Özak Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Zeki Öztan: Sürekli Yatırım Yapmak, İyi ve Akıllı Yatırım Yapıldığı Anlamına Gelmez

Özak Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Zeki Öztan, Türkiye’de Dijital Baskı konusundaki sorularımızı yanıtladı. Nejat Zeki Öztan, dijital baskıyı bir bütün olarak gördüklerini ve bu yönde çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti.

Dijital teknoloji günümüzde, folyodan brandaya, ahşaptan cama, seramikten tekstile kadar bir çok alanda baskı imkanı sunuyor. Bu gelişimi ve değişime yönelik düşünceleriniz nelerdir?

Tüm bu gelişim ve değişimde adım adım şirket olarak piyasanın yönünü belirledik. Bu konuda gelişimi, sadece gelişim olarak görmek yani yenilik diye bir şey piyasaya sunmak yaptığımız işe ve hizmet verdiğimiz sektöre çok büyük ihanettir. Öncelikle gelişimden sorumlu olan firmalar, malı sunacaklar müşterinin piyasasını incelemek zorundadır. Yani bu mal bu müşteriye göre değil, o mal satıldığında alan kişiye ne kadar fayda sağlar düşüncesine sahip olmaları gerekiyor. Dolayısıyla, son kullanıcının seçimini yaparken kendisine aldığı ürünün ne kadar yararlı olabileceğini iyice araştırması gerek.

Müşteri tam bilgiye sahip mi veya gelişmeleri yakından takip ediyor mu?

Cevaplaması gerçekten zor bir soru. Buradaki problem müşterinin hiçbir şey bilmediğini bilmemesidir.

Sektörümüzde sürekli yatırım yapılıyor. Bu noktada sektörün yatırıma açık olduğunu düşünüyor musunuz?

Sürekli yatırım yapılması, iyi ve akıllı yatırım yapıldığı anlamına gelmez. Burada en çok dikkat edilmesi gereken husus, sektördeki oyuncuların hatadan korkup, geri dönüşü çok uzun vadede olan pahalı mallara yönelmiş olmalarıdır.

Dijital baskıda kullanıcıların doğru yatırımı yaptığını düşünüyor muşunu? Yatırımda hangi kriterleri göz önünde bulundurmalarını tavsiye edersiniz?

Bu işin anahtarı teknik servistir. Teknik servis konusunda başarılı ve süreklilik varsa doğru yatırım yapılmış demektir.

Ağırlıklı olarak hangi model ve ebatlı makineleriniz talep görüyor? Bu ilgiyi neye bağlıyorsunuz?

Solvent, eco solvent, UV ve bunların her ebatları kullanım yerine göre talep görüyor. Bunu genelde müşterinin ihtiyacı ve yapacağı çalışmalar belirliyor.

Dijital baskı makinesinden daha fazla verim almak için nelere dikkat etmek gerekir? Boya baskı kalitesini etkiler mi?

Tam 13 yıldır bu konuya ağırlıkla eğiliyorum. Sadece baskı kalitesini değil, makinenin performansını ve doğal olarak istenilen servis adedini doğrudan etkiler. Yani kimse “ben kötü boya kullandım, makine bozuldu “ demez. “Makine bozuldu bakmadılar” denir.

Dijital baskı makinelerinin haricinde hangi makinelere talep oluyor? Örneğin iş sonlandırma makinalarına ilgi artıyor mu?

Konuyu sadece dijital makine olarak düşünmüyoruz zaten. Konu, başlangıcından sonuna kadar bir bütündür ve firmalar her aşamasında olmak zorundadırlar.

Dünya genelindeki birçok fuarı takip ediyorsunuz. Dünya pazarında daha çok hangi makineler talep görüyor? Avrupa pazarı ile kıyasladığımızda Türkiye dijital baskıda hangi noktada?

Türkiye dijital baskıda Avrupa ile kıyaslanmayacak kadar iyidir. Ancak rekabetin sadece fiyat konusunda olduğu ortamda firmalar para kazanamamaktadır. Bu da kendini ödeme zorunluğu olarak gösterir.

2014 yılında sektörümüzle ilgili öngörüleriniz nedir?

2014 yılı seçim yılı olarak görüldüğü için, olumlu geçeceğini umut ediyoruz. Buradaki kritik soru, “firmalar 2015 ahmet2yılına hazır mı? “ buna cevap verilmesi lazım.

Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesaj var mı?

Her iş kolunda olduğu gibi bizim sektörümüzde de işinizi severek yapmanız esastır. Herkesin sevdiği işi yapması gerekir. İşinizi severek yaparsanız daha verimli ve faydalı işler ortaya çıkarırsınız.

Print Friendly, PDF & Email