Lidya Grup, SIGN İstanbul’da Teknoloji Gösterisi Yaptı

Lidya Grup, distribütörü olduğu Xerox, Epson, EFI ve üreticisi olduğu Sutec markasının üst düzey baskı çözümleriyle SIGN İstanbul Fuarı’na katıldı.

Dijital baskı sektörünün öncülerinden Lidya Grup, 9 – 12 Eylül 2021 tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen 22. Endüstriyel Reklam ve Dijital Baskı Teknolojileri – SIGN İstanbul 2021 Fuarı’na katılarak son teknoloji dijital baskı makinelerini sergiledi. Teknolojisiyle dijital baskı sektörünün dünya devleri arasında yer alan Xerox, Epson, EFI ve kendi markası Sutec makinelerini ülkemizde temsil eden Lidya Grup, fuar ziyaretçilerinin teknolojik gelişmeleri takip ettiği adres oldu. Fuara özel kampanyalı fiyatları ile ses getiren Lidya Grup, fuardan memnun olara ayrıldı. Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, Dijital Teknik Dergisine SIGN İstanbul 2021 Fuarı’nı değerlendirdi.

SIGN İstanbul 2021 Fuarı başarılı bir şekilde tamamlandı. Fuarla ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz? Katılımcı ve ziyaretçi yoğunluğu açısından fuarı değerlendirir misiniz?

Bekir Öz: SIGN İstanbul’un iki yıl aranın ardından ilk fuar olması herkes için önemliydi. Lidya Grup olarak sektörün moral ve motivasyonunu artırmak, bunun yanında yeni teknolojilerimizi tanıtmak amacıyla fuarda yerimizi aldık. Fuarı hem katılımcıların hem de ziyaretçilerin özlediğini gözlemledik. Hep birlikte normal hayat koşullarına dönmek istiyoruz. Bu fuar çok güzel bir vesile oldu. Fuara ziyaretçi ilgisinin yoğun olacağını bekliyorduk. Beklentilerimiz doğrultusunda bir yoğunlukla karşılaştık. SIGN İstanbul hareketlenen piyasalar için tam zamanında pozitif yönde bir etki sağlamaktadır.

Dünya çapında tanınan markaların temsilciliklerini yürütüyorsunuz. Diğer taraftan ekonomik olarak piyasa şartları daraldı. Lidya Grup bu koşullar içinde nasıl bir strateji ile hareket etmektedir?

Bekir Öz: Evet, Lidya Grup, Epson, Xerox, EFI gibi markaları temsil etmektedir. Bununla birlikte kendi markamız Sutec ile ilgili ciddi yatırımlar gerçekleştirmekteyiz. Farklı ürünleri bünyemizde barındırıyor olmamız bizim için büyük bir avantaj sağlamaktadır. Çok farklı sektör ve sektörler içinde farklı segmentlere yönelik geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. Bu çeşitlilik hareket kabiliyetimizi ve operasyonlarımızda bize pozitif yönde katkı sağlamaktadır. 2021 yılının ilk çeyreği çok başarılı tamamlandı ve ciddi bir büyüme çıkışı yakaladık. İkinci çeyrekte kapanma süreçleri ile oluşan belirsizlik nedeniyle grafik olarak bir düşüş trendi yaşandı. Üçüncü çeyrek yaz ayları olması sebebiyle her yıl olduğu gibi stabil şekilde tamamladı. Öngörülerimize göre son çeyrekte bir hızlanma beklentisindeyiz. Aldığımız işaretlerde bu hızlanmayı desteklemektedir. Hem bizler hem de müşteriler iş yapmak gayreti içinde. Bunu gördüğümüz için mümkün olan en uygun ödeme seçeneklerini ortaya koyuyoruz. Özellikle sadece fuar günlerine özel -sözleşme imzaladığımız müşterilerimize peşin fiyatına 12 ay taksit imkanı sunduk. Böylece müşterilerimizi yüksek faiz yükünden arındırmış olduk. Lidya Grup olarak her zaman sektörün gelişmesi ve büyümeyi için üzerimize düşen sorumlulukları yerine getirmeye devam edeceğiz. Lidya Grup 20 yılı aşkın süredir endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne hizmet vermektedir. Bu hizmetlerden elde ettiği tüm kazancı da bu sektöre yeni değerler kazandırmak için harcamaktadır.

Lidya Grup Demo ve Deneyim Merkezi’nin hazırlıkları hangi aşamada? Bu merkez hakkında bilgi verir misiniz?

