Met Etiket Yönetim Kurulu Başkanı Serkan Araz: “Üçüncü çeyrekte satışların daha da artacağına inanıyoruz”

Serkan Araz: “Met Etiket bünyesine katılacak yeniliklerin hepsini Eylül ayında katılacağımız SIGN İstanbul Fuarı’nda tanıtmayı planlıyoruz”

Met Etiket, geçtiğimiz ay gerçekleştirilen Fespa Global Print Expo 2023 Fuarı’nı takip etti. Temsilciliğini yürüttüğü markalardaki gelişmeleri yakından izleyen Met Etiket, yeni ürünlerin SIGN İstanbul Fuarı’nda sergilemeyi hedefliyor. Fuarla ilgili olarak Met Etiket Yönetim Kurulu Başkanı Serkan Araz sorularımızı yanıtladı.

Met Etiket olarak Fespa Global 2023 Fuarını ziyaret ettiniz. Fuarla ilgili öncelikle ziyaret amacınızı ve sonuçlarına dair görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Serkan Araz: Dijital sektörde, özellikle görsel medya alanında satışların bir nebze daha sakin geçtiği bir dönemi yaşamaktayız. 2021 yılından itibaren  başlayan bu durağanlık  özellikle ithalata dayalı firmaları etkilemiştir. Bu nedenle FESPA fuarına katılarak yeni ürün ve baskı makinelerindeki çeşitliliği görmek istedik. Baskı malzemeleri üreten firmalarla  görüşmeyi amaçladık. Görüşmelerimiz oldukça olumlu geçti, fuar sayesinde yeni işbirliklerini yakalama şansımız oldu.

Temsilciliğini yürüttüğünüz markalarda hangi ürün grupları sergilendi? Bununla birlikte yenilik noktasında neler yaşandı?
Serkan Araz: Temsilciliğini yaptığımız markalar, baskı materyalleri üreten PVC (branda) ürünlerini, folyo ürünlerini, araç kaplama filmlerini, laminasyon makineleri, UV baskı makinelerini sergilemişlerdi. Baskıya uygun ve çevre dostu tekstil malzemelerinde yenilik olduğunu gördük. Avrupa ülkelerinde trend özellikle çevre dostu ürünlerin artacağı yönünde olduğu gözlenmekte.

Fuar sonrasında Türkiye pazarına getireceğiniz yeni ürünler olacak mı?
Serkan Araz: Bu konuda bazı firmalarla çok başarılı görüşmelerimiz oldu. Yerli piyasada satış imkanları ve potansiyeli konusunda yapacağımız araştırma sonucunda son kararlarımızı vereceğiz. Özellikle 2023 Eylül ayında katılacağımız SIGN İstanbul Fuarı’nda bu yeni anlaştığımız ürünleri, fuarda standımızda tanıtmayı hedefliyoruz.

Fuara Türkiye’den hem katılım hem de ziyaretçi sayısı noktasında ilgi oldu. Size göre ülkemizden ilgi nasıldı?
Serkan Araz: FESPA fuarının en bariz özelliğinin ziyaretçi profili olduğunu gördük. Fuara katılan firmaların temsilcileri, bayileri dışında özellikle ziyaretçi olarak Almanya’ya komşu ülkelerden, kullanıcı firmaların ve Orta-doğu ülkelerinden kullanıcı firma temsilcilerinin katıldığını gördük. Ülkemizden iki reklam firmasının bir tekstil firmasının standı bulunmaktaydı. Diğer katılımcılar temsilci olarak fuara katılmıştı.

Sonuçları itibariyle sizin için verimli bir organizasyon olduğunu düşünüyor musunuz?
Serkan Araz: Elbette her fuar yenilikleri ve kullanım hedefleri bakımından düşünmemizi ve geleceğe yönelik planlarımızı etkilemektedir. Bu nedenle verimli olduğunu düşünüyoruz. Yeni işbirliklerimizi ve ürünlerimiz çok yakında piyasaya sunmak için sabırsızlanıyoruz.

Ülkemizde seçimlerin tamamlanmasıyla birlikte artık daha öngörülebilir bir sürece geçiyoruz. Belirsizlik ortamının azalması yatırımları daha fazla ön plana çıkarır. Size göre yatırıma yönelim artar mı?
Serkan Araz: Deprem ve seçimler nedeniyle satışların düştüğü, banka kredileri konusunda yatırımcıların sıkıntılı bir dönemi yaşadığı bir gerçekliktir. Olumlu gelişmelerin çok yakında olacağına ve pazarın tekrardan eskisi gibi canlanacağına inanıyoruz.

2023 yılının ilk altı aylık döneminin tamamlanmasına az bir zaman kaldı. Bu noktada ilk altı aylık dilim firmanız açısından nasıl geçti? Bununla birlikte ikinci altı aylık dilime ilişkin beklenti ve öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?
Serkan Araz: Özellikle ilk altı ayda stok seviyelerimizi geçtiğimiz senelere göre daha güçlü bir hale getirmeyi hedefledik ve bunu şu anda başardığımızı görüyoruz. Müşterilerimizin her türlü ihtiyaçlarını karşılayabilecek ürün stoğuna ve çeşitliliğine sahibiz. Satış ağımız ve pazarlama gücümüzde oldukça kuvvetli. Üçüncü çeyrekte beklentimiz satışların daha da artacağı yönünde, biz de stoklarımızı buna göre sağlamayı hedefliyoruz.

Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Serkan Araz: Reklam sektöründe kaliteli ürünlerin kullanılmasını diliyoruz. İç piyasaya çeşitli ülkelerden b kalite ve stok lot malzemeler girmektedir. Bu durum haksız rekabeti doğurduğu gibi birinci sınıf kaliteli malzemeler ithal eden ve üreten firmaları zorlamaktadır. Bütün firmaların kaliteli ürünler getirmesi ve kullanması reklam sektörümüz açısından çok daha hepimize katkı sağlayacağını düşünüyorum.

Print Friendly, PDF & Email