İyi ödeme yapan mı? – Güzel ödeme yapan mı?

Şafak Aydoğan 

Başlığa bakınca insan, yahu ne fark  var ki, ödeme yapsın da nasıl yaparsa yapsın diyor değil mi?

Aslında açık hava reklam sektöründe, işin ana sahibi firmadan, işin hammaddesini tedarik eden reklam malzeme tedarikçisi, hammadde üretici veya ithalatçısına ve oradan Reklam veya uygulamayı yapan firmaya kadar büyük bir zincir içinde en büyük sorun budur.

Ödeme yapmak istememek.

İşte değişen ekonomi, düşük faizin getirdiği olumlu yanların yanında, sektörümüze gelen en kötü yaklaşımda bu şekilde doğuyor uzayan vadeler. Herkes birbirine konuştuğunun dışında vadelerde ödeme yapma eyleminde. Bir’de vade farkı kesmeye kalkarsanız, ne kadar küçük olursa olsun, seninle iş yapmayı keserim tehdidini savururlar, sanki haklılarmış gibi.

Ödemeyi çok sıkarsanız bunla yetinmez. Herkes malda veya üründe hata arar, hizmetten memnun kalmaz.

Ama hem fiyat düşük, hem vade çok uzunsa, bu kadar fiyata bu kadar mal der bakmazlar.

Şimdi soruyorum; piyasamızda iyi ödeme yapan, yani söz verdiği zamanda vadesi konuştuğumuzdan çok da uzun olsa da çekini veren firmalar mı, yoksa söz verdiği zamanda hem de söz verdiği vadede ödeme yapan güzel ödeme yapan firmalar mı?

Kötü ödeme yapanların sayısı o kadar çok ki, kendilerinde bunu hak görüyorlar. Ama böyle firmalardan herkesin uzak durması gerekir. Kötü ödeme zincirleme herkese yansıyor çünkü. Herkes sıkıntı çekiyor.

Keşke iyi ödeme yapanların sayısı çok olsa, sektörümüzde daha mutlu olsa.

Güzel ödeme yapan tüm firmalara, sektörümüz adına teşekkür ediyoruz. Ve kötü ödeme yapan veya ödemeleri bilerek bir hakmış gibi geciktiren tüm firmalara, bunu kendilerinde bir hakmış görenlere yanlış yolda olduklarını ve piyasayı hızla bitirip harcadıklarını söylemek istiyorum.

Almadan vermek, Allahü Teala’ya mahsustur.

Print Friendly, PDF & Email