Pigment Reklam: 2015 Baskıda UV Yılı Olacak  

UV dijital baskı çözümleri sunan Pigment Reklam, 2014 yılında başarılı bir dönemi geride bıraktı. Özellikle yılın ikinci yarısında pazardaki hareketlenmelerle satışlarını gerçekleştiren Pigment Reklam, 2015 yılının UV teknolojilerinin öne çıkacağı bir yıl olacağını öngörüyor. Firmanın hedef pazarları arasında tekstil, reklamcılık, cam ve mobilya sektörleri öne çıkıyor.

Yüksek kalite ve hız gereksinimleri sürekli artan dijital baskı sektörüne kesin çözümler sunan Pigment Reklam, UV teknolojileri ile dikkatleri üzerine çekiyor. Reklam, tekstil, cam ve mobilya sektörlerine dönük UV baskı teknolojileri sunan Pigment Reklam, temsil ettiği güçlü markalarla Türkiye pazarındaki payını kısa sürede büyütmeyi başardı. İsviçre merkezli swissQprint markasının Nyala serisi makinalarının yanı sıra Uzakdoğu menşeli HandTop UV makinaları da piyasada yoğun talep buluyor. Pigment Reklam firma sahibi Serkan Çağlıyan, özellikle reklamcılık sektörünün UV baskı teknolojilerini yeni keşfettiğini ve pazarda büyük bir potansiyel olduğunu söyledi.

2014 yılına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Serkan Çağlıyan şunları söyledi; “Ülkemizde yaşanan çeşitli sıkıntılar nedeniyle 2014 yılına başlarken piyasalarda durgunluk yaşandı. Hem üst üste iki seçimin olması hem de siyasal belirsizlik yatırımları bekletti. Haziran ayından itibaren piyasalar normale döndü ve satışlar başladı. Yılın ilk yarısında biz ürün tanıtımlarına odaklandık, böylece ikinci yarıda satışlarımız gerçekleşti. Pazarda öne çıkan iki markamız swissQprint ve HandTop oldu. Bu ürünlerimizin yanı sıra İtalya’da anlaşmış olduğumuz yeni endüstriyel çözümümüz laklama (finishing unit) bulunuyor. Laklama sistemlerimiz hali hazırda 2-3 firmaya kuruldu. Muchcolors markamız da UV ve diğer boyalarla basılamayan ürünlere sesleniyor. T-ink boyalarımız da yüksek ısıya dayanıklılıkları ve ısı değişimine direnci ile cam sektöründe talep görüyor. Satışlar ve sözleşme gerçekleşmelerine genel olarak baktığımızda 2014 yılı bizler için gayet başarılı bir yıl oldu. Şu anda Mersin, İzmir ve İstanbul’da birer adet Nyala makinamız aktif olarak çalışıyor. Ankara’da HandTop segmentinde makinalarımız var. Trabzon’da solvent bazlı makinamız var. İzmit’te bir makinamız bulunuyor. Satış hedefimizin üzerinde rakamlara ulaştık. 2015 yılında bu performans artışını sürdürmeyi hedefliyoruz.”

2015 yılında pazarda ciddi bir hareketlenme beklediklerini ifade eden Çağlıyan, endüstriyel alanda olduğu gibi giriş ve orta seviye yatırımlarda da UV teknolojilere talebin artacağını belirtti. Çağlıyan, 2015 yılında hem küresel pazardaki gelişmelerin yanı sıra Haziran ayında Türkiye’de yapılacak genel seçimin sektörü ve pazarı etkileyen en önemli faktörler olacağının altını çizdi.

Serkan Çağlıyan 2015 yılı fuar planları ve yatırım planları hakkında şu bilgileri paylaştı; “2015 yılında ürün portföyümüzü ve hedef pazarlarımızı baz alarak Sign İstanbul ve FESPA Eurasia fuarlarına katılma kararımızı netleştirdik. Ayrıca cam fuarına katılım konusunda karar aşamasındayız. Ürünlerimizi fuarların yanı sıra çalışır halde müşterilerimizin tesislerinde de birebir gösteriyoruz ve demolar gerçekleştiriyoruz. 2015 için bir başka planımız da yeni bir merkez binaya taşınarak showroom açmak. Böylece müşterilerimiz demolarını rahatlıkla alabilecek ve makinaları inceleyebilecek. Bu projeyi bu yıl için de olmazsa 2016’nın ilk çeyreğinde tamamlamayı hedefliyoruz.”

Reklam Sektörü UV’yi Keşfediyor

Geçtiğimiz yıl yaptıkları satışların yüzde 85’ini UV ürünlerin oluşturduğunu açıklayan Serkan Çağlıyan, iki seçimin gerçekleştiği 2014’te açık hava reklamcılığının önemli bir pazar olarak öne çıktığını söyledi. Ağırlıklı olarak solvent- ekosolvent baskı gerçekleştiren bu sektörün UV teknolojileri yeni yeni keşfetmeye başladığını kaydeden Çağlayan; “Sektör büyük bir potansiyele sahip. Her malzemeye baskı yapılabilir ama doğru iş için doğru makinayı kullanmanız gerekir. Baskı gerçekleştirilecek malzemeye göre teknolojinizi ve sürecinizi düzenlemeniz gereklidir. Pigment Reklam olarak biz, müşterilerimize çözüm odaklı hizmet veriyoruz, yani onların üretmek istedikleri ürüne göre ihtiyaçlarını belirliyoruz” dedi.

Nyala2 Lansmanda Sonra İlk Türkiye’ye Satıldı

Mayıs 2014’te düzenlenen FESPA Munich fuarında swissQprint firmasının lansmanını yaptığı Nyala2 modeli UV baskı makinasının ilk satışını Türkiye’ye gerçekleştirdiğini hatırlatan Serkan Çağlıyan, makinanın Eylül ayı itibariyle çalışmaya başladığını duyurdu. Pigment Reklam’ın FESPA Eurasia Fuarı’nda ürünün Türkiye tanıtımını gerçekleştirdiklerini dile getiren Çağlıyan, Ocak başı itibariyle dünya genelinde 50 adet Nyala2 satıldığını aktardı. Çağlıyan; “2013 yılının Mayıs ayında swissQprint’le anlaşmamızdan sonra 3 makine kurulumu gerçekleştirdik. 2014 yılının ikinci yarısında sonra canