Met Etiket Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kibar: Sign İstanbul’u Gerçek Alıcılar Takip Etti

Mustafa Kibar: “Sign İstanbul 2013 Fuarı ise bu sene bizim için daha iyi geçtiğini söyleyebiliriz. Özellikle fuarın ilk iki günü gerçek anlamda alıcıların olmasının bizi sevindirdiğini belirtmeliyiz”

Met Etiket Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kibar, Sign İstanbul 2013 Fuarı’nı Dijital Tabela Teknik Dergisi’ne değerlendirdi. Kibar, “Fuara ne istediğini bilen gerçek alıcıların gelmesi memnuniyet verdi” diye konuştu. Met Etiket Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kibar sorularımızı yanıtladı.

Bu yıl 15’ncisi gerçekleştirilen Sign İstanbul 2013 Fuarı genel olarak nasıl geçti?

Mustafa Kibar: Bu sene sektörümüzde zamanlama olarak birbirine yakın iki farklı fuar vardı. 2013 Fespa Fuarını ziyaretçi olarak takip ettik. Temsilcisi olduğumuz firmalar, Fespa Avrupa’ya katıldıkları için bu fuarda yer almadı. Fuarda yabancı üreticilerin daha ağırlıklı olmasını bekliyorduk. Katılımcılar ilk fuar olmasına karşın memnuniyetlerini belirtmeli önemli olmalı.

Ama genel olarak Sign İstanbul Fuarı’nın ziyaretçi sayısı olarak geniş katılım olmamasına rağmen, ne istediğini bilen gerçek alıcıların gelmesi memnuniyet verdi. Sektörümüzdeki üreticilerin daha bilinçli ve bilgili olarak fuara katıldıklarını düşünüyorum.

Firma olarak fuardan beklentiniz neydi? Belirlediğiniz beklentileri karşıladı mı?

Mustafa Kibar: Sign İstanbul 2013 Fuarı ise bu sene bizim için daha iyi geçtiğini söyleyebiliriz. Özellikle fuarın ilk iki günü gerçek anlamda alıcıların olmasının bizi sevindirdiğini belirtmeliyiz.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi sergilediniz?

Mustafa Kibar: Met Etiket endüstriyel reklam sektörüne bu yıl Neolt firmasının tüm ürünlerini Cielle marka CNS ve lazerlerle ilgili çalışmaları ön plana çıkardı. Ama bu sene Met Etiket ’in sunduğu en önemli avantaj; sattığı her ürünün arkasında olması ve kaliteden taviz vermeden ürün tedarikini gerçekleştirmesidir. Kullanıcıyı doğru ürünlere yönlendirebiliyoruz. Bilgimiz dâhilinde her türlü teknik desteği sağlamamız da ayrı bir avantajdır.

Özellikle ziyaretçilerin ilgisini çeken ürünleriniz oldu mu?

Mustafa Kibar: Baskı sonrası ‘finishing equipment’ dediğimiz makineler bu sene ziyaretçilerin ilgisini çektiğini düşünüyoruz. Talepleri karşılama konusunda biraz zorluk çeksek de ürünlerin satışlarından ve müşteri memnuniyetlerinden aldığımız sonuç bizi bu konuda memnun ettiğini düşünüyoruz.

Yurt içi ve yurt dışından gelen ziyaretçilerin ilgili sizin için yeterli miydi?

Mustafa Kibar: Reklamcılık bugünkü ekonomik şartlara göre hayret edilecek bir şekilde büyümektedir. Bu büyümenin eskiye göre daha sağlıklı olduğunu düşünmekteyim. Firmalar daha titiz davranmaktalar. Makineyi alıp iş bekleme devri bitti. Şimdi işi varsa makine alımına yönelmekte. Kredisi olmayan firmalar düşündükleri makinelerden vazgeçip günü kurtarma derdi ile daha ucuz makinelere yönelmekte. Yaptığı yatırımı uzun vadede zora sokmaktadır.

Fuarın daha verimli olabilmesi için öneri ve tavsiyeleriniz nelerdir?

Mustafa Kibar: Pazar iki fuar kaldıracak güçte değil. Birçok firma sadece itibar için katılıyor, dijital baskıda çok mt2büyük yenilikler sergilenmiyor. Ürünler de pazarlamacılar tarafından tanıtılmakta, üretici zaten tüm yıl yurtdışı fuarlarını geziyor. Bu konu çok gündeme geldi. Fespa yurtdışı üreticilerinin katılımını sağlarsa üretici yurtdışına çıkmaz diye düşünüyorum. Sign senelerdir oturmuş bir düzenle devam ediyor ve daha yerel bir fuar. Yine de iki fuar, tedarikçiler için bu şartlarda çok fazla. Özellikle bu sene herkes için kolaylık diliyorum.

2013 yılını tamamlıyoruz. 2013 yılına ilişkin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

Yenilik tabii ki bizi heyecanlandırır. Temsilcisi olduğumuz firmalarında Ar-Ge çalışmalarına bu yıl fazla ağırlık vereceğini sanmıyorum. Herkesin konumunu korumak için çaba sarf edeceğini düşünüyorum.

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mustafa Kibar: Tüm firmaları zor bir yıl bekliyor. Artık rekabet yaptığını sanıp zararına çalışanların, dönüşüm maliyetlerini iyi yapması gerekir. Birkaç firma bu fiyatla bu işi yapmıyorum diyebilmeli ki pazar biraz toparlansın. Bunun için ARED’e çok ihtiyaç var. TL bazında malzeme satışının zorlandığı bir dönemden geçiyoruz. Şapkayı önümüze koyacağımızı düşünüyorum.

Dijital Tabela Teknik Dergisi 10. Yılını kutladı. Bu noktada dergimizin bugüne kadar yapmış olduğu çalışmaları ve bundan sonrasına yönelik öneri ve tavsiyelerinizi bizimle paylaşır mısınız?

Mustafa Kibar: Djital Tabela Teknik dergisi, gerek yaptığı çalışmalar gerekse sektöre verdikleri desteklerden dolayı emeği geçen herkese teşekkür ederim.

 

 

Print Friendly, PDF & Email