Optimum Digital Innovatif Çözümlerini Paylaştı

Optimum Digital, 28 Kasım 1 Aralık 2013 tarihleri arasında gerçekleştirilen Sign İstanbul Fuarı’nda yenilikçi çözümlerini sergiledi.

Optimum Digital, 28 Kasım 1 Aralık 2013 tarihleri arasında gerçekleştirilen Sign İstanbul Fuarı’nda yenilikçi çözümlerini sergiledi. Optimum Digital ortaklarından Yavuz Selim Ezgü, SIGN İstanbul 2013 Fuarı’na ilişkin görüşlerini paylaştı.

Bu yıl 15’ncisi gerçekleştirilen Sign İstanbul 2013 Fuarı genel olarak nasıl geçti?

OPTIMUM DIGITAL sektörel fuarlarda her zaman bulunmaktan mutluluk duymuştur. Çünkü sektörel fuarlar her zaman bizler için başarılı geçmiştir.  İlk yılından günümüze dek düzenli olarak katılımcısı olduğumuz SIGN İSTANBUL’un 2013 yılında gerçekleştirilen fuar organizasyonunda teknolojik ürünlerimizi başarı ile sergilemekten gurur duymaktayız. Fuar vesile ise çoğu müşteri ve dostlarımızla bir araya gelmek onları standımızda misafir etmekten onur duyduk. Fuarı genel olarak başarılı buluyor olsak da, geçmiş yıllarda yaşanan başarıyı yakalayamadığını gözlemledik. Bunda fuarın düzenlenme tarihindeki ısrar, fuarın ve katılımcıların kendini tekrarlaması, seçim öncesi çoğu firmanın yatırımlarını tamamlamış olması gibi etkenler çoğaltılabilir.

Firma olarak fuardan beklentiniz neydi? Belirlediğiniz beklentileri karşıladı mı?

OPTIMUM DIGITAL her yıl Türkiye ve Yurtdışında çok sayıda fuarlara katılarak teknolojik ürünlerini sergilemektedir. Geçtiğimiz yıllarda katıldığımız fuarların sayısı bir yılda 9 adete kadar çıkmış durumdaydı. Distribütörlerimizin çoğalması ile bu yıl direkt olarak 6 fuarda yer aldık. SIGN İstanbul 2013 Fuarı’nın Türkiye iç pazarından beklentilerimizi karşıladığını söyleyebiliriz. Ancak, yabancı ziyaretçilerin sayısı eski fuarlara göre oldukça azdı. Bunun da sebebinin kısa süre önce yapılan FESPA Fuarı olduğunu değerlendirmekteyiz. 30’ün üzerinde ülke ile dış ticareti olan firmamız için yabancı ziyaretçilerin kalitesi ve verimliliği son derece önemli durumdadır. SIGN 2013’ün bu performansını yeterli ve verimli bulmadık.

Fuar süresince hangi çözümlerinizi sergilediniz?

Firmamızın bulunduğu kategorilere ismini veren innovatif ürünlerinden örnekleri sergiledik. Yıllardır sayısız fuarlarda katılımcı olmanın verdiği tecrübe ile tüm ürünlerimiz kapasitelerini Show yaparak gösterdiler ve ziyaretçilerin beğenisini kazandılar. Planlarımızı canlı satışlar olarak tek parametrede değerlendirecek olur isek, hedeflediğimiz miktarlardan daha çok satış gerçekleştirme başarısını gösterdik. Stoklarımızı tükettiğimiz gibi yolda gelmekte olan tüm makineler satıldı. Gelecek ürünler için ileriye sipariş almış durumdayız.

Özellikle ziyaretçilerin ilgisini çeken ürünleriniz oldu mu?

MAXIMA Grubu Baskı Makinelerimiz son 4 yılda satış rekorları kıran cihazlar durumundadırlar. OPTIMUM DIGITAL yakın zamana kadar teknoloji firması durumundayken bir kaç yıldır kendi makinelerini tasarlayıp geliştiren bir innovative şirketidir.

Yeni dizayn makinelerimizin üretimlerini gerçekleştirdiğimiz gibi mevcut makinelerimize de Innovasyon uygulayarak 2.880 dpi çözünürlükte basabilir duruma getirdik.

2880 dpi çözünürlükte baskı gerçekleştirebilen MAXIMA GT2 ( 6ncı Jenerasyon MAXIMA ) , MAXIMA INNO-S (3’ncü Jenerasyon MAXIMA INNO) ve VICTOR UV-S (5’nci Jenerasyon UV Flatbed) model makinelerimiz fuarın her anında ziyaretçilerimizin ilgisini çekecek şekilde Showlarını başarıyla gerçekleştirmişlerdir.

Bu vesile ile tüm Satış Öncesi, Satış ve Satış Sonrası Ekiplerimize firmamıza değer kattıklarından dolayı teşekkür ediyoruz.

Fuarın daha verimli olabilmesi için öneri ve tavsiyeleriniz nelerdir?

Bu soruya fuarcılığı bilen kişilerin daha verimli ve rasyonel yanıtlar verebileceğini düşünüyorum. Ancak 15-16 yıldır çok sayıda ülkede fuarlara katılan bir firma yöneticisi olarak masum değerlendirme ve önerilerim olacaktır.

Fuar alanının TÜYAP gibi İstanbul’un uzak bir noktasında yer alması yerine, merkezde ve havaalanına komşu CNR’da yapılmasının çok açıdan daha verimli olacağına inanıyorum. Ki bunları FESPA EURASIA Fuarı’nda gözlemlemiş olduk.

Fuarın yıllardır Kasım sonu – Aralık başında İstanbul gibi kışa yabancı bir şehirde bile soğuk ve ıslak bir dönemde tercih edilmesini yıllarca eleştirip duruyorduk. 2014 yılında SIGN Fuar tarihinin öne alındığını öğrendik. Ancak, Türkiye coğrafyasının tatil döneminin okullara endeksli olmasına rağmen, fuar tarihinin okulların kapalı olduğu döneme denk getirilmiş olması gerçekten ilginç bir tercih olmuş. Birçok firmanın fuar tercihlerini sırf bu nedenden dolayı bile değiştirebileceklerini ve / veya bütçelerini kısıtlamaya gidebileceklerini öngörmekteyim.

2013 yılını tamamlıyoruz. 2013 yılına ilişkin bir değerlendirmenizi alabilir miyiz?

OPTIMUM DIGITAL olarak 2013 yılını iz bırakan başarılı ticari yıllarımızdan biri olarak tarihe not ettik. Ancak yılın 3ncü çeyreğinden itibaren Dolar ve Euro’nun Türk Lirası karşısında başarısız makro ekonomi yönetimlerinden dolayı değer kazanması nedeni ile ithalata dayalı ticaret yapan sektörlerin tamamında olduğu bizim sektörümüzü de olumsuz şekilde etkilemiştir. Hedeflerimizi ilk 6 ayda yakalamış olmamız 3’ncü ve 4’ncü çeyrekte bizim etkilenmeden yılı bitirmemizi sağlamıştır. Kısa süre sonra ulusal düzeyde yerel seçimlerin yapılacak olmasının verdiği kısa süreli sıcak hareket hepimiz için ekstra ticaretler meydana getirmiş ve getirmektedir.

Dijital Tabela Teknik Dergisi 10. Yılını kutladı. Bu noktada dergimizin bugüne kadar yapmış olduğu çalışmaları ve bundan sonrasına yönelik öneri ve tavsiyelerinizi bizimle paylaşır mısınız?

2013 yılı başında diğer sektör dergileri ile ilişkimizi sonlandıracak derecede gerginlik yaşandığı dönemde, Dijital Tabela Teknik dergisinin Sayın Ahmet Aydın şahsında gösterdiği duruş bize derginizin ilan sayısı yüksek firmalar tarafından satın alınamayacak ve kontrol edilemeyecek derecede bağımsız ve değerli olduğunu bir kez daha göstermiştir.

Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Sektörümüze mesaj verme kaygısı taşıyan söylemlerden hep uzak durmuşuzdur. Ancak bu sektöre ilk girdiğimiz dönemde (1997) Felsefemiz olarak kabul ettiğimiz ve devam ettirdiğimiz düşüncelerimizden birini paylaşmak isterim.

“Prensiplerimiz; Kaliteli hizmet vererek başarıya ulaşmayı hedefleyen firmalardan farklı olmasa da, farkımız bu prensiplere gösterdiğimiz sadakattir. “

Yıllar bize; sahip oldukları varlıkları ve değerleri, müşterilerinin sayesinde elde ettiklerini unutarak başarı sarhoşluğu içinde yaşayan ve müşterileri arasına kalın ve yüksek duvarlar ördüğü için başarısı biten ve küçülen, sektörde kaybolan firmaların acı sonlarını gösterdi hepimize.

OPTIMUM DIGITAL, Büyüdükçe Küçülmektedir.

Öte yandan, FESPA EURASIA Fuarı öncesi ve sonrası OPTIMUM DIGITAL adına şahsımla yaptığınız röportajlarda belirttiğim bazı cümlelerden rahatsız olanlar bulunduğunu öğrendiğimde çok üzüldüm. Çünkü rahatsız olan kişiler benim için çok değerli kişiler.

Ancak belirtmek isterim ki; OPTIMUM DIGITAL’in ortağı ve yöneticisi olmuş olsam da paylaştıklarım kişisel görüşlerimi yansıttıkları gibi algılarımı, hissettiklerimi, tarzımı, duruşumu, eğitimimi, tecrübelerimi de yansıtmaktadır. Böyle olunca kişiselleşmiş durumdaki bir yazının her satırını OPTIMUM DIGITAL’e mal edilmesi çok rasyonel olmayacaktır.

 

Print Friendly, PDF & Email