Pass Dijital, SIGN İstanbul’dan Beklentinin Üzerinde Verim Aldı

Hüseyin Çetin: “SIGN İstanbul fuarı her sene üzerine koymaya ve büyümeye devam ediyor. Bu fuar 2022 fuarına oranla daha iyiydi diyebilirim”

 Pass Dijital, SIGN İstanbul Fuarı 2023 Fuarı’nda Docan, Yaselan, Audley dijital baskı çözümlerini tanıttı. Oldukça geniş büyük bir standla fuara katılan Pass Dijital sergilediği çok sayıda makineyle ziyaretçilerin ilgi odağı oldu. Fuarın ardından Pass Dijital Genel Müdürü Hüseyin Çetin, sorularımızı yanıtladı.

SIGN İstanbul Fuarı’na başarılı bir şekilde tamamlandı. Bu yılda standınızda misafirlerinizle bir araya gelme fırsatı buldunuz. SIGN İstanbul 2023 Fuarı’na ilişkin görüş ve düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Hüseyin Çetin: SIGN İstanbul fuarı her sene üzerine koymaya ve büyümeye devam ediyor. Bu fuar 2022 fuarına oranla daha iyiydi diyebilirim.

SIGN İstanbul Fuarı’ndaki standınızı ziyaret eden misafirler, hangi teknoloji ve ürünlerinizi standınızda gördü?

Hüseyin Çetin: 15 yıldır Distribütörü olduğumuz Docan UV modelleri oldukça ilgi gördü. Ayrıca yine Docan grubunun üretmiş olduğu 5 metre makinemizde vardı. Bu sene ilk defa Yaselan markasının çift yönlü baskı yapan kumaş baskı makinesi Scanner sistemli UV baskı makinesi ve Solvent baskı makinesini sergiledik ilgiden oldukça memnun kaldık.

Ziyaretçilerin büyük bir bölümü fuarda yenilik arayışında oluyor. Sizin fuara özel sunduğunuz yenilikler oldu mu? Bu yeniliklere ziyaretçilerin ilgisi nasıldı?

Hüseyin Çetin: Müşterilerimiz gibi bizde her yıl yeni teknolojiler getirmeye çalışıyoruz. Özellikle çift yön baskı yapan makinemiz çok ilgi gördü.

Fuar ziyaretçisini değerlendirmek isterseniz yurt içi ve yurtdışı noktasında nasıl buldunuz? Yurtiçi ağırlıklı hangi bölgelerde ziyaretçi standınızı ziyaret etti?

Hüseyin Çetin: Yurtiçi ziyaretçi yoğunluğu birinci günden itibaren çok iyiydi. Yurtdışı ziyaretçi sayısı geçen yıla oranla daha iyi oldu fakat, tabiki yurtdışı müşterinin satın alma olasılığı çok az. Yurtdışı ziyaretçiler Türkiye’ye kolay vize alan fakat Çin’e gidemeyen veya Çin’in vize vermediği bizim gibi makine satıcıları burada modelleri inceleyip yurtdışından satın alıyorlar. Bunu geçen fuarda da bu seneki fuarda da gördüm.

SIGN İstanbul Fuarı’nın sektör üzerindeki etkisi hakkında neler söylemek istersiniz? Fuarın sektör açısından öneminden bahseder misiniz?

Hüseyin Çetin: Tabii ki 25 yıldır yapılan SIGN İstanbul sektörümüz için oldukça önemli bir yere sahip. Pass Dijital olarak 2008 yılından beri bu fuara katılıyoruz. SIGN İstanbul her sene büyüyor. Bildiğiniz üzere promasyon bölümü de son iki yıldan beri alt katta düzenleniyor ve bu sektörde de bizim oldukça fazla sayıda makinelerimiz var. Bu bizim içinde oldukça iyi oldu, tabiri caiz ise bir taş ile iki kuş yakaladık.

Fuara özel satış ve satışa yönelik görüşmeleriniz sizi memnun etti mi? Fuar ziyaretçilerinin gerçek profesyonel ve beklentileriniz doğrultusunda olduğunu düşünüyor musunuz?

Hüseyin Çetin: Bildiğiniz üzere Türkiye’de ciddi bir enflasyon problemi var. Bu problem uzun süre devam edecek gibi gözüküyor. Bir müşterinin şehirdışından buraya gelmesi konaklaması ve geri dönmesi 10-15 bin TL civarındadır.

Bundan dolayı fuarlara artık gerçek ihtiyacı olan müşteriler geliyor ve satın alıp gidiyor. Geçen senede bu şekilde oldu bu senede aynısı oldu. Pandemi öncesi fuarlarda ailece gelip 2 saat fuar 3 gün İstanbul turu yapanlar vardı. Dolayısıyla kalabalık olsa da satın alma düşük kalıyordu. Bu yüzden bu fuar gerçek anlamda verimli geçti.

2023 yılını son çeyreğine girmiş bulunmaktayız. Son çeyrekle birlikte piyasalarda olumlu bir hareketlenme öngörüyor musunuz?

Hüseyin Çetin: Biz firma olarak çok sektörde faaliyet gösteriyoruz ve birçok çeşit makinemiz var dolayısıyla bizim tarafımızdan bakıldığında zaten haraketli bir yıl geçiriyoruz.

Son olarak fuar vesilesiyle endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Bütün sektörümüze iyi bir yıl ve bol kazançlar dilerim.

Print Friendly, PDF & Email