LIYU International, Teknoloji Şöleni Yaptı

LIYU International, Yatırımcısına Kazandıran Çözümlerini Fespa GPE 2023 Fuarı’nda, Avrupa Pazarı ile Buluşturdu.

Liyu International ve CMYK Reklam ve 23-26 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen Fespa GPE 2023 Fuarı’nda, en son modeller de dahil olmak üzere geniş ürün yelpazesinin sunumunu gerçekleştirdi. Dünyanın birçok noktasında ziyaretçilerin ilgi gösterdiği LIYU International, özellikle distribütörlük noktasında yoğun talep geldi. LIYU International kurucusu CMYK Reklam Genel Müdürü Oğuz Dinçer, Dijital Teknik dergisinin sorularını yanıtladı.

Firma olarak Fespa Global 2023 fuarı katıldınız. Ülkemizi başarıyla temsil ettiğiniz için öncelikle sizleri tebrik ederiz. Fuarla ilgili öncelikle katılım amacınızı ve sonuçlarına dair görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

Oğuz Dinçer: LIYU International olarak her yıl özellikle Almanya olmak üzere Avrupa’da birçok fuara katılmaya özen göstermekteyiz. Bizim fuar katılımlarında ilk önceliğimiz distribütörlerimiz ve firmamızın müşterilerine ulaşıp ürün grubumuzun tanıtımı için zemin oluşturmaktır. Fespa GPE 2023 fuarında özellikle Almanya ve Avrupa bölgesinde distribütörlerimizin ürünlerimizi müşterilerine tanıtmaları ve yeni teknolojilerimizin sunumu açısından oldukça verimli bir organizasyon olmuştur.

Fuar süresince hangi ürün gruplarınızı sergilediniz? Bu noktada ürünlerinize olan ilgiden memnun musunuz?

Oğuz Dinçer: Fespa GPE 2023 Fuarı’nda son dönemde talebin yüksek olduğu UV Flatbed, Uv Hybrid ve Dijital kesici grubu ürünlerimizi sergiledik. Ayrıca fuarda yeni geliştirmiş olduğumuzu Platinum KCXL+ ve Platinum Q3XL modellerimizin lansmanını yapma fırsatımız oldu. Dolayısıyla ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılaştık. Genel olarak ürünlerimize olan ilgiden yeterince memnun kaldık.

Ağırlıklı olarak hangi ülkelerden ziyaretçi standınızı ziyaret etti? Bu noktada satışa yönelik bağlantı kurduğunuz ülkeler hangileri oldu?

Oğuz Dinçer: Fuarda genellikle Almanya ve diğer Avrupa ülkelerinden yoğun bir ilgiyle karşılaştık. Daha önce gerçekleştirdiğimiz bağlantılar ve yeni müşterilere kendimizi tanıtma fırsatıyla birlikte birçok satış odaklı görüşme gerçekleştirdik.

Rekabet noktasında ürünlerinizi ön plan çıkaran etkenler neler oldu? Birçok marka arasında hangi özelliklerinizi ön plana çıkardınız?

Oğuz Dinçer: Liyu Platinum markası, son yıllarda hem ürün yelpazesini genişletme hem de yeni teknolojileri takip etme konusunda sektöre yeni seçenekler sunmuştur. Bu bağlamda yapılan yenilik tanımları, ürünlerin daha işlevsel hale getirilerek değişen koşullara uyum sağlamasını mümkün kılmaktadır. Dolayısıyla yeni ürünlerin yenilik kavramının özüne uygun olarak üretilip pazara sunulması, ürünlerin tutunmasını olumlu yönde etkilemektedir. Özellikle Platinum serisi baskı ve dijital kesim makineleri, sahiplerine kendi pazarlarında kalite ve ekonomiyi bir arada sunma avantajı sağlamaktadır.

Fuara Türkiye’den hem katılım hem de ziyaretçi sayısı noktasında ilgi oldu. Size göre ülkemizden ilgi nasıldı?

Oğuz Dinçer: Bizce Türkiye’den katılım, önceki organizasyonlara göre daha düşük seviyelerdeydi ve bunun en önemli etkeninin ekonomik şartlar olduğunu düşünüyoruz. Türkiye olarak, aslında yatırımın daha da önemli olduğu bu dönemlerde daha fazla katılımın sağlanması gerektiği kanaatindeyiz.

Yurtdışı fuar katılımları oldukça ciddi bir maliyet oluşturuyor. Sonuçları itibariyle sizin için verimli bir organizasyon olduğunu düşünüyor musunuz? Gelecek senede de bu tarz organizasyonlarda olmayı planlıyor musunuz?

Oğuz Dinçer: Mevcut piyasada tüketici davranışları son derece değişken ve karmaşık bir yapı kazanmış, ürünlerin tanıtımı o ürünün üretimi kadar önemli hale gelmiştir. Böyle bir ortamda söz konusu ürünlere yönelik tutundurma çalışmalarının daha dikkatli, titiz ve karmaşık bir şekilde yürütülmesi zorunlu hale gelmiştir. Çünkü piyasadaki mevcut koşullar altında, bir firma ne kadar iyi ve kaliteli ürün üretirse üretsin, o ürünü iyi ve doğru bir şekilde tanıtamazsa faaliyet gösterdiği sektörde başarıya ulaşamayacağını düşünmekteyiz.

Fuarların diğer iletişim çabalarından ayıran önemli özellikleri nedeniyle bu aracın kullanımı, bizlere diğer iletişim yöntemlerine göre daha büyük kazanımlar sunmaktadır. Tüm bu nedenlerden dolayı LIYU International olarak gelecek yıllarda fuar organizasyonlarının bizim için en önemli iletişim araçlarından biri olmaya devam edeceğine inanıyoruz.

Ülkemizde seçimlerin tamamlanmasıyla birlikte artık daha öngörülebilir bir sürece geçiyoruz. Belirsizlik ortamının azalması yatırımları daha fazla ön plana çıkarır. Size göre yatırıma yönelim artar mı?

Oğuz Dinçer: Bizce belirsizlik ortamının azalması, ekonomik belirsizliklerin de azaldığı anlamına gelmektedir. Bu bağlamda üretimin önemli olduğu bu dönemlerde yatırımların hızla artacağı kanaatindeyiz.

2023 yılının ilk altı aylık döneminin tamamlanmasına az bir zaman kaldı. Bu noktada ilk altı aylık dilim firmanız açısından nasıl geçti? Bununla birlikte ikinci altı aylık dilime ilişkin beklenti ve öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

Oğuz Dinçer: İlk 6 aylık dilim, beklentilerimizin oldukça üzerindeydi. İkinci 6 aylık dilimi ise iki ayrı dönem olarak değerlendiriyoruz: Seçim sonrası yaz dönemi ve fuar sezonu, yani Eylül ayı ile Aralık ayı sonu. Yaz döneminin seçim sonrasına denk gelmesi nedeniyle, olası bir durgunluğu gayet doğal karşılıyoruz. Ancak Eylül ayından itibaren yıl sonuna kadar büyük bir Pazar artışı öngörüyoruz.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Oğuz Dinçer: Yenilenen teknoloji, Endüstriyel Reklam sektöründe olduğu gibi diğer tüm alanlarda da üretim ve verimlilik artışını destekleyen yenilikçi ve teknolojik çözümlerle birlikte yeni iş olanaklarının artmasını umuyoruz.

Print Friendly, PDF & Email