Met Etiket, 2021 yılına yenilikçi ürünlerle giriyor

Ersin Kibar: “Met Etiket olarak 2021 yılı için farklı sektörlere yönelik yenilikçi ürünlerle ilgili birçok haberi sizlerin aracılığıyla paylaşacağız. Diğer taraftan e-ticaret sektöründe daha aktif ve hızlı hizmet vereceğimiz yeni bir yıl bizleri bekliyor olacak”

Met Etiket’ten Ersin Kibar, Dijital Teknik Dergisi’nin 2020 ve 2021 yılına ilişkin sorularını yanıtladı.

2020 yılında bir taraftan pandemi diğer taraftan kur ve vergi artışlarıyla birlikte yaşanan ekonomik sorunlar her kesim tarafından yakından hissedildi. Bu bağlamda 2020 yılı firmanız açısından nasıl geçti?

Ersin Kibar: Genel olarak baktığımızda Koronavirüs, ilk ortaya çıktığından bu yana tüm dünyayı etkisi altına aldı ve küresel ekonomiyi önemli bir kriz içine soktu. Kısa sürede on binlerce kişinin ölümüne neden olan, sosyal yaşamı durduran, sınırları kapattıran bu hastalığın çıkış noktası, dünyanın önde gelen sanayi üreticisi ve ithalatçısı Çin olunca, küresel büyüme de büyük bir tehdit altına girdi. Salgın, arz-talep düşüşüyle tüketim ve yatırımlar üzerindeki etkileri ile finansal sistemde oluşan zarar nedeniyle Türkiye ekonomisinde de resesyon beklentisi oluşturmuştur. Bu çerçevede baktığımızda ithalatta, özellikle taşıma açısından yaşanan sorunlar, ekstra gümrük vergileri, kurlardaki artış, maliyetlerin yüksek olması, kapsamlı değişim ve dönüşüm süreçlerine farklı bir boyut kazandıran belli ürün gruplarına aniden ve çok yüksek talep oluşmasına neden oldu. Firmamız, bu oluşan talebi yıl sonuna kadar iyi bir noktada getirmeyi başarsa da 2020 senesi bizim için ‘kayıp yıl’ olarak adlandıracaktır.

Yıl içinde yoğunlaştığınız ve piyasada tarafından daha fazla talep gören ürünleriniz neler oldu? Bunun yanında 2020 yılında sektöre yenilik noktasında sunduğunu ürünler oldu mu?

Ersin Kibar: İnsanlığın gördüğü en büyük krizlerden birisi olan Koronavirüs salgınının olumsuz etkilediği birçok sektörün arasında reklam sektörü de bulunmaktadır. Reklam sektörünün hitap ettiği birçok alan, alınan tedbirler kapsamında kapılarına kilit vuruldu. İnsanların normal yaşamına ara verdiği bu süreçte alışkanlıklar da bir süre için ötelendi. Bu alışkanlıklar içerisinde tüketim önemli bir yer alıyor. Ama 2020 yılının 2. Çeyreğinden sonra brandadan folyoya, tekstil kumaşlardan kağıt ürünlerine kadar tüm ürünlerde talepleri karşılamaya çalıştık. Bu taleplerin satışlara dönüşmesi de bizi zorlu şartlar altında biraz memnun etti. Bu sene sektöre kazandırmak istediğimiz yeni ürünleri, 2021 yılına ertelemek zorunda kaldık. Fakat Met Etiket firmasının gecen yıllarda lansmanını yaptığı Duotex Işıklı Lightbox Kumaşları, bizim için yenilik noktasında önceliğimizdi. Bu sene de bu ürünü tanıtma konusunda başarılı olduğumuzu düşünüyorum. 2021 yılı için farklı sektörlere yönelik yenilikçi ürünlerle ilgili birçok bilgiyi reklamlar ve haberler ile paylaşacağız.

Firmanızın pandemi sürecinde satış, pazarlama, ürün tanıtımı, servis vb. konularda yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

Ersin Kibar: Koronavirüs, iş süreçlerini derinden etkileyen yeni bir düzeni ortaya çıkardı. Bu süreçte firmalar yönetim ve iletişim yaklaşımlarında da önemli değişiklikleri devreye almak zorunda kaldılar. Bu bilgilendirme içerisinde, Met Etiket hizmet ve müşteri hizmetleri süreçlerini (satış, servis, müşteri hizmetleri vb.) mevcut durumlar veya değişiklikler (çalışma saatleri vb.) gibi detayları müşterileri ile paylaşılması oldukça faydalı oldu. Bu süreçte ürünler konusundan uzaktan telefonla detaylı, şeffaf ve güvenilir bir biçimde tüketiciye sunduğumuzu düşünüyoruz.

Ayrıca ürün tanıtımını firmanın yenilenen web sitesi ve resmi sosyal medya hesapları üzerinden yapılmasını sağladık. Firmamızın müşterilerime ürün ve fiyat odaklı bakış açısından, fayda ve hizmet odaklı bakış açısına doğru kaymasını sağladığımızı düşünüyoruz. Servis ve garanti durumları bu süreçte firmaların karşısına çıkan en büyük sorunların başında gelse de, Met Etiket bu süreçte uzaktan destek sistemi ile bu durumu aştığını görebiliriz.

Dijital baskı teknolojilerinin kullanım alanlarının yaygınlaşmasının firmanıza ve satışlarınıza olumlu etkileri oldu mu?

Ersin Kibar: Günümüzdeki pandemi koşulları, tüm firmaları ürün satışı ve kullanım alanlarını yaygınlaşmaya zorlamaktadır. Özellikle rekabetin yoğun olduğu sektörlerde faaliyet gösteren firmalar, yeni ürün ve hizmetle karşılık veremediği durumda önemli zorluklarla karşı karşıya kalabilmektedirler. Met Etiket olarak, satışlarımıza olumlu etki olan özelliklerin başında, ürün açıklamalarını anlatırken, müşterilerimize ilgisini çekebilecek ve alışkın olduğu bir dil kullanmaya özen gösterdik. Onların ilgi ve ihtiyaç alanlarına yönelik ürün tedariğini sağladık ve bu da bize olan ilginin artmasına yardımcı oldu. Ayrıca, ürünlerimizin müşterilere hangi problemlerini çözdüğünü ve onlara ne gibi faydalar sunduğu üzerine odaklanmamız daha etkili oldu.

2020 yılında dijital baskı teknolojilerine ihtiyacı ve talebi daha çok artan sektörler hangileri oldu?

Ersin Kibar: Yaşanan süreci incelediğimizde sağlık sektöründe üretim yapan şirketlerin olumlu etkilendiği gözleniyor. Met Etiket olarak, prospektüs kağıtlarının satışlarını gerçekleştirerek artan talebi karşılamaya çalıştık. Bunun dışında, gıda perakendeciliği yapan şirketlerin de artan talep nedeniyle olumlu anlamda etkilenmeye devam edeceğini söyleyebiliriz. Bu süreç içerisinde alınan önlemlerle birlikte insanların evden çalışmaya başlamaları telekom, teknoloji ve yazılım sektörlerini daha önemli hale getirmiş oldu. Hem artan kur hem de düşük petrol fiyatı cam sektörü için de talebi artan sektörlerden biri oldu. Pandemi, dünya genelinde insanları evde kalmaya zorlarken, dijitalleşme sürecine büyük bir ivme kazandırdı. Son on yılda hızlı bir yükselişe geçen e-ticaret sektörü salgın ile birlikte alışveriş merkezlerinin, mağazaların kapanmasıyla bu sürecin parlayan yıldızı oldu. Farklı sektörlerden dünya devi markalar mağazalarını kapatıp online kanallarını devreye alırken, tüketici davranışları da hızlı bir değişim gösterdi. 2021 yılında online kanallara yönelim ise daha da artacak. Met Etiket olarak, e-ticaret sektöründe daha aktif ve hızlı hizmet verebileceğimiz yeni bir yıl bizleri bekliyor olacak.

Her ürünü satmak yerine, belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha fazla başarılı olduğunu ifade ediliyor. Sizin bu çerçevede düşünceleriniz nelerdir?

Ersin Kibar: Belli bir pazar kısmı ya da bölgesinde uzmanlaşmakta, tüm stratejik araçlarını bu odak pazara yoğunlaştıran küçük ve orta boyutlu işletmeler, bölgedeki müşterilerle daha sık ve samimi ilişkiler kuracaklarından pazara nüfuz etme ve onu ele geçirme olanaklarını da artırmış olacaktır. Bu da belli ürün gruplarında yoğunlaşan firmaların daha başarılı olduğu görülmektedir.

Fakat firmalar ürün politikalarını geleceğe dönük planlamalıdırlar. Ne kadar başarılı olursa olsun her ürünün bir ömrü vardır, bu da satışların yüksek seviyelerde kalmasının ve işletmenin karının maksimum düzeyde olmasının sonsuza dek sürmeyeceği anlamına gelmektedir. İşletmeler, sürekli değişiklikler gerçekleştirmeli ve dengeli bir ürün portföyü oluşturmalıdır. Bu nedenle işletmeler için yeni ürün, işletmenin uzun vadeli başarısı için çok önemlidir. Bu yüzden Met Etiket olarak, devamlı yeni ürünler sunmaya devam ederek, piyasanın şartlarına ve ihtiyaçlarına cevap vermeye çalışmaktadır.

2021 yılına yönelik endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ersin Kibar: Teknolojiyle birlikte devamlı gelişen reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörü, pandemi yüzünden e-ticaret ile birlikte her alanda ön planda yer aldığını görüyoruz. Met Etiket olarak kalitemizi ve hizmetimizi arttırarak, farklı sektörlerde de daha fazla yer almamız gerektiğini düşünmekteyiz ve çalışmalarımızı bu yönde yapmaktayız. Ayrıca Türkiye’deki firmaların kaliteli ürünlerle hizmet vermesi hepimizin hedefi olmalıdır. Unutmayalım ki; kalitesiz üretilen her bir ürün, ülkemiz ekonomisi ve sektör için kaybedilen bir değerdir. Sektörün yeni yılda adımlarını düşünerek atmasını öneririm. Herkese bol kazançlı bir yıl olması dileğiyle

Print Friendly, PDF & Email