“HP Latex Yazıcıları İle Hayalinizdeki Her Projeyi Gerçekleştirebilirsiniz”

HP’nin duvar sanatları, duvar kaplamaları ve tekstil baskı alanlarındaki en yenilikçi çözümleri, düzenlenen bir toplantıyla tanıtıldı. HP Latex Yazıcılar Türkiye, İsrail ve Yunanistan’dan Sorumlu Satış ve İş Geliştirme Müdürü Velda Avad ile HP EMEA Duvar Kaplama Çözümleri İş Geliştirme Müdürü Terence Raghunath’ın katıldığı etkinlikte, duvar tasarımları için geliştirilen ve bulut üzerinden çalışma, hızlı sonuç ve üstün kalite gibi avantajlar sunan HP WallArt çözümünün ayrıntıları katılımcılarla paylaşıldı.

Programın ardından HP Latex Yazıcılar Türkiye, İsrail ve Yunanistan’dan Sorumlu Satış ve İş Geliştirme Müdürü Velda Avad ile, HP’nin Türkiye pazarındaki çalışmaları ve yenilikleri hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik.

Öncelikle kısaca sizi tanıyalım. Faaliyet gösterdiğiniz departmanda ne tür hizmetler yürütüyorsunuz?

ODTÜ İnşaat Mühendisliği bölümünden 1989 yılında mezun olduktan sonra iş hayatına bilişim teknolojileri sektöründe başladım. Sektörde sırasıyla ABAKUS, OLİVETTİ ve XEROX’ta satış, pazarlama ve yöneticilik konularında çeşitli görevler üstlendim. 2003 yılında HP ailesine Ürün Yöneticisi olarak katıldım. Geniş Format yazıcılarının ürün yönetiminin yanı sıra bu ürünlerin satış, pazarlama ve servis hizmetlerinin faaliyetlerini gerçekleştirebilecek kanalların oluşturulması ve bu kanalların yönetilmesi görevini üstlendim. İş ortaklarımızla beraber Geniş Format yazıcıların yeni pazarlarda yaygınlaşması için çeşitli çalışmalar gerçekleştirdik. Şu anda baskı merkezlerinde HP Geniş Format yazıcılarının yaygın bir şekilde kullanılması bu çalışmalarımızdan biridir.

2008 yılında Türkiye’nin de içerisinde bulunduğu MEMA (Ortadoğu, Akdeniz ve Afrika) bölgesinde kurumsal müşterilerden sorumlu HP Geniş Format İş Geliştirme Müdürlüğü görevine atandım. 4 yıllık Bölge ve Kurumsal müşteri yöneticiliği tecrübesinden sonra 2012 Kasım ayından itibaren HP’de Sign&Display bölümünde gerçekleşen yeni oluşumun bir parçası olarak Türkiye, Yunanistan ve İsrail ülkelerinde Latex Ürünlerinden Sorumlu Satış ve İş Geliştirme Müdürlüğü görevine atandım. Bu ülkelerde Latex ürünlerinin Kanal yönetimi, satış stratejilerinin oluşturulması ve pazarın büyümesine katkı sağlayacak faaliyetlerden sorumlu olarak görev alıyorum.

HP, Latex teknolojisiyle hem dünyada hem de Türkiye’de hızlı bir şekilde gelişimini sürdürüyor. Latex neden tercih ediliyor? Latex’i farklı ve avantajlı kılan özellikler nelerdir?

Bildiğiniz gibi HP,  müşteri odaklı çalışan bir firma. Müşteriyi dinleyen, müşteri memnuniyetine önem veren, müşteri ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştirmeyi amaç edinmiş, Ar-Ge yatırımı yapan bir firma. HP son 4 yıl içerisinde sadece GSB (Grafik Sanatlar İşi) bölümünde 1 milyar dolarlık Ar-Ge yatırımı gerçekleştirdi. Biz Latex teknolojisini müşterilerimizin ihtiyaçları ve talepleri çerçevesinde 4 yıl önce icat ettik. Müşterilerimizin de çeşitli ihtiyaçlarını karşılamak üzere bizden talep ettiği bir teknolojinin yaygın bir şekilde gelişimini sürdürmesi çok doğal.

