Kristal Etiket beklentilerinin üzerinde verim aldı

3Mehmet Efe: 2014 yılında rakamsal olarak hedeflerimize ulaştık. 2015 yılındaki hedefimiz, satışımızın %51’ini ihracattan elde etmek olacak.

Kristal Etiket, Solvetex, Solvepan ve Solvetape markalarıyla Fespa Avrasya Fuarı’na katıldı. Fuarın ardından Kristal Etiket’ten Mehmet Efe sorularımızı yanıtladı.

FESPA Avrasya Fuarı’na katıldınız. Fuar nasıl geçti? Beklentilerinizi karşıladı mı?

Bugüne kadar katıldığımız en verimli yurt içi fuar oldu. Açıkçası beklentilerimizin üzerinde oldu. Bu açıdan memnuniyet vericiydi.

Hangi çözümlerinizi sergilediniz? Ziyaretçiler daha çok hangi ürünlerinize ilgi gösterdi?

Bu yıl ürün gamımızı biraz daha genişlettik. Her zamanki gibi SOLVETEX teksil baskı kumaşları ana ürün grubumuzdu. Özellikle yeni ürünlerimizi sergileme fırsatı bulduk. Light box (ışıklı kasa) kumaşları en çok ilgi gören ürünümüz oldu. Yine yeni ürün olan baskı yapılabilen Stor perde kumaşları, su itici özellikli tente kumaşları ve esneyebilen ve kırışmayan display kumaşlarımız tanıttığımız yeni ürünlerdi. Üretimini iki yıldır yaptığımız SOLVEPAN PVC dekotalarımızı da ilk defa bu fuarda lanse ettik. Ürün kalitesi ve üretim kapasitesi açısından iyi bir konuma gelmeden tanıtımını yapmak istememiştik. Şu an itibarı ile her iki açıdan da piyasa ortalamasının üzerinde bir konumdayız. Son olarak yine üretimine yeni başladığımız SOLVETAPE markalı çift taraflı bantlarımızı da ilk defa bu fuarda sergiledik. Ürün çeşitliliği fazla olunca ziyaretçilerin ilgisi de yoğun oldu. 

Genel olarak FESPA Avrasya Fuarı’nı verimli buldunuz mu? Fuar bu sene Aralık ayında düzenlendi. Bu tarihi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Fuar daha önce dediğim gibi beklentimizin ötesinde verimli oldu. Tarih açısından ben bir sakınca görmüyorum. Önemli olan ziyaretçilerin gelmesiydi.

Eylül ayında da ziyaretçi açısından bir sıkıntı yoktu. Her fuarın kendine özel ziyaretçi profili var. Fespa veya Sign İstanbul hangi tarih olursa olsun kendi portföyünü her zaman toplayabilir. 

Fuara gelen ziyaretçi yeterli miydi? Bununla birlikte yurt içi ve yurt dışından gelen ziyaretçi profilini nasıl buldunuz?

Ziyaretçi sayısından ziyade gelen insanların nitelikli olması bence daha önemli. 

Önümüzdeki senede fuarda yer almayı planlıyor musunuz?

Bizim bu fuardan beklentimiz minimum beş yabancı firmayı distirubutor portföyümüze katmaktı. Bu açıdan bakarsak standı 300 firmanın ziyaret etmiş olması çok önemli değil bunların kaçının müşteriye döneceği daha önemli. Fespa yabancı ziyaretçi profili açısından şimdiye kadar İstanbul’da girdiğimiz en iyi fuar oldu. Şimdiye kadar girdiğimiz fuarlarda genellikle çevre ülkelerden ziyaretçiler gelirdi. Bu fuarda Avustralya, Amerika, Srilanka, Güney Amerika gibi farklı yerlerden de ziyaretçilerimiz oldu. Lokal bir fuardan daha çok Global bir fuar profili oluştu. Ayrıca tekstil baskı konusunun ön plana çıkması Sign ve Fespa ayrımı açısından biraz daha belirleyici oldu. Bu açılardan bakarsak önümüzdeki yıl da yine Fespa’ya katılacağız. 

2014 yılını tamamlıyoruz. Firmanız açısından nasıl bir 2014 yılı geçti? Belirlediğiniz hedeflere ulaştınız mı?

2014 firmamız açısından kötü bir yıl olmadı. Rakamsal olarak hedeflerimize ulaştık ama piyasa açısından beklenildiği kadar da iyi bir yıl olmadı. Moral motivasyon eksikliğini siz de hissedebilirsiniz. Bunun iki sebebi var; birincisi istikrarlı bir iç piyasamızın olmaması, ikincisi de ölümüne rekabet. Biz bu pisikolojiden kurtulabilmek için 2014’ü yatırım yaparak geçirdik. Dekota ve tekstilde yeni üretim hatları aldık kaliteyi ve kapasiteyi arttırdık. Bunları sadece bir amaç için yaptık; İhracat. 2015 hedefimiz, satışımızın %51’ini ihracattan elde etmek. Bu hedefi gerçekleştirdiğimizde biz de artık lokal bir firma değil sektörümüzde Dünyada da tanınan bir marka olacağız. Umarım biz ve bizim gibi diğer yerli üreticiler önümüzdeki yıllarda kendi sektörümüzde söz sahibi olur, takip eden değil takip edilen konumunda oluruz.

Print Friendly, PDF & Email