MRT Dijital, yeniliklerle döndü

Mert Çiçek: Mevcut çalıştığımız distribütörlerle yolumuza devam ediyoruz. Çalıştığımız tüm firmalar fuara katıldı. Gerekli görüşme ve istişarelerimizi yaptık. Bu noktada gerekli sözleşmelerimizi gerçekleştirdik.

 

MRT Dijital, 18-21 Haziran tarihleri arasında Çin’de gerçekleştirilen APPPEXPO 2023 Fuarı’nı ziyaret etti. Fuarda tedarikçi firmalarla görüşmelerde bulunan MRT Dijital Genel Müdürü Mert Çiçek, sorularımızı yanıtladı.

 

Uzun bir aradan sonra Çin’de düzenlenen reklam fuarını takip ettiniz. Fuarla ilgili bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Fuarı genel olarak nasıl buldunuz?

Mert Çiçek: Yaklaşık 3 yıllık bir pandemi arasından sonra Çin’deki APPPEXPO 2023 Fuarı’nı ziyaret ettik. Genel olarak bakıldığı zaman fuar katılım düzeyinde azalma olduğu görüldü. Pandemi dünyayı etkiledi, ticari hayatta birçok değişim yaşandı. Bu doğrultuda ilginin daha az olduğunu söyleyebilirim. Ancak bizim çalıştığımız üreticiler fuara katıldı. Beklediğimiz yeni teknolojiler vardı. Bu doğrultuda beklentilerimizi karşılayacak nitelikle yeniliklerle karşılaştık.  Yeni ürünleri test ettik, performanslarına canlı şahit olduk. Dolayısıyla bizim için verimli ve güzel bir organizasyon oldu.

 

Uzakdoğu fuarı olmasına rağmen Avrupa ülkelerinden de katılım ve ziyaret oldu mu?

Mert Çiçek: Avrupa pazarından ilgi daha azdı. Daha çok Uzakdoğu ve Asya bölgelerinden ziyaretçiler takip etti. Kısa zaman içinde hem Avrupa’da hem de Çin’in farklı şehirlerinde benzer fuarlar olması da ziyaretçinin yoğunluğunu etkiledi. Dijital baskı grubunun kafa teknolojileri kısmında yenilikler olduğunu gözlemledik. Yeni kafa teknolojileriyle birlikte makinelerin daha yüksek performans göstermesi bekleniyor. Uzakdoğu dijital baskı çözümlerinde oldukça iddialı çalışmalar yapıyor. Özellikle işçilik anlamında oldukça yüksek kalite standartlarına ulaştılar. Dolayısıyla Avrupa pazarına yönelik satışlarda daha fazla aktif olacaklarını düşünüyorum.

Fuardaki ziyaretçi ve katılımcı yoğunluğunu nasıl buldunuz? Fuarda dikkatinizi çeken ürün ve teknolojiler oldu mu? Daha çok hangi konular ön plandaydı?

Mert Çiçek: Mevcut çalıştığımız distribütörlerle yolumuza devam ediyoruz. Çalıştığımız tüm firmalar fuara katıldı. Gerekli görüşme ve istişarelerimizi yaptık. Bu noktada gerekli sözleşmelerimizi gerçekleştirdik.

Firmanız adına ne tür çalışmalar gerçekleştirdiniz? Yeni ürün noktasında sunacağınız yenilikler olacak mı?

Mert Çiçek: Mevcut distribütörlerimizden Grando, Signstar ve üretim ve geliştirme çalışmalarında yer aldığımız QMJET modellerine yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Yeni versiyonlarını da önümüzdeki fuarlarda sergilemeyi planlıyoruz.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Mert Çiçek: Pandemi sonrasında arz talep dengesinin değişmesi, ülkemizde de döviz kurlarındaki artışlar Türk Lirasına değer kaybettirdi. Böyle olunca artık yatırım yaparken müşteriler daha fazla düşünüyor. Fiyat odaklı makine yatırımı yapmak ise çok daha farklı sorunlara yol açabilir. Bunun için makine yatırımında iyi araştırma yapılmalı, fuarlar ziyaret edilmeli, makineleri kullanan müşterilerden referanslar alınması son derece faydalı olacaktır. Tüm sektörümüze hayırlı ve bol kazançlı günler diliyorum.

Print Friendly, PDF & Email