HP Latex Yazıcıları müşterilerine 3 temel alanda değer katıyor: Bunlardan bir tanesi, çok yönlülük. Bu özellik sayesinde, HP Latex teknolojisini kullanan müşterilerimiz hem iç mekan hem de dış mekan baskı ihtiyaçlarını tek bir yazıcıda çözebiliyorlar. Çok geniş malzeme yelpazesi kullanma avantajı sayesinde gerek flama, bayrak gibi özel malzemelere yüksek kalitede baskı alabildiği gibi, kaplamasız kağıtlar ve düşük maliyetli malzemelere de yüksek kalitede baskı alma avantajını kullanıyorlar. Böylelikle geniş malzeme yelpazesi kullanabilme avantajı sayesinde hem esnekliklerini arttırıyorlar hem de baskı maliyetlerini düşürebiliyorlar.

İkinci önemli özelliği ise yüksek baskı kalitesi ve verimlilik sunuyor olması. HP Latex yazıcılar, müşterilerimizin hem iç mekân hem de dış mekân baskı ihtiyacını inanılmaz hızlarda, üstelik uzun ömürlü ve dayanıklı baskılar yaparak karşılıyor. HP Latex yazıcılar, sadece bu özelliği sayesinde pazarda açık ara ile talep görüyor. Baskıların kurumuş olarak elde edilmesi sayesinde müşterilerimiz isterlerse inanılmaz kalitede çift taraflı baskılar alabiliyorlar, bu baskıları gerekirse anında laminasyona tabi tutabiliyorlar veya ruloya sarılı bir şekilde baskıları teslimata hazır hale getirebiliyorlar. Baskılar tamamen kuru ve son işleme hazır olarak çıktığı için firmaların verimliliğini ve çalışma esnekliğini de artırıyor.

 

Latex teknolojisinin bana göre ön plana çıkan en önemli özelliği ise yeşil ve çevreci bir teknoloji olması. Müşterilerimiz bu teknoloji ile verimliliklerini artırıp maliyetlerini düşürürken aynı zamanda çevreye zarar vermeyen, kokusuz ve su bazlı mürekkepler ile baskılarını inanılmaz hızlarda ve yüksek baskı kalitesi elde ediyor. Artık Latex teknolojisi ile hastane odaları, otel odaları, çocuk yuvaları ve okulların içi rahatlıkla dekore edilebiliyor. HP Latex teknolojisi ile özel havalandırmaya gereksinim duyulmadan baskılar yapılıyor ve bu baskılar sağlığa zarar vermeden her ortamda güvenle kullanılabiliyor. HP Latex teknolojisi Çocuklar için okullarda rahatlıkla kullanılabilirliği test edilmiş ve dünyaca kabul gören Greenguard, ECO Mark, UL, AgBB çevreci sertifikalarına sahiptir. Sonuç olarak, bu teknolojiyi kullanarak geleceğimizi güven altına alıp koruyoruz.

 

Avrupa ile kıyasladığımızda Türkiye pazarının latex ürünlere ilgisi nasıl?

Türkiye’nin büyüyen bir ülke olduğunu biliyoruz ve önümüzdeki 10 yıl boyunca Türkiye pazarı da büyümeye devam edecek. Avrupa’ya göre Türkiye nüfusu oldukça genç. Genç nüfusun verimliliğini ve çevreye olan duyarlılığını hiç bir zaman gözardı etmememiz lazım. Tabii ki genç nüfusun tüketim gücü de pazarı sürüklüyor; birçok yabancı firma Türkiye’de yatırım yapıyor, ürünlerinin pazarlama ve satış faaliyetlerini burada gerçekleştiriyor. Şu anda piyasada çalışan çok fazla Latex makinemiz var. Latex bir standart haline geldi. Elimizde düşük hacimden yüksek hacme kadar farklı özelliklerde makinemiz var.

Pazar, HP Latex baskı makinelerimizin kapasitesi ve sağladığı avantajlar konusunda bilinçlendikçe Türkiye’deki her baskı firmasında, tasarım ve reklam ajanslarında HP Latex yazıcı olacağına inanıyorum.

 

HP, sunduğu çözümlerle birlikte pazarı büyütmeye yönelik çalışmalar sürdürüyor. Bu noktada geçtiğimiz günlerde duvar sanatları, duvar kaplamaları ve tekstil baskı alanlarındaki çözümlerin içeren bir toplantı düzenlendi. Bu etkinliğe katılan firmalara hangi konularda bilgiler verildi?

Piyasada çok önemli iki ya da üç dinamik var. Birincisi, baskı hacminin sabit olmasına rağmen, müşterilerin her gün yazıcıdan çıktı aldığını görüyoruz. Bu piyasa dinamiği bizim için çok önemli. Bir başka dinamik ise çevre. Çevre olgusu bizim için gittikçe daha da önem kazanmaya başladı. Özellikle de müşterilerimizin müşterileri açısından. Latex teknolojisi, çevreye duyarlılık açısından başka herhangi bir teknolojinin çok ötesinde, kendine özgü bir teknoloji. Son dinamik ise yeni uygulamalar. HP yıllardır pazarın gelişmesi için yeni uygulamalara yönelik yeni teknolojiler geliştiriyor ve pazar dinamiklerine göre geliştirmeye de devam edecek. Biz bu toplantıda müşterilerimizi bu konularda bilgilendirmeye çalıştık.

 

Türkiye pazarında dijital baskı alanında ciddi bir rekabet yaşanıyor. Bu rekabette sizi ön plana çıkaran özellikler nelerdir?

HP olarak oldukça geniş bir ürün yelpazemiz var. Pazarda da çok farklı ihtiyaçlara gereksinim duyan müşteriler mevcut. Biz müşterilerimize doğru ürünü, doğru zamanda sağlamaya çalışıyoruz. HP olarak, bizim için hangi uygulamaların ve pazarların geliştiğini anlamak çok önemli. Bunun yanında bizim için önemli olan sadece müşterilerimiz değil, müşterilerimizin müşterileri. Biz tüm bunları irdeleyerek yola çıkıyoruz ve müşterilerimize hem kısa hem de uzun vadede yapacakları yatırımlar ve öngördükleri büyümeler için danışmanlık hizmeti veriyoruz. Bu çerçevede baktığınızda HP, müşterileri için ilginç çözümler üretebiliyor.

 

Latex yatırımı yapan baskı merkezlerine, satış sonrasında ne tür hizmetler sunuyorsunuz?

Satış sonrasında pazarda deneyimli olan iş ortaklarımızla iç içe çalışıyoruz. Öncelikle makinayı nasıl daha verimli kullanmaları gerektiğine dair gerek operatör gerekse satış eğitimleri veriyoruz. Bu satış eğitimleri çok önem arzediyor. Çünkü HP Latex Yazıcıları ile hayalinizdeki her projeyi gerçekleştirebilirsiniz. Yapabilecekleri sadece sizin hayallerinizle sınırlı… Bu nedenle müşterilerimizin kendi müşterilerine Latex ürünleri ile nasıl değer katabileceklerine dair bilgilendirmeler yapıyoruz.

 

HP, Türkiye’de Latex teknolojisini daha da yaygınlaştırmak için ne tür çalışmalar yürütüyor?

Pazarı mümkün olduğunca Latex teknolojisi hakkında bilgilendiriyoruz. Bunu müşterilerimizi gerek Türkiye’de düzenlediğimiz seminerlere ve Barcelona’daki HP Ar-Ge bölümünde yaptığımız tanıtım seminerlerine davet ederek gerekse sektör fuarlarına katılarak yapıyoruz. 17 Mayıs’ta gerçekleşecek Printek Fuarı’nda iş ortaklarımızdan Mat Kağıtçılık ile beraber yer alacağız. Müşterilerimiz orada HP’nin Latex ve UV bazlı yazıcı teknolojileri ile Indigo Baskı sistemlerini yakından inceleme şansını yakalayabilecekler.

 

Türkiye pazarında yatırım yapmayı düşünenlere bir mesajınız var mı?

Öncelikle işlerinin şeklini, baskı hacimlerini,  kısa vade ve uzun vade büyüme planlarını belirlemelerini tavsiye ederim. Beraber yola çıkacakları firma çok önemli. Bu firmanın sunduğu hizmetler, ürün çeşitliliği, pazardaki tecrübesi ve kendilerine yaklaşım biçimini iyice irdelemeleri gelecekte sağlıklı yatırım kararı alabilmeleri ve sağlıklı büyümeleri için çok önemli.

Print Friendly, PDF & Email