Küp Reklam Ürünleri, SIGN İstanbul’un ilgi odağı oldu

Mesut Akça: “Müşterilerimize ve misafirlerimize yeni ürünler sunmak, sektöre yeni ürünler kazandırmak için sadece yurt içinde değil yurt dışında fuarları gezerek farklı teknoloji ve ürünleri bünyemize kazandırdık ve kazandırmaya devam edeceğiz”

Küp Reklam Ürünleri, 21-24 Eylül 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilen SIGN İstanbul Fuarı’na katıldı. Fuarın ardından Küp Reklam Ürünleri Genel Koordinatörü Mesut Akça sorularımızı yanıtladı.

 SIGN İstanbul Fuarı’na başarılı bir şekilde tamamlandı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı buldunuz. SIGN İstanbul 2023 Fuarı’na ilişkin görüş ve düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Mesut Akça: Sanırım bizim fuarlar artık yavaş yavaş etkisini yitirmeye başladı ya da fuar organizasyonu açısından duyuru, reklam vb. unsurlar eksik kalıyor. Yurtdışı ziyaretçi sayısı tatmin edici değil yine yurtiçi ziyaretçilerine baktığımızda farklı kişileri görmüyoruz. Ekonomik koşulların da bunda etkisi var ama yenilikler lazım sanki. Dijital çağda yaşıyoruz, her şey sanala evriliyor. İnsanlar gece yatarken istedikleri firmalara veya ürünlere hızlıca ulaşabiliyorlar. Eskiden bilgiye erişim zor olduğu için insanlar bu tür fuarlara kendiliğinden akın ediyorlardı. Bu aşamada sadece ben buradayım demek için fuara katılmak yerine yapılacak olan ödeneği daha verimli kanallara kaydırmak daha mantıklı gibi geliyor.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunduğunuz yenilikler oldu mu? Bu yeniliklere ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Mesut Akça: Yeni ürün gruplarına girmeyi planlıyoruz ve bununla ilgili dönem içinde çeşitli Ar-Ge çalışmaları yaptık. Bazı ürünler insanlarda heyecan oluşturuyor ve bu ürünler bizi biraz daha sektör dışına çıkaracaktır.

Fuar ziyaretçisini değerlendirmek isterseniz yurt içi ve yurtdışı noktasında nasıl buldunuz? Yurtiçi ağırlıklı hangi bölgelerde ziyaretçi aldınız?

Mesut Akça: Bölgesel olarak ayırmak yerine doğru ziyaretçi grubu fuarı ziyaret etti mi onu gözlemlemek gerekiyor. Çünkü gelen yurtiçi ziyaretçilerinin birçoğu zaten bildiğimiz kişiler ve yurtdışına baktığımızda ziyaretçi profili düşük kalıyor. Şehir dışından gelen ziyaretçi sayısı diğer fuarlara göre daha azdı. Yakın zamanda bir fuar daha yapılacak ve belki bir kısmı da ona katılmak için gelmedi.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Mesut Akça: Fuarların ikiye bölünmüş olması, ikiye bölünen fuarların birbirlerine yakın zamanlarda yapılması, katılımcıların ve ziyaretçilerin sadece ziyaretçilerin sadece iki salona dağılması açısından çok yeterli değil gibi görünüyor.

2023 yılını son çeyreğine girmiş bulunmaktayız. Son çeyrekle birlikte piyasalarda olumlu bir hareketlenme öngörüyor musunuz?

Mesut Akça: Ekonomik şartlardan dolayı piyasalarda daralma oluştu ve daralma alınan kararlarla hızla devam ediyor. Ama diğer yandan da ticaretin devam etmesi gerektiği için satışlarda miktarsal düşüşler olsa da belirli bir rutinde devam edecektir. Bu dönemde yeni ürün gruplarına ve bu ürün gruplarıyla farklı sektörlere de girmekte fayda var.

 

Print Friendly, PDF & Email