Opinion Genel Müdürü Taner Yiğit: “Opinion’un en sevilen makinası Aristo’dur”

“Karton stand tasarımında dünyaya örnek teşkil eden tüm tasarımlarımızı maneviyatla bağlı olduğumuz Aristo dijital kesim makinesinden çıkarıyoruz. Bünyemizde olmasından çok memnunuz” 

Marka isminden anlaşılacağı üzere gerekli ve ihtiyaç çözümleri bulan fikirler sütüdyosu olarak faaliyetlerini sürdüren Opinion Ülker, PG, Loreal, Colgate, Palmolive, Henkel, Dr Oetker gibi sayısı çok da fazla olmayan 100% konsantre olduğumuz markalarla in store satışılarını destekleyecek çözümler üretiyor. Firmanın amiral gemisi karton stand tasarım ve üretimi. Karton stand üretiminde en çok ihtiyaç duyulan dijital kesim cihazı. Bu noktada uzun yıllardır Aristo markasını kullanıyorlar. Opinion’un çalışmaları hakkında Taner Yiğit ve Emir Yiğit sorularımızı yanıtladı.

Öncelikle dergimizin okuyucuları için firmanızı tanıtır mısınız? Ne zaman hangi amaçlarla kuruldu?

Bizler kaç genç yola çıktık… Önce şaşırarak başladık. Neden her yer gri anlayamadık. İlk iş boya kalemleri aldık, hayallerimize renk kattık. Sadece “iş olsun” demedik. Fikirlere aşık olduk, rüyalarımızı herkes görsün istedik. Küçüğü de sevdik, ayırmadık. Adetlerle değil, ortaya çıkanlarla ilgilendik. Az için de hayal ettik, on binleri de yüzbinleri de butik gibi üretip paketledik. Boyumuzun ölçüsünü alacağımızı sananlar da oldu elbet. Biz ise kurulu sofrayla değil, lezzetli yemeklerle ilgilenme cesareti verdikleri için onlara müteşekkir olduk. Başkalarının gölgelerinden korkacağımıza kendi suretimiz ile büyüdük. Güneşi logomuz seçtiğimizden bu yana 10 yıl geçti. Aynada kendimize baktık, bu olgun yüzde ilk günkü çocuğu görünce rahatladık. Artık toplam tasarımdan sahaya kadar tüm materyallerden ürettiğimiz stantlar herkesin dikkatini çekmeye başladı. Hatta 2013 OMA ödüllerinde yüzlerce tasarım arasından altın ve bronz heykelciği aldık.

Opinion bugün sektörde hangi noktada? Müşterilerine ne tür çözümler sunmaktadır?

FMCg sektöründe Ülker, PG, Loreal, Colgate, Palmolive, Henkel, Dr Oetker gibi sayısı çok da fazla olmayan 100% konsantre olduğumuz markalarla in store satışılarını destekleyecek çözümler üreterek her geçen gün tasarım ve servis kalitemizi arttırmak için çabalıyoruz. Amiral gemimiz karton stand tasarım ve üretimi. Bu konuda tasarım kabiliyetlerimizin sektörde takip edilen öncü konumda olduğumuzu söyleyebilirim.

Opinion markasını farklı ve avantajlı kılan özellikler nelerdir?

Opinion marka ismimizden de anlaşılacağı gibi gerekli ve ihtiyaç çözümleri bulan fikirler sütüdyosu diye adlandırabiliriz. Geniş ve kalabalık tasarım op3departmanımız grafik sanatçılarımızın da desteği ile her gün harikalar oluşturuyorlar. POP-İN adı ile global tescil ve patenlendirdiğimiz karton stand çözümümüz bizi tanımanız için iyi bir örnek olabilir. 100% opinion tasarımı olan bu çözüm kağıt ve kartondan yapılan stantlara karşı olan kötümser duruşu ortadan kaldırdı. Müşterilerimizle yaptığımız araştırmalarda kartondan üretilen teşhir standlarının 35% sahada kurulamıyordu. Kurulum için gereken zaman, montaj zorluğu, demonte sevkiyattan kaynaklı paket içeriği eksiklikleri bu yüksek oranın en önemli tespitleri idi. POPin patentli çözümleri ile fabrikamızdan full montajlı ancak ufak araçlara bile sığabilen bir ambalajla sevk edilmesinin yanında sahada kurulum sadece 2 sn zaman harcatıyor. Çalıştığımız markalar sadece bu özelliği ile bile günün sonunda bütçelerini 40-45% daha ekonomik yönetebiliyorlar. Daha detaylı bilgi almak isteyen okuyucularınız web sitemizi ziyaret edebilirler.

Dijital kesim makinesi sizin işinizin ‘olmazsa olmaz” bir parçası. Bünyenizde hangi markayı kullanıyorsunuz?

Opinion’un en eski ama en sevilen makinası Aristo’dur. Aristo ile çalışmaktan son derece memnunuz.

Kullandığınız Aristo dijital kesim makinesi işinizin ne kadarlık bir kısmında ihtiyacınızı görmektedir. Memnuniyetiniz ne derecededir?  Türkiye distribütörü olarak hizmet veren Prodigital firmasının Aristo kesim makinesi konusundaki hizmetlerini yeterli buluyor musunuz?

Karton stand tasarımında dünyaya örnek teşkil eden tüm tasarımlarımızı maneviyatla bağlı olduğumuz bu makinadan çıkarıyoruz. Bünyemizde olmasından çok memnunuz. Kullanıcı dostu arıza, problem çıkarmayan bir işletimi var. Türkiye distribütrü Prodigital’in bu marka için emek ve performans harcadığı ortadadır. Uzmanlıkları ile Türkiye pazarında Aristo’yu hak ettiği yere taşıyacaklarını düşünüyorum.

İlerleyen dönemde dijital kesim sistemini yenilemeyi düşünüyor musunuz? Bunun dışında yeni bir yatırımınız söz konusu olacak mı?

Aristo’nun göreceli tek problemi size uzun yıllar yeni bir makine yatırımı yaptırmaz. Gerçekten çok verim aldığımız bir makinedir. Teknolojiyi yakından takip etmekteyiz. Bu doğrultuda ihtiyaç olduğunda dijital kesim sistemlerindeki tercihimizi yine Aristo’dan yana kullanmayı düşünüyoruz.

op4Son olarak reklam sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Bizce sektörün en önemli sorunu tasarım. Rakiplerimiz birçok aşamada kolayına kaçıp yeni bir şeyler yapmaktansa kopyalama ve benzetme peşinde. Tasarım departmanlarını desteklememiz ve onları fikirlerinde özgür bırakmak gerekir. Müşterilerimizi de bu konuda dik durarak yönetmeliyiz. Tasarımın para etmediği bir pazarda farklı ve dikkat çekici olamayacaklarını anlamaları gerekir.

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İnovasyon, inovasyon, inovasyon … değer oluşturacak işler yapalım. Fikirler ve emekler fiyat rekabetine heba olmasın, oluşturanın imzası ile sahadaki yerini alsın.

Print Friendly, PDF & Email