Mat Kağıtçılık misafirlerini ağırladı

Mat Kağıtçılık A.Ş., Fespa Digital Fuarı’nda temsilciliğini yürüttüğü markalardaki yenilikleri yerinde izledi. Ayrıca Türkiye’den gelen misafirlere yeni teknolojiler hakkında sunumlar yapıldı.

Mat Kağıtçılık A.Ş., Fespa Digital Fuarı’nda temsilciliğini yürüttüğü markalardaki yenilikleri yerinde izledi. Ayrıca Türkiye’den gelen misafirlere yeni teknolojiler hakkında sunumlar yapıldı. Fuarın ardından Mat Kağıtçılık San. ve Tic. A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Murat Çubukcu sorularımızı yanıtladı.

Fespa 2016 Fuarı’nı ziyaret ettiniz. Ziyaretinize ilişkin genel görüşlerinizi alabilir miyiz? Nasıl bir fuar oldu? Beklentilerinizi karşıladı mı?

Fespa Digital 2016 fuar organizasyonunu katılımcı firmalar ve firmaların sunumları açısından gayet başarılı bulduğumu belirtmek isterim. Birçok firma Drupa 2016 da sergileyeceği yeniliklerin ön sunumunu bu organizasyonda yaptığını belirtebiliriz.

Temsilciliğini yürüttüğünüz markalar açısından değerlendirecek olursanız ne tür gelişmeler yaşandı?

Temsilcisi bulunduğumuz HP, ZÜND, Eurolazer ve Avery Dennison markalı ürünlerimizin tanıtım ve sunumları gerçekleşti. Özellikle HP ve ZÜND markalı ürünlerimizde son teknoloji yenilikler hakkında ön sunumlar yapıldı. HP ürünlerimiz içinde bazı modellerimiz hakkında ön bilgiler verildi fakat asıl sunumlar DRUPA fuarında yapılacağı bilgilerini verdik. Bu sebeple teknolojideki gelişmeler açısından DRUPA fuarındaki sunumlar çok önemli.

Önümüzdeki dönemde sektöre sunacağınız yeni teknolojiler ve hizmetler olacak mı?

HP ürün gurubumuzda bir takım önemli yenilikler olacak. Bunların tümünü DRUPA Fuarı’nda duyuracağız.

Türkiye’den fuara hem katılım hem de ziyaretçi bazındaki ilgili nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye’den fuara katılımcı olarak, sektörümüzde faaliyet gösteren önemli birkaç firmanın bulunduğunu gördüm, bu duruma çok sevindim ve gurur duyduğumu belirtebilirim. Ziyaretçi sayısı olarak Türkiye’den gelen kişi sayısı önceki yıllara kıyasla daha az olduğunu düşünüyorum. FESPA tarihi ile Çin’de düzenlenen fuarın aynı tarihe denk gelmesi ziyaretçi sayısının düşmesine sebep olduğunu belirtebilirim. Birçok tanıdığım firma iki fuar arasında tercih yapma zorunda kaldı.

Dijital baskı teknolojilerinin birçok farklı sektöre hitap eder hale gelmesi pazarın gelişmesini sağladı mı? Reklam dışında çalışmaya başladığınız yeni sektörler var mı?

HP Dijital baskı ürünlerimizdeki baskı kalite sonuçlarının oldukça yüksek seviyede olması, HP Latex mürekkep teknolojisinin su bazlı ve birçok materyal üzerinde çalışabiliyor olması bize farklı sektörlerin kapısını araladı. Bu durum her geçen gün artarak devam edecektir. Birçok sektör dijital baskı teknolojisinin getirdiği avantajları keşfettikçe bu noktaya geçiş hızlanacak. Bizim şu anda reklam sektörü dışında hizmet verdiğimiz diğer sektörleri, ev dekorasyonu konusunda üretim yapan işletmeler ve mobilya sektörü şeklinde özetleyebiliriz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Teknoloji çok hızlı gelişiyor. Gelişen teknoloji ile beraber yeni fırsatlar oluşmaya başlıyor. Hizmet verdiğimiz firmalar ile yaptığımız görüşme ve toplantılarda sürekli gelişen teknolojinin kendilerine getireceği faydalar üzerinde yoğunlaşıyoruz. Tüm sektör mensubu dostlarımıza tavsiyem bu yıl mutlaka DRUPA fuarını ziyaret etmeleri olacaktır. Bu yıl HP dijital baskı ürünlerimiz ve tüm diğer ürünlerimizde önemli yenilikler var, bunların tamamını DRUPA da duyuracağız. Bu sebeple herkesin fuarı ziyaret etmesinde fayda olduğunu düşünüyorum.

Print Friendly, PDF & Email