OPTIMUM DIGITAL Global Marka Olma Yolunda Hızla İlerliyor

“Tüm ürünlerimiz katıldığımız her fuarda ziyaretçilerimizden yoğun ilgi görmüşlerdir. Bu kez sergilediğimiz ürünler rakip firmalar ve rakip üreticiler tarafından dahi ilgi gördüler”

OPTIMUM DIGITAL, FESPA Münih Fuarı’na katıldı. Geniş ürün yelpazesini ziyaretçilerin beğenisine sunan OPTIMUM DIGITAL, fuardan memnun ayrıldı. Fuarın ardından Yavuz Selim Ezgü sorularımızı yanıtladı.

OPTIMUM DIGITAL PLANET FESPA Münih 2014 Fuarı katıldı. Öncelikle fuarla ilgili genel bir değerlendirmenizi alabilir miyiz? Fuar nasıl geçti? Beklentileri karşılayan bir fuar oldu mu?

FESPA OPTIMUM DIGITAL’in aynası olmaya bu yıl da devam etmiştir. Uzun yıllardır katılımcısı olduğumuz yurtdışı fuarların katkısını gördükçe OPTIMUM DIGITAL gerçek bir global marka olma yolunda hızla ilerlemektedir. OPTIMUM DIGITAL’in 2 büyük felsefesi vardır, ukalalık kabul etmezseniz anlamını daha iyi vurguladığı için İngilizce paylaşmak isterim.

“SUCCESS IS A JOURNEY. NOT A DESTINATION“

“BE GLOBAL, FOR LOCAL“

Fuar süresince hangi çözümlerinizi sergiledi? Sergilenen ürünler içinde hangileri daha çok ziyaretçilerin ilgisini çekti?

Roll-to-Roll Solvent Baskı Makinelerinin yanında UV Flatbed ve Endüstriyel Tekstil Baskı Sistemlerimizi başarı ile sergiledik. Tüm ürünlerimiz katıldığımız her fuarda ziyaretçilerimizden yoğun ilgi görmüşlerdir. Bu kez sergilediğimiz ürünler rakip firmalar ve rakip üreticiler tarafından dahi ilgi gördüler. Çünkü dünya harikası olarak tanımladıkları makinelerden daha üstün teknolojilere sahip makine ve sistemlerin Türkiye’de ve OPTIMUM DIGITAL tarafından üretildiğini ve 1/3 fiyatına satılabilirliğini öğrendiler.

OPTIMUM DIGITAL PLANET neden farklıdır? Kullanıcı veya yatırımcı neden sizi ve ürünlerinizi tercih etmeli?

OPTIMUM DIGITAL salt ALIŞ ve SATIŞ fonksiyonlarından ibaret bir şirket olmaktan çok uzun yıllar önce sıyrılarak bir INNOVATION Merkezi haline dönüşmüştür. Bu yapımız zaman içinde mevcut teknolojileri geliştirerek önce TÜRK pazarına ve sonrasında 37 ülkeye ulaşan dış ticaret ağımıza sunmamızı sağlamıştır. Geldiğimiz noktada ise OPTIMUM DIGITAL sıfırdan kendi dizaynı ve kendi mühendisliği ile MADE IN TURKEY imzalı geleceğin teknolojilerini üretir durumdadır. OPTIMUM DIGITAL Profesyonel olarak yapmakta olduğu işi en ince noktasına kadar bilen uzman arkadaşlarımızdan oluşan bir ailedir. Bu uzmanlık sürekli kendini geliştiren ve yenilenen canlı bir organizma durumundadır. Bu canlılık ve yenilenebilir enerjimiz her zaman müşterilerimizin yanında olabilmemizi sağlamaktadır ve OPTIMUM DIGITAL’i tekrarlanabilir tercih merkezi durumuna getirmiştir. Tüm değerli müşterilerimize Birlikte Büyümemizi sağlayacak şekilde Birlikte Yürümemize imkan verdikleri için teşekkürler ederiz.

OPTIMUM DIGITAL Türkiye ve dünya pazarında hangi konumda? Son dönem içinde hangi segmentteki ürünleriniz daha yoğun bir şekilde talep görüyor?

Firmamız daha önceki sorularda belirttiğim felsefelerimizde olduğu gibi başarının bir yolculuk olduğu inancına sahiptir. Bu güne kadar başarı olarak değerlendirebileceğimiz her şey yolculuğumuzdaki kaldırım taşlarıdır.  Bizler emekleme dönemini bitirmiş yeni yürümeye başlamış bir bebek heyecanımızı ilk günden günümüze korumaktayız. Bu nedenle firmamız bu durumdadır demenin bizleri utandıracağı masum mahcubiyete sahibiz.

İsviçre Hükümeti tarafından desteklenen bağımsız uluslar arası araştırma kuruluşu INFOSOURCE 2013 yılında TÜRKİYE’ de satılan LFP (Large Format Printer) kategorisindeki makinelerin %47’ sinin OPTIMUM DIGITAL tarafından satıldığını belgelemiştir.

MAXIMA 2013 yılı içindeki 212 adetlik satış rakamı ile tekrarlanması zor bir rekora imza atmıştır. Global pazarda 37 ülke ile ihracat bazında dış ticaret gerçekleştirmekteyiz. Ülkelerin ekonomik yapısı ve popülasyonlarına paralel olarak ticaret hacmimiz doğal olarak farklı seviyelerde olmaktadır. Dış Ticaret ağımızı geliştirmek amacıyla kurduğumuz OPTIMUM DIGITAL Europe Belçika Brüksel’de, OPTIMUM DIGITAL Middle East Azerbaycan Bakü’de başarılı şekilde faaliyetlerine devam etmektedir.

