Met Etiket, SIGN İstanbul’da Verimli Görüşmeler Gerçekleştirdi

Ersin Kibar: “Endüstriyel reklam sektöründe kısa vadede çok şey beklemeyen şirketler daha başarılı olacaktır”

Met Etiket, SIGN İstanbul Fuarı’nı verimli bir şekilde tamamladı. 8-11 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilen fuarda yerli ve yabancı çok sayıda misafiri standında ağırladı. Fuar süresince hem mevcut hem de yeni ürünlerini ziyaretçilere tanıtan Met Etiket, başarılı görüşmeler gerçekleştirdi. Fuarla ilgili olarak Met Etiket Genel Müdürü Ersin Kibar, Dijital Teknik Dergisinin sorularımızı yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na başarılı bir şekilde tamamlandı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı buldunuz. SIGN İstanbul 2022 Fuarı’na ilişkin görüş ve düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Ersin Kibar: SIGN İstanbul fuarı, farklı sektörlere hizmet veren firmalarında katılım gösterdiği bir fuar organizasyonu ve bu özelliği sebebiyle yerli ve yabancı birçok ziyaretçinin ziyaret ettiği sadece Türkiye’nin değil, bölgenin de en ciddi organizasyonlarından biri. Bu seneki fuarda, önceki fuarlarda olduğu gibi katılımcı sayısının sürekli arttığı gözlenmiş ve sektörel çeşitliliği sayesinde birçok iş fırsatını katılımcı ve ziyaretçilerine sunmuştur. Birçok firmanın da katılımı ile ziyaretçi sayısı, çeşitliliği ve profili daha da zenginleşmiştir. Fuarın bizim açımızdan faydalı geçtiğini söyleyebilirim. Hedefimize yönelik olarak birçok verimli görüşme gerçekleştirdik ve gelecekte oluşabilecek işbirlikleri ve dostlukların temellerini atmaya çalıştık. Bu bağlamda fuarın yakın ve orta vadede firmamıza güzel faydalar sağlayacağını düşünüyoruz.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi standınızda gördü?

Ersin Kibar: Müşterilerimiz özellikle minimum enerji ve minimum maliyetli olarak çevre dostu ünitelerle müşteri verimliliği ve enerji tüketimindeki tasarrufu optimize eden makineleri görme fırsatına sahip oldular. Fuarda yoğun ilgi gören yeni nesil Expa-Tex DTF makineleri, UV Baskı ve Eco Solvent Baskı makinelerinin satışlarını gerçekleştirme fırsatı da oldu.

Ayrıca fuar boyunca ev tekstiline yönelik DuoWall duvar kumaşları, görselliğe önem verdiğimiz Duotex ışıklı kumaşlar müşteriler tarafından tercih edilen ürünler arasında yer aldı.  Yapı sektörüne uygun Gergi Tavan ürünlerimiz de çok ilgi gördü.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunduğunuz yenilikler oldu mu? Bu yeniliklere ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Ersin Kibar: Met Etiket olarak farklı sektörlere de hizmet edebilecek ürünler ve teknolojiler sergilediğimizi düşünüyoruz. Standımızda misafir ettiğimiz ziyaretçilerin ilgisi bizleri çok memnun etti.

Fuar ziyaretçisini değerlendirmek isterseniz yurt içi ve yurtdışı noktasında nasıl buldunuz? Yurtiçi ağırlıklı hangi bölgelerde ziyaretçi aldınız?

Ersin Kibar: Biz Türkiye temsilciliği yaptığımız için daha çok yurt içi ziyaretçilerini bekledik ve kendilerini standımızda ağırlama fırsatı yakaladık. Yurtiçinde ağırlıklı olarak;  İç Anadolu, Ege ve Akdeniz bölgelerinden ziyaretçimiz oldu.

Bu yıl yurtdışı katılımcıları da yoğundu ve onlara da ürünlerimizi tanıtma fırsatı bulduk. SIGN İstanbul uluslararası bir fuar olduğu için profesyonellik açısından Türkiye’deki çoğu fuarlardan bir adım önde idi. Fuara yurtdışı merkezli firmaların günübirlik ziyaret ettiği bir fuar olduğunu gözlemledik.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Ersin Kibar: SIGN Istanbul fuarı hem katılımcılarına hem de ziyaretçilerine çok önemli katkıları bulunuyor. Firmalar bir yandan ait oldukları sektörleri tanıma imkânı kazanarak bilgilerini artırıyor, vizyonlarını genişletiyor, diğer yandan ise aldıkları ürünlerinin pazara hazır olup olmadığını ve varsa eksikliklerini tespit ediyor. Fuar katılımcılarına ve ziyaretçilerine bu anlamda yeni ufuklar açıyor

Ticaret, sadece alıcı ve satıcı arasında iletişimi sağlayarak mal alım satımının ötesinde anlam taşıyor: Varlığı ve refahı artırma, ticaret ortakları kanalıyla bilginin yayma, kişilerin birbirlerini daha iyi anlamalarını sağlamaktadır. Ürün ve hizmetlerini pazarlamayı hedefleyen firmalar için varlığını ispat etmiş uygun fuarlara katılmak ziyaretçi hedef gruplarına ulaşmaları için büyük önem taşımaktadır. Özellikle son dönemde istikrarsızlık fuarlara katılan firmaları her ne kadar olumsuz etkilese de fayda maliyet analizini doğru yaparak fuar bütçesi oluşturabilen firmalar sektöre katkı sağlama anlamında fuarlara katılmaya devam etmelidirler.

 Fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ersin Kibar: Alışkanlıklarınızı gözden geçirin doğru olmayanları fark edeceksiniz. Değişmeyen ve yenilik getirmeyenler kaybolmaya mahkûmlardır. Birçok firma değişime ayak uyduramadıkları için kaybolup gittiler. Endüstriyel reklam sektöründe kısa vadede çok şey beklemeyen şirketler daha başarılı olacaktır

Print Friendly, PDF & Email