Küp Reklam Ürünleri, geniş ürün çeşitliliğiyle SIGN İstanbul’da

Mesut Akça: “Müşterilerimize ve misafirlerimize yeni ürünler sunmak, sektöre yeni ürünler kazandırmak için sadece yurt içinde değil yurt dışında fuarları gezerek farklı teknoloji ve ürünleri bünyemize kazandırdık ve kazandırmaya devam edeceğiz”

Küp Reklam Ürünleri, 8-11 Eylül 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilecek SIGN İstanbul Fuarı’na katılıyor. Fuarla ilgili olarak Küp Reklam Ürünleri Genel Koordinatörü Mesut Akça sorularımızı yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na sayılı günler kaldı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı bulacaksınız. 2021 yılında gerçekleşen fuar oldukça başarılı geçmişti. Öncelikle bu seneki fuardan beklentileriniz neler olacak?

Mesut Akça: Fuarlar bizim için büyük önem taşımaktadır. Bu sene yapılacak olan fuarın bir önceki seneye nazaran daha iyi geçmesini bekliyoruz. 2022 yılı başından itibaren fuar için çeşitli ön hazırlıklarımızı yaptık. Biz fuar tarihine kadar çeşitli teknolojik sesli ve görüntülü iletişim araçlarını aktif bir şekilde kullanarak tüm müşterilerimizi ve ulaşabildiğimiz herkesi bilgilendirip tüm gelişmelerden haberdar ediyoruz. Ziyaretçilerimize bereketli ve eğlenceli bir fuar geçirmelerini sağlamak için tüm çalışmalarımızı ekip arkadaşlarımızla beraber yoğun mesai harcayarak devam ettiriyoruz.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi bulacak?
Mesut Akça: Sattığımız ürünlerin yelpazesi o kadar geniş ki standımızı ziyarete gelecek olan tüm misafirlerimizi görsel ve bilgi olarak doyacakları bir şekilde karşılayacak şekilde çalışmalarımızı yaptık. Tek amacımız standımıza gelen tüm misafirleri istekleri doğrultusunda doğru ürün ve bilgiyle buluşturarak standımızdan mutlu ayrılmalarını sağlamak olacaktır. Ayrıca çekiliş yaparak misafirlerimize mutlu olacakları çeşitli sürpriz hediyeleri çekilişle vermeyi hedefliyoruz.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Pandemi sürecinde ise yenilikten ziyade daha çok hizmet odaklı çözümler ön plana çıktı. Sizin fuara özel sunacağınız yenilikler olacak mı?

Mesut Akça: Müşterilerimize ve misafirlerimize yeni ürünler sunmak, sektöre yeni ürünler kazandırmak için sadece yurt içinde değil yurt dışında fuarları gezerek farklı teknoloji ve ürünleri bünyemize kazandırdık ve kazandırmaya devam edeceğiz. Biz her ne kadar iletişim araçlarını aktif kullanarak herkese ulaşmaya çalışsak da, yeni ürünleri tanıtsak ve yenilikler hakkında bilgi vererek de fuar bizim için bu doğrultuda ayrı bir fırsat olacaktır. Fuarın hem bizim için hem de ziyaretçilerimiz için en verimli bir şekilde geçmesini hedefliyoruz ve hazırlıklarımızı planlı bir şekilde tamamladık.
Fuarda daha çok hangi sektörlerden ilgi bekliyorsunuz? Bununla birlikte yurt içi ve yurt dışı ziyaretlerine ilişkin beklentileriniz nasıl?
Mesut Akça: İçinde bulunduğumuz sektör her ne kadar kendi özgü olsa da hemen hemen diğer tüm sektörlere ürün ve hizmet götürüyoruz. Böyle olmasına rağmen kendi sektörümüz dışında diğer sektörlerden fazla rağbet olacağını düşünmüyorum. Dünyanın ve ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik ve tedarik zinciri bozulmalarından dolayı bu ülkemize ilginin daha fazla arttığını düşünüyorum. Dolayısıyla bu fuar yurt dışında yeni ülke ve firmalara açılmak için doğru zaman olabilir.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?
Mesut Akça: Aslında teknoloji o kadar ilerledi ve iliklerimize kadar işledi ki doğru bilgiye ulaşmak, uygun fiyatı yakalamak, doğru üreticiyi bulmak, zamandan ve maliyetlerden tasarruf etmek parmaklarımızın ucunda ve sadece birkaç dakikamızı almaktadır. Fakat tüm bunlara rağmen fuarlar halen tüm sektörler üzerinde büyük öneme sahiptirler. SIGN İstanbul’un da sektör açısından büyük önem taşıdığını düşünüyorum.

Dünya tedarik zincirindeki aksamalar neticesinde oluşan fiyat artışlarına, ülkemizdeki döviz kurlarındaki hareketliliğin eklenmesiyle tüm sektörler olumsuz etkilendi. İçinde bulunduğumuz endüstriyel reklam sektörüne ve firmanıza olan yansımaları hakkında neler söylemek istersiniz?
Mesut Akça: Ülkemiz olarak birkaç yıl içinde yaşadığımız kur dalgalanmaları ve pandemi süreci aslında bize olaylar karşında nasıl duracağımızı daha iyi tecrübe ettirdi. Küp Reklam olarak bu süreçlerin en başından itibaren ne yapacağımızı bilerek ve yaptıklarımızı analiz ederek daha düzgün adımlar atmayı başardık. Yine bu süreçte stok kapasitemizi dört katına çıkarıp hizmet kalitemizi de en iyi seviyelere çıkarmaya çalıştık. Pandemi başlangıcından sonra Dünya üzerindeki tedarik zincirlerinin bozulması maliyetleri ve fiyatları ciddi anlamda artırsa da sektörümüz üzerinde çok duraklama ya da yavaşlama gibi çok bir etkisi olmadığını düşünüyorum.

Oluşan fiyat artışları müşterileriniz tarafından nasıl karşılanıyor? Bu noktada satışlarda azalma oldu mu? Azalmayı önlemeye yönelik ne tür adımlar atıyorsunuz?
Mesut Akça: Maalesef birçok ürün grubunda fiyatlar kısa zaman dilimlerinde o kadar çok artış olarak değişim gösteriyor ki artık kimsede pahalı mı ucuz mu olgusu kalmadı. Fiyat artışlarının satışlar üzerinde ciddi olmasa da baskısı olmaktadır. Fiyatlardan dolayı oluşan baskıları minimum düzeye indirmek için çoğu zaman müşterilerimizi mutlu edecek şekilde kendimizden fedakarlık yaparak dengeleri sağlamaya çalıştık.

Daha stabil piyasa koşulları ile birlikte yatırım iştahı artacaktır. Bunun oluşması için öngördüğünüz bir zaman dilimi var mı? SIGN İstanbul Fuarı bunun için bir başlangıç olabilir mi?

Mesut Akça: Hepimiz şartların eskisi gibi normale döneceği günleri sabırsızlıkla bekliyoruz. Sadece ülkemizde değil Dünya genelinde de tedarik zincirlerinin bozulması, enerjiye, gıdaya ve yakıta ulaşımın daha zor ve daha pahalı hale gelmesi şartların normale dönme sürecini çok ileri atmıştır. Piyasaların stabil hale tekrar gelmesi iki yıldan fazla sürecektir. SIGN İstanbul bunun için bir başlangıç olamaz ama şu anda yurt dışında ürün satmak için altın dönemin içindeyiz ve yurt dışına açılmak için güzel fırsatları sunan bir fuar olabilir.

Print Friendly, PDF & Email