Kiian Digital Pazarlama Müdürü Roland Biemans:Tekstil pazarı her yıl %20-25 büyüyor

“Transfer süblimasyon mürekkepler hala en büyük payı oluşturuyor. Dünya çapında dijitalde yıllık %20 ila %25 arası bir büyüme var” 

Monuakian grubun bir parçası olarak ayrılan Kiian Digital, tekstil baskı mürekkepleri konusunda iddialı bir şirket. Şirketin yeni mürekkep serileri InPrint 2014 Fuarı esnasında sergilendi. Fuar esnasında görüştüğümüz şirket pazarlama Müdürü Roland Biemans, tekstil sublime baskının hızla büyüdüğünü bu büyümenin her yıl %20-25 oranında olduğunu anlattı.

Detaylarıyla Kiian Grup’un neler yaptığından bahseder misiniz?

Roland Biemans:Kiian Grup iki iş kolu olan bir firmadır. Bir tanesi özellikle endüstriyel baskıya yönelik diğeri de dijital mürekkeplerdir. Ben dijital kısmın pazarlama müdürlüğünü yapıyorum. Epson, Kyocera, Seiko ve Ricoh kafaları için mürekkep satıyoruz. Spor kıyafetleri, yüzme kıyafetleri, kar kıyafetleri ve moda uygulamaları yapıyoruz. Dijital kısımda süblimasyon mürekkeplerimiz, dispersiyon mürekkeplerimiz, pigment mürekkebimiz ve eko solvent mürekkebimiz var. Uzmanlık kısmında ise rotary, flatbed, transfer baskı için ürünlerimiz var. Kiian Grup analogdan dijitale her türlü ürünü sunan birkaç üreticiden birisi. Kiian Grup kendine özgü formülleri olan bir kimya firması. Bu sadece mürekkepleri kapsamıyor, düzgün baskı yapabilmeniz için gereken tüm malzemeleri kapsıyor. Firmanın ilk markası olan Visprox’un kuruluşu 1936 yılına dayanıyor. Ben bu firmaya Ocak ayında katıldığım için henüz her şeyi bilemiyorum. Burada ise Kyocera uyumlu K1 mürekkebinin tanıtımını yapıyoruz. Bu yüksek verim sağlayan bir süblimasyon transfer mürekkebi. Örneğin bir de burada kar kıyafetlerine yaptığımız baskılar var, kayaklara, kasklara, kıyafetlere vb. Bu gösteride ayrıca Kiian Uzmanlık Bölümü’nün açılışını yapıyoruz. 

Sublime mürekkepler konusundaki pozisyonunuz nedir?

Roland Biemans:Bence Kiian süblimasyon transfer mürekkepte pazar lideridir. Spor, yüzme ve moda giyim alanında Kiian mürekkepleri polyester malzemelerde kullanılıyor. Ayrıca şekilli formlarda da süblimasyon mürekkeplerini kullanıyoruz, bunu da çok iyi yapıyoruz. Bizim direk süblimasyon ve transfer süblimasyon mürekkeplerimiz var. Transfer süblimasyon mürekkepler hala en büyük payı oluşturuyor. Dünya çapında dijitalde yıllık %20 ila %25 arası bir büyüme var. Bu büyüyen bir pazar.

Dijital ticari baskıya yönelik ürünleriniz var mı?

Roland Biemans:Çok fazla yok çünkü biz daha çok tekstil işinin içindeyiz. Dolayısıyla transferlerimiz ya polyester kaplı malzeme üzerine ya da tekstil üzerine oluyor. Bence yaptığımız işin %70’i tekstil üzerine, kalan %30’u da grafik, iç tasarım, reklam tabelası, bayraklar ve afişler üzerine. Tabela sektörü içinse eko solvent mürekkebimiz var, bu da daha çok afişler ve tabelalar için.

Son olarak, bu fuar dünyada ilk kez gerçekleştiriliyor ve “endüstriyel baskı” da bizim için yeni bir isim. Sizin yorumunuz nedir?

Roland Biemans:Aslında yeni olduğuna pek katılmıyorum çünkü geleneksel olarak bu iş zaten endüstriyel alandaydı. kn2Geleneksel analog alanda tabletlerde ve telefonlarda uygulanıyordu, endüstriyel seviyede de etiket baskıda kullanılıyor. Dijital baskı yapan birçok kişi de endüstriyel baskı işinde olmak istiyor. Bunu yüksek verimli baskı makinelerinde basıyorlar. Örneğin K1 mürekkebi MS gibi yüksek verimli makinelerde kullanılıyor. Açıklaması ise şöyle; daha yüksek üretkenlik ve hacim endüstriyel baskı demekse evet biz endüstriyel baskı işi de yapıyoruz. Eğer endüstriyel tüm işin sadece küçük bir süreciyse o halde sunduğunuz şey nihai ürün değil. Eğer endüstriyelin tanımı buysa buradaki insanların çoğu işin endüstriyel kısmında değil ama Kiian özel mürekkep bölümüyle bu işin içinde.

Firmamızın merkezi İtalya’da, Amerika’da ve Çin’de ofislerimiz var. Buralarda yerel üretim yapılıyor ve destek sunuluyor. Mürekkep formülasyonları, laboratuvar işleri ve geliştirdiğimiz her şey İtalya’da yapılıyor. Son olarak gösteriyle ilgili şunları söyleyebilirim; gösteri küçük fakat şu ana kadar bizi ziyarete gelenler gerçekten konuya odaklılar. Buraya endüstriyel bir şeyler aradıkları için geliyorlar. Daha fazla yanıt bulmak için geliyorlar. Bu anlamda fuarın iyi bir fuar olduğunu düşünüyorum.

Print Friendly, PDF & Email