Küp Reklam Ürünleri, artan geniş ürün çeşitliliğiyle SIGN İstanbul’da

Mesut Akça: “Müşterilerimize ve misafirlerimize yeni ürünler sunmak, sektöre yeni ürünler kazandırmak için sadece yurt içinde değil yurt dışında fuarları gezerek farklı teknoloji ve ürünleri bünyemize kazandırdık ve kazandırmaya devam edeceğiz”

Küp Reklam Ürünleri, 21-24 Eylül 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilecek SIGN İstanbul Fuarı’na katılıyor. Fuarla ilgili olarak Küp Reklam Ürünleri Genel Koordinatörü Mesut Akça sorularımızı yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na sayılı günler kaldı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı bulacaksınız. 2022 yılında gerçekleşen fuar oldukça başarılı geçmişti. Öncelikle bu seneki fuardan beklentileriniz neler olacak?
Mesut Akça: Fuarı heyecanla bekliyoruz ve çalışmalarımızı hızla devam ettiriyoruz. Tedarik zincirlerimizi güçlendirmek, dağıtım ağımızı büyütmek ve yeniliklerle tanışmak için büyük fırsatlardan biri fuarlardır. Fakat fuar yine kur dalgalanmalarının ardına denk geldi ve inşallah ekonomik koşulların gölgesinde kalarak sönük geçmez. Yurt dışı ziyaretçileri hem fuarımız hem de firmamız için büyük değer taşımaktadır.

Geçen SIGN İstanbul Fuarı’ndan bugüne kadar yenilikler yaptınız mı? Yeni ürünler eklediniz mi?
Mesut Akça: Piyasalardaki daralma bizi farklı ürün gruplarını bulmaya, yeni ürünler araştırıp firmamıza katmaya ve sektöre daha geniş ürün yelpazesi ile hizmet etmeye itmektedir. Biz de dönem boyunca farklı ürünleri ve ürün gruplarını satışa sunarak başarılı satış politikası izledik. Dönem içinde piyasayı takip ederek doğru zamanda doğru ürünleri firmamıza entegre ederek firmamızı bazı gruplarda daha da öne taşımayı başardık. Önümüzde ki sezon için yurt dışı fuarlarına biraz daha ağırlık verip farklı ve yeni ürünleri sektöre kazandırmayı planlıyoruz.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunacağınız yenilikler olacak mı?
Mesut Akça: Dönem içinde başarılı olarak bünyemize eklediğimiz çok ürün oldu. Bunların birçoğunu dijital ve diğer iletişim yöntemlerini kullanarak olarak tanıttık ve tanıtmaya çalıştık. Fakat yüz yüze yapılan iletişimden daha güçlü bir iletişim yöntemi olamaz. Bunun farkında olarak yeni ürünlerimizi ziyaretçilerimize en iyi şekilde tanıtmayı hedefliyoruz. Sektörümüz halen ürün yelpazesi olarak yeni ürünlere ihtiyaç duyuyor.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istesiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?
Mesut Akça: SIGN fuarının sektörümüzde daha etkili olabilmesi için yenilikçi çalışmalara öncü olmasını ümit ediyoruz. Böylelikle yurt içi ve yurt dışı reklam ve pazarlama çalışmalarını daha etkin olarak yürüterek hem katılımcıların hem de ziyaretçilerin mutlu olacağı, bir daha gelmek için gün saydığı bir fuar haline gelecektir. Her fuara katıldığımızda veya ziyaret ettiğimizde yüzlerce yeni kişilerle tanışma ve iş yapma imkanın olduğu bir fuar haline gelince sektörümüzde bir etkisi fazlasıyla oluşacaktır.

Döviz kurlarındaki artış piyasaları oldukça olumsuz etkiledi. İçinde bulunduğumuz endüstriyel reklam sektörüne ve firmanıza olan yansımaları hakkında neler söylemek istersiniz?
Mesut Akça: Döviz kurlarındaki yukarı yönlü hareketlerden dolayı alım-satım yönünde bir daralma bariz bir şekilde belli oluyor. Bunun yanında kredilerin kısıtlanması ve parasal daralmaya gidilmesi de etkili olmuştur. Resesyon dönemine çok geç girdik. Cirolar, TL’deki değer kaybından dolayı dolayı şişiyor ama döviz bazında ya da miktarsal olarak satışları göz önüne alırsak piyasalarda ki durgunluk ve düşüşü daha reel olarak anlamış oluruz.

Daha stabil piyasa koşulları ile birlikte yatırım iştahı aratacaktır. Bunun oluşması için öngördüğünüz bir zaman dilimi var mı? SIGN İstanbul Fuarı bunun için bir başlangıç olabilir mi?
Mesut Akça: Ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik koşullar ve diğer taraftan Dünya’da ki büyük ekonomik değişim, tedarik zincilerinin bozulması, ekonomik bozulmalar, savaşlar… vb koşullar da dikkate alındığında stabil bir piyasanın oluşması çok uzun zaman alacak gibi duruyor. Karamsar olmayalım ama Pembe tablolar çizersek sadece kaybederiz. Sign fuarı bu resesyon sürecinde kendine yenilikler katıp, sektörümüz adına daha iyi reklamlar ve çalışmalar yaparak yurt içi ve yurt dışı katılımcı/ziyaretçi sayısında büyük artışlar sağlayabilirse piyasaların normale döndüğü zaman büyük faydaları dokunmuş olur.
Fuarlar doğru çalışmalar yaparlarsa üreticiler için Avrupa’ya ve Dünyanın birçok ülkesine açılmak için altın fırsatlar oluştururlar. Çünkü içinde bulunduğumuz dönem ve koşullar ülkemiz üreticileri için bir fırsattır. Krizleri fırsata dönüştürmek için altın dönemler…
“Her krizin bir fırsattır.” Biz de ekonominin kötü gidişatının farkındayız fakat bunun hakkında konuşarak değil fırsata çevirmenin yöntemlerini arayarak zamanımızı değerlendiriyoruz.

Print Friendly, PDF & Email