Mabelsan, SIGN İstanbul’dan Memnun Ayrıldı

Mabelsan, 8-11 Eylül 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen SIGN İstanbul Fuarı’nda ziyaretçilerle buluştu.

 

Mabelsan, 8-11 Eylül 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen SIGN İstanbul Fuarı’nda ziyaretçilerle buluştu. Fuarın ardından Mabelsan Satış ve Pazarlama Müdürü Sedat İlan, Dijital Teknik Dergisi’nin sorularını yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na başarılı bir şekilde tamamlandı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı buldunuz. SIGN İstanbul 2022 Fuarı’na ilişkin görüş ve düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Sedat İlan: Fuar sizin de dediğiniz gibi gayet başarılı geçti. Bizde gerek müşterilerimiz ile gerekse hedef müşterilerimizle görüşme imkanı bulduk. Bizim için tanıtımı çok önemli olan yeni ürünümüz 205×305 ebadında kalın ürünün tanıtımında çok başarılı zaman geçirdik. Bu sene fuar katılımı ziyaretçi bakımından kalabalık ve verimliydi. Yurt dışı satış hedeflerimize fuar sayesinde biraz daha yaklaştık. Yeni pazar fırsatları bulduk, bu bağlamda gerçekten çok verimli bir fuar oldu.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi standınızda gördü?

Sedat İlan: Biz firma olarak dekota Forex diye adlandırılan PVC FOAM levha üretiyoruz. Bütün teknolojimiz bu ürünler için geliştirildi. Özellikle 205 eninde üretim teknolojimiz ile sunumlar yaptık. 205 eninde ürün üretebilme kabiliyeti ülkemizde bizim gerçekleştireceğimiz bir üretim modeli olacak. Özellikle Avrupa pazarı 205 eninde ürünler kullanıyor. Bizimde çok önem verdiğimiz Avrupa pazarı bu sayede daha rahat satışı yapabileceğimiz bir alana dönüştü. Bunun dışında özellikle yüksek yoğunluklu dayanıklı ve sektörümüzün dışında da kullanılabilecek ürünlerimizi tanıttık ve gayet verimli geçti diyebiliriz.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunduğunuz yenilikler oldu mu? Bu yeniliklere ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Sedat İlan: Bizim yeni ürün geliştirme çalışmalarımız daima devam edecek ve tanımlarımızda bunun ile birlikte devam edecek bu fuarda yüksek yoğunluklu ve UV baskı performansı geliştirilmiş ürünlerimiz çok ilgi çekti. Malumunuz UV baskı teknolojisi her geçen gün daha çok yayılmakta. Bizde bu pazarda tercih edilen ürünler geliştirdik ve müşteri adaylarımıza bunları tanıttık çok beğenildi. Her geçen gün daha da pazarda yerini alıyor.

Fuar ziyaretçisini değerlendirmek isterseniz yurt içi ve yurtdışı noktasında nasıl buldunuz? Yurtiçi ağırlıklı hangi bölgelerde ziyaretçi aldınız?

Sedat İlan: Fuar ziyaretçileri bu sene daha istekli göründü. Bunu geçtiğimiz yıllarda özellikle pandemi kaynaklı daralmadan sıyrılmak için fuardan yararlanmak isteyen müşteriler olarak değerlendirdim. Bunun haricinde özellikle kuzey Afrika ve Ortadoğu’dan çok ziyaretçi ile görüşmeler gerçekleştirdik. Bu da bize bu bölgelerde yeni müşteriler ile tanışma ve çalışma imkanı sundu.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Sedat İlan: Fuar çalışmaları çok önemli süreklilik ve yeni müşteri için fuar olmazsa olmazdır. Biz bu durumun bilinci ile katılım sağlıyoruz. SIGN İstanbul Fuarı üstüne düşeni yerine getiriyor. Gayet başarılı buluyorum. Sektör üstündeki etkinliği ise ülkemizde yapılan en eski fuar olması katılımcı ve ziyaretçi sayısının yüksek olmasını sağlıyor.

Fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sedat İlan: Fuar vesilesi ile endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğim mesaj var. Özellikle ülkemizin son dönem yaşadığı sorunların çözümü için ülkemizde üretimin desteklenmesi ve üretilen ürünlerin yurt dışında tercih edilebilir kalitede olmasının sağlanması müşterilerimizden beklentimizdir. Kaliteli ürünler ile üretim yapmaları ve ülkemiz kalitesine katkıda bulunup kendi ülkelerinin ürettiği ürünleri tercih etmeleridir. Hep söylendiği gibi yerli malı yurdun malı, herkes bunu kullanmalı.

Print Friendly, PDF & Email