Bekir Öz: Yine sektöre olarak yatırımlarımızın bir göstergesi olarak İstanbul Başakşehir’de 4 katlı yaklaşık bin metrekare bir binada Lidya Grup Demo ve Deneyim Merkezini inşa ediyoruz. Yılın 365 günü, 40’ın üzerinde makinemizin çalışır halde olduğu ve tüm uygulamaların denenebileceği bir demo merkezinin hazırlıklarını yürütüyoruz. Fuarda 14-15 ürünümüz var. Oysa bizim 70-80’in üzerinde ürünümüz var. Demo merkezinde en az 40 ürünümüz çalışır durumda olacaktır. Müşteriler gelip, her şeyi test edecektir. Her bir müşterimiz, istediği medyayı getirip, istediği makinelerde deneyimleme fırsatı bulacak. Ekim 2021 sonu inşaatı bitirmeyi planlıyoruz. Kasım ayında da açılışını gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz. Hedefimiz, müşterilere bizim ürünlerimiz ile neler yapabileceklerini göstermek. Fuarlarda genellikle kâğıda baskı yapıyoruz. Demo merkezinde metal, cam, ahşap dahil, zaman alan uygulamalar ve malzemeye özel uygulamalar dahil, sadece Sutec ve EFI için değil, Epson ve Xerox dahil tüm ürün yelpazemiz için her türlü uygulamayı gösterebileceğiz.

Sutec markası Lidya Grup için yeni bir Pazar kapısı araladı. Sutec markası Türkiye’de hangi konuma geldi? Bu noktada üretiminizi ihraç etmeyi düşünüyor musunuz?

Bekir Öz: Sutec, Lidya Grup’un kendi markasıdır. Pazarın ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda üretilmektedir. Sutec markasında UV teknoloji odaklı üretimler gerçekleştiriyoruz. Ürün ailesi her geçen gün gelişiyor. Şu an için 8 farklı modele sahibiz. Gelen taleple birlikte üretim sürecini başlatıyoruz. Bu anlamda Sutec ailesine ilerleyen zamanlarda yeni modeller eklenecektir. Daha küçük ebatla başladığımız yolculuğumuzda bugün 2 m ve 3 mt genişliğinde ebatlara ulaştık. Buradaki en büyük avantajımız Lidya Grup’un 25 yıllık tecrübe ve müşteri güvenidir. Müşteriler Lidya Grup firmasına güveniyor. Bu güven doğrultusunda ürünlerimiz tercih ediliyor. Bu güven Lidya Grup’un kurulduğu tarihten bu yana sektöre kattığı hizmetlerin bir eseridir. Şu anda, Lidya Grup çatısı altında en hızlı büyüyen ve gelişen ürün grubu Sutec markasıdır. Ürün grubuyla çok farklı sektörlere hitap edebiliyor. Lidya Grup olarak kısa, orta ve uzun vadeli planlarla ilerleyen bir firma konumundayız. Bu doğrultuda önceliğimiz Sutec markası Türkiye pazarında istediğimiz noktaya taşımak olacak. Ardından Sutec markasına yönelik ihracat çalışmalarımız olacak. Bilindiği üzere Lidya Grup olarak Londra’da bir ofisimiz var. Altyapı noktasında hazır olduğumuzu söyleyebilirim.

Pandemi döneminde distribütörü olduğumuz markalarda mutlaka etkilenmiştir. Dünya genelindeki distribütörlerin yaptığı satış yansımaları nasıl?

Bekir Öz: Pandemi dönemi sebebiyle düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz seyahatlerden uzak kaldık. Bu nedenle bir araya gelip analiz yapma fırsatımız olmadı. Ancak tüm dünyada olduğu gibi her sektör etkilendi. Belirli ürün gruplarında satışlar azalırken, belirli ürün gruplarına talep artış gösterdi. Lidya Grup olarak çok geniş bir ürün segmenti ile çok farklı sektörlere hitap ediyor olmamız bize ciddi avantaj sağlamaktadır.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sezonun hareketlenmesini hızlandıracağını düşünüyor musunuz?

Bekir Öz: Biz ülkemize güveniyoruz. Türkiye ekonomisine istihdam sağlayarak katkı sunmaktan son derece mutluyuz. Türkiye ekonomisinin içinde bugünlere geldik. Türkiye içinde bulundurduğu potansiyeller sayesinde çok büyük bir güce sahiptir. Bununla birlikte yine çok ciddi oranda büyüme potansiyeline sahiptir. Ekonomik olarak zaman zaman inişli çıkışlı dönemler olsa da, çıkışlar hep daha ileriye olmuştur. SIGN İstanbul bizlere gösterdi ki, son çeyrek ve 2022 yılı çok daha güzel geçecek. Herkesin iş yapmayı özlediği bu süreç bir dönüm noktası olacak.

Print Friendly, PDF & Email