İstanbul Reklam dünya pazarındaki fuarları yakından takip ediyor

Hülya Beyler: Ziyaret etme amacımız hem çalışmakta olduğumuz firmaların yanında bulunmak hem de yeni teknolojik gelişmeleri yakından takip etmekti. Fuar genel anlamda iyi geçti ve beklentimizi karşıladı.

İstanbul Reklam Çin’de düzenlenen DPES ve LED Fuarı’nı ziyaret etti. Burada hem distribütörü olduğu markaların yeniliklerini takip eden İstanbul Reklam, hem de yenilikçi fikirleri ve markaları yerinde inceleme fırsatı buldu. Fuarın ardından İstanbul Reklam’dan Hülya Beyler sorularımızı yanıtladı.

Çin’de düzenlenen D-PESS Reklam fuarını takip ettiniz. Fuarı hangi amaçla ziyaret ettiniz? Fuar genel olarak nasıl geçti?

Bu yılda diğer yıllarda olduğu gibi D-PESS fuarını ziyaret ettik. Ziyaret etme amacımız hem çalışmakta olduğumuz firmaların yanında bulunmak hem de yeni teknolojik gelişmeleri yakından takip etmekti. Fuar genel anlamda iyi geçti ve beklentimizi karşıladı. Bizlerde bu yenilikleri, gelişmeleri müşterilerimize sunmaya başladık. Bilindiği üzere iki fuar aynı zamanlardaydı. LED Fuarı’na da ilgi yüksekti. Aslında fuarlarda birçok yenilikçi fikirle karşılaşıyoruz. Bunlardan olabildiğince katalog, örnek çalışmaları getiriyoruz. İlgilenen müşterilerimize mail yoluyla ulaştırabiliriz.

Fuarda dikkatinizi çeken konular oldu mu? Hangi konularda yenilikler vardı?

Dikkatimizi çeken birkaç konu vardı elbette. Bunlardan birisi özellikle promosyon sektörü için A4 ebatlarında UV baskı makineleriydi. Fakat gördüğümüz kadarıyla henüz hazır hale gelmemiş, stabil olması için biraz daha zamana ihtiyaç duyulmaktadır. Bu konuyu da yakından takip etmekteyiz. İkinci bir konu ise yakın zamanda bünyemizde bulunduracağımız 30 W ve 110 mm x 110 mm de markalama yapan Fiber (IPC) lazer. Bir sonraki sayıda bununla ilgili tanıtımlarımıza başlayacağız. Buda demek oluyor ki yatırımlara devam etmekteyiz. Önümüze gelen fırsatları değerlendirmeye çalışıyor, tabi ki müşteri ihtiyaçları doğrultunda olmak koşuluyla…

Fuara Türkiye’den ilgili nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektörümüz fuara ilgi gösterdi mi?

Sektörümüzün fuara ilgisi yoğundu. Türkiye’den genel anlamda her geçen gün ilgi artışı görmekteyim. Bu durumdan açıkçası gurur duymaktayım, hem ilgi görülen, hem değer verilen, hem araştırmacı bir sektörün içinde bulunduğum için kendimi şanslı hissediyorum. Yurt dışında, reklam sektörünün gelişmelerini, inovasyonları yakından takip etmek için imalatçı firma yetkililerin yurtdışı fuarlarını yakından takip etmeleri gerekmektedir. reklam2Özellikle Çin’de çok farklı reklam uygulamaları var. Paslanmaz kutu harf ve LED’lerde çok başarılı işler yapıyorlar. Özellikle paslanmaz harflerde inanılmaz tasarımlar var.

2014 yılında Endüstriyel Reklam sektöründe büyüme bekliyor musunuz?

Reklam sektörü her geçen gün geniş bir kitleye hitap etmeye başladı. Özellikle UV makinelerin piyasaya girişiyle bu durum daha çok göze çarpmaktadır.

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Yurtdışı fuarlarını ziyaret eden imalatçı meslektaşlarımız birazda çevre baskısı ile kendilerini bağlantı yapmak zorunda hissederek genellikle makine satın alma peşine düşüyorlar. Hem makineyi gümrükten çekme konusunda hem de kurulumda, teknik servis konusunda sorunlar yaşandığını hepimiz görüyoruz. Kısacası herkes mesleğini yapmalı. Tedarikçi firmalar bağlantı kurmak, makine eğitimi için günlerce üretici firmalar ile irtibat kuruyor, gerektiğinde orada kalmak zorunda oluyorlar. Bu kadar bilgiye ulaşıp sonrasında teknik servis konusunda destek vermek, yedek parça stoku tutmak için çaba harcıyorlar. Üreticinin hedefi meslektaşlarının geldiği aşamayı görmek olmalıdır. Zaten gerektiğinde her türlü desteği verdiğimizi düşünüyorum.

Print Friendly, PDF & Email