleşen fuar oldukça başarılı geçmişti. Öncelikle bu seneki fuardan beklentileriniz neler olacak?

Hakan Genç: Pandemi dönemindeki fuarlar her ne kadar ticari olarak katkı sağlasa bile pandemi korkusu ve yasağından dolayı manevi olarak da olsa eski tadı vermemiş olduğunu hissettirdi. Son birkaç senede dünya genelinde üretimlerde bir yavaşlama söz konusuydu. Bazı tedirginlikler vardı, bu sene artık tüm olumsuzlukları bir yana koyup işlerimize odaklandık. Bu seneki SIGN İstanbul Fuarı’nın çok daha coşkulu geçeceğini ümid ediyorum.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi bulacak?

Hakan Genç: Bayisini her zaman koruyan ve kollayan bir üretici firma olarak, standımızda ürün tanıtımı yapmayacağız. Aksine bayilerimizin tanıtımını yapacağız. Standımızdaki dev ekranda bayilerimizin il il isimleri alfabetik sıra ile yazılacak. Sunumlarımız ve zengin ikramlarımızla misafirlerimizi ağırlamak istiyoruz. Yine standımızda bayilerimizden temsilciler bulunacak ve ilgili bölgelerden gelen misafirlerini standımızda ağırlayacak.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Pandemi sürecinde ise yenilikten ziyade daha çok hizmet odaklı çözümler ön plana çıktı. Sizin fuara özel sunacağınız yenilikler olacak mı?

Hakan Genç: Kurulduğumuzdan bu yana önceliğimiz hep kusursuz hizmet, çözüm ortaklığı ve müşteri memnuniyeti oldu. Fuarda standımızı ziyaret edecek misafirlerimizle de bayi odaklı satışlarımız hakkında fikir alışverişinde bulunacağız.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Hakan Genç: Çağımız gereği artık her şeye internet üzerinden kolaylıkla ulaşılabiliyor. Bu anlamda müşteriler aradıkları firmaya kısa sürede ulaşabiliyor. Burada önemli olan doğru bilgi ve firmaya ulaşmaktır. Fuarlar ise müşterilerle yüz yüze görüşme fırsatı veriyor. Yüzyüze görüşme her zaman daha sağlıklı ve güven odaklı olmaktadır. SIGN İstanbul’da sektör adına geleneksel hale gelen başarılı bir buluşma platformudur. Dolayısıyla SIGN İstanbul, hem katılımcısına hem de ziyaretçisine önemli kazançlar ve ayrıcalıklar sunmaktadır.

Dünya tedarik zincirindeki aksamalar neticesinde oluşan fiyat artışlarına, ülkemizdeki döviz kurlarındaki hareketliliğin eklenmesiyle tüm sektörler olumsuz etkilendi. İçinde bulunduğumuz endüstriyel reklam sektörüne ve firmanıza olan yansımaları hakkında neler söylemek istersiniz?

Hakan Genç: Sektörümüzün iş hacmi dönem dönem yavaşlamalar olmasına rağmen hiçbir zaman durma noktasına gelmedi. Bu yavaşlamalara sebep, çoğu kez ithal edilen hammaddelerden kaynaklı oldu. Hem navlun fiyatlarındaki artışlar hem kur farkları fiyatları yükselttiğinden dolayı geçiş dönemindeki dalgalanmalar herkesi tedirginleştirdi, bu durum az da olsa işlere olumsuz yansıdı.

Oluşan fiyat artışları müşterileriniz tarafından nasıl karşılanıyor? Bu noktada satışlarda azalma oldu mu? Azalmayı önlemeye yönelik ne tür adımlar atıyorsunuz?

Hakan Genç: Fiyat artışlarından kimse memnun değil. İniş çıkışlar ister istemez herkesin işini zorlaştırıyor, bizler üretici olarak elimizi taşın altına koyarak bu dönemdeki zamları kısmi olarak müşterilerimize yansıtarak destek olmaya çalışmaktayız.

Daha stabil piyasa koşulları ile birlikte yatırım iştahı artacaktır. Bunun oluşması için öngördüğünüz bir zaman dilimi var mı? SIGN İstanbul Fuarı bunun için bir başlangıç olabilir mi?

Hakan Genç: SIGN İstanbul Fuarı sinerjinin bol olacağı bir organizasyon olacak. Ticaret artık tamamen  global bir sistemde döndüğünden dolayı dünya geneli bakarak hareket etmek gerekir. Açıkçası pandemi ve sonrasında herşey çok değişti.  Bu değişimi iyi analiz etmek, doğru dersleri çıkarıp, doğru stratejiler üretmek gerekiyor. Belirli bir süre sonra tüm dünyada daha stabil bir piyasa şartları oluşacaktır.

Fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Hakan Genç: Ticaretini hakkıyla yapan herkesin işinin rast gelmesini ve iyi bir fuar geçirmesini temenni ediyorum.

Print Friendly, PDF & Email