Nova’nın Distribütörü Olduğu Markalar Beğeni Topladı

“Gerek Agfa gerekse Elitron, yeni ürünlerini ziyaretçilerine sundu. Her iki firmanın ürünlerinin birbirini tamamlıyor olması ve her ikisinin de teknolojik olarak en üst düzeyde olması bize makine satmak yerine çözüm sunma şansı veriyor”

Nova, Türkiye distribütörü olduğu Agfa ve Elitron markalarının yenilikçi çözümleriyle FESPA Münih Fuarı’nda Türkiye’den gelen ziyaretçilerini ağırladı. Fuarın ardından Nova Baskı Sistemleri’nden Sabri Dizmen ve Oktay Arslan sorularımızı yanıtladı.

FESPA Münih 2014 Fuarı nasıl geçti? Beklentilerinizi karşılayan bir fuar oldu mu?

FESPA Münih 2014 fuarı genel anlamda olumlu ve beklentilerimizi karşılayan bir fuar oldu. Sektörümüzün 2014 yılına ait ilk önemli fuarı olduğunu düşünüyorum. Fuar süresince Türkiye’den gelen ve portföyümüzde bulunmayan yeni firmalarla tanışma ve temsilciliğini yaptığımız markaları tanıtma imkanına sahip olduk. Özellikle yatırım kararı ile standımızı ziyaret eden ve ön satış protokollerini imzaladığımız müşterilerin de olması bizi ayrıca çok memnun etti.

Temsilciliğini yürüttüğünüz markalar fuarda hangi çözümlerini sergiledi? Sergilenen ürünler içinde hangileri daha çok ziyaretçilerin ilgisini çekti?

Aslında tüm ürünlerimizin sektörümüzdeki önem derecesi oldukça fazla. AGFA Dijital Baskı Makinalarında ön planda sergilediğimiz ürünlerimiz, Anapurna 2050i ve AGFA Titan HS modellleri oldu. Ayrıca Elitron kesim makinaları da reklam sektöründe iddalı olduğumuz başka bir ürünümüz. Bu fuarda lansmanı yapılan Anapurna m2050 i modeli; 2.05 m rulo baskı ölçüsü ve 205 cm x 300 cm tabla ölçüsü, ve 101 m²/s baskı hızı ileen son yüksek çözünürlüklü yazıcı kafalarını kullanmak suretiyle yüzde 50 oranında geliştirilmiş görüntü kalitesi ile satışa sunuldu. AGFA Jeti Titan S ve HS modelleri; 3.2 m rulo baskı uzunluğuna, 2.00 m x 3.10 m ebatında baskı alanına sahiptir. 7 pc’lik Ricoh Gen5 kafaları ile 155 m²/s. Baskı hızına sahiptirler. Her iki modelde de CMYK + Lm v+ Lc + W standarttır. Opsiyonel olarak Lak atma bu iki modelde de mevcuttur. Dünya çapında ve ülkemiz de hızla gelişen dijital baskı pazarını tamamlayan, 49 ülkede kurulumları yapılmış olan Elitron kesim makinaları ile; 3D kesimler, deri ürünleri, dijital baskı, ambalaj, mobilya, bakır, alüminyum, plastik, köpük vb. dahil geniş bir endüstriyel ürünler yelpazesini işleyebilen; diğer endüstriler için kesim, işaretleme ve yönlendirme sunan geniş kesim masaları ile Türkiye pazarındaki satışlarımızı arttırmayı hedeflemekteyiz. AGFA Anapurna 2050i ve Elitron Combo SD2 modelleri Türkiye’den gelen müşterilerin en çok dikkatini çeken ve ön satış protokollerini yaptığımız makinalar ve modeller oldu.

Fuarda genel olarak hangi konular ön plana çıktı? Daha çok ilgiyi hangi ürünler gördü? Bunun yanında dijital baskının birçok sektöre hizmet sunabilen bir yapıya büründüğünü görmekteyiz. Bu konuda sizin düşünceleriniz nelerdir?

Dijital baskı gerek hız gerek kalite olarak kendini geliştirerek kapsama alanını genişletmekte ve diğer baskı çözümlerine alternatif olmayı artırmaktadır. Özellikle Elitron firmasının Agfa cihazı için yapmış olduğu otomatik tabaka yükleme ve boşaltma makinesi artık bu tür cihazların seri üretime geçmeye başladığını göstermektedir. Bu tür ürünlerin artması ve baskı sektöründe daha büyük bir kullanım alanı oluşturacağını bekliyoruz, dijital baskının.

Fuara Türkiye’den ilgiyi nasıl değerlendiriyorsunuz?2394

Türkiye’den bu fuara gösterilen ilginin yeterli düzeyde olmadığını düşünüyorum. Ekonomik göstergelerin istenilen derecede yüksek olmaması, içinde bulunduğumuz siyasi ve ekonomik konjektörün belirsizliği firmaların makine parkurlarına olan yatırımları beklediğimiz düzeyde yapmalarına engel olduğunu düşünmekteyim. Biraz da Münih’in pahalı bir şehir ve bu ziyaretin de oldukça maliyetli olduğu da bir gerçek. Fuara ilgi gösteren firmalar ise; sektördeki gelişmeleri yakından takip eden ve yatırım planlamalarını bu tür fuarlardaki yeniliklere göre belirleyen belli firmalardan oluşmakta.

Fuarın ardından Türkiye pazarına sunmayı planladığınız yeni çözümler olacak mı?

Gerek Agfa gerekse Elitron, yeni ürünlerini ziyaretçilerine sundu. Bu cihazlar satışa hazır olduklarında, biz de hızla tanıtımlara başlayacağız. Her iki firmanın ürünlerinin birbirini tamamlıyor olması ve her ikisinin de teknolojik olarak en üst düzeyde olması bize makine satmak yerine çözüm sunma şansı veriyor.

2014 yılının ilk 6 aylık dilimi Türkiye endüstriyel reklam sektörü açısından nasıl geçti? Bunun yılında ikinci 6 aylık bölümün nasıl geçeceğini tahmin ediyorsunuz?

2014 yılında ilk 6 aylık dilimin sektörümüz için beklenilen düzeyde hareketli olmadığını, makine ve sarf malzeme satışlarının istenilen düzeyde gerçekleşmediği bir dönem olarak görmekteyim. Yılın ilk çeyreğinde yapılan Yerel Seçimlerin endüstriyel reklam sektöründe beklenilen veya arzu edilen piyasa hareketlerini sağlayamadığını, buna ilave olarak reklam ihalelerinde gecikmelerin yaşanması, sektördeki tüm faaliyetlerde gözle görülür daralmalara sebep olmuştur. Yılın ikinci 6 aylık döneminin ilk çeyreğinde sektörümüzdeki ticari faaliyetlerin, özellikle yaz dönemi ve ramazan ayının da etkisiyle düşük seviyelerde kalacağına, ancak yılın son çeyreğinde reklam sektöründeki ticari faaliyetlerin artacağına inanıyorum.

Endüstriyel reklam sektöründe yatırımlar devam ediyor mu?

Elbette devam ediyor, ancak bu firmalar her geçen gün biraz daha dikkatli ve biraz daha araştırmacı davranıyorlar.

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Değerini kaybetmeyecekleri ve de son sahibi olmayacakları yatırımları yapmalarını dileriz.

Print Friendly, PDF & Email