Güncel teknolojileri takip edebilmemizi hızlandırmak hedefiyle Kore Seul’de kurduğumuz şirketimiz başarılı şekilde Innovasyon projelerimizde aktif görevlerini başarıyla hayata geçirmektedir. Basit anlamda tüm ürünlerimizin ilgi gördüğünü söyleyebiliriz. Ancak, doğrusu OPTIMUM DIGITAL’in teknolojik ve sektörel konjenktürleri online takip ederek ilgi odaklarını kendi oluşturabilme noktasına gelmiş olduğu gerçeğidir. Ürün bazında incelediğimizde MAXIMA tüm zamanların satış raporlarını kırmaktadır. Oran bazında incelediğimizde, FLATBED UV satışlarımızda son 2 yılda hızlı artış olduğunu görmekteyiz.

2014 yılının ilk 6 aylık dilimini tamamlıyoruz. OPTIMUM DIGITAL PLANET açısından ilk 6 ay nasıl geçti? İkinci 6 aydan beklentileriniz neler olacak?

OPTIMUM DIGITAL 2014 yılı ile ilgili olarak birçok sayıda platformda yol aldığı sayısız hedeflere sahiptir. Bazıları tamamlanmış hedefler durumunda iken, bazıları operasyon bazıları ise proje aşamasındadırlar. Genel olarak hedeften uzakta ve geride kalmış bir hedefimiz olmadığını görmek OPTIMUM DIGITAL ailesi olarak hepimizi motive etmektedir. İkinci 6 ayda kalan tüm projelerimizi tamamlayıp, 2015 yılına yeni ve daha büyük projeler ile girmek istiyoruz.

Endüstriyel reklam sektörünün Türkiye’deki gelişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türkiye birçok konuda Avrupa’dan geri kalmış takipçi ülke durumunda gözükmesine rağmen reklam uygulamaları ve teknolojileri konusunda öncü bir konuma gelmiştir. Artık büyük balığın küçüğü değil, hızlı balığın yavaş olanı yediği bir çağda yaşadığımız için reklam döngülerinin frekansı oldukça fazla olmuştur. Sektörümüz har platformda bu hıza ayak uydurabilecek sisteme sahip bir dev haline gelmiş ve sürekli büyümeye devam etmektedir.

Dijital baskının birçok sektöre hizmet sunabilen bir yapıya büründüğünü görmekteyiz. Bu konuda sizin düşünceleriniz nelerdir?

Milenyum ile birlikte tüm dünyada konvansiyonel yöntemler çalışmakta olan sektörlerde bir şeylerin ters gitmekte olduğunu gözlemliyoruz. Ve standart dışı bir gelişme söz konusu. Daralan pazarlar olduğu kadar büyüyenler de mevcut. Düşen üretimler kadar, artan üretim potansiyelleri var.  Ama ortak bir gerçek var ki artan rekabet ortamlarında her sektör eski kar oranlarını aramaya başladılar. Böylece özellikle son kullanıcıya hizmet veren neredeyse tüm sektörler değişme ihtiyacı içine girerek araştırmaya başladılar.  Karşılarına babalarından kalma sistemlerini derinden değiştirmelerini gerektirecek, bazen de korktukları Dijitalleşme Olgusu çıktı. Özetle bir gün her şey Dijital olacak. Oranları günden güne azalacak olsa da, tüketim frekansı tersine günden güne artarak Digital Baskı da bu olgunun başrol oyuncusu olarak rolüne devam edecektir.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Bu soru hep sorulduğunda bu güne dek haddimizi biliriz diyerek geçiştirmeyi tercih ettim. Ancak, bu kez ifade etmek istediğim bir konu var. Geçtiğimiz haftalarda sektörümüzde talihsiz bir olay yaşandı. Sektörümüzde malzeme satıcısı olarak faaliyet gösteren bir kardeşimizin, ticaret yaptığı firmaların batmaları (!) sonucu sattığı ürünlerin ödemelerini tahsil edemediği için bunalıma girerek intihar ettiğini öğrendik. Ne yazık ki her sektörde olduğu gibi bizde de gerçek iflaslar yaşanmaktadır. Ancak, gerçek iflasların yanında tüm onursuzlukları ve ticari oyunlar ve ile batmış gibi görüntü sergileyerek, onurları ile ticaret yapan firmaları ve şahısları zor duruma sokan, hayatlarını karartabilen ve sayılı ay sonra başka isim altında ve adreste tekrar ortaya çıkabilen sayısız organizmalar mevcuttur. Bunlara yeniden hayat veren ne yazık ki yine sektörümüzdür. Satıcı firmaların sağladığı vadeler ile beslenen bu yapılardan kurtulmak yalnızca hayalden ibaret olmamalı diye düşünmeye devam etmekteyim. Pirincin içindeki minicik taşı bile ayıklamadan pilavına su koymayan bir kültürden gelen ırk olmamıza rağmen, Neden ışığa tuttuğumuzda omurgası gözükmeyecek bu organizmaları sektörden ayıklayamıyoruz.

Son olarak 8’nci maddede OPTIMUM DIGITAL yöneticisi sıfatımdan çok kişisel duygu ve düşünlerimi paylaştığımı belirtmek isterim.

Print Friendly, PDF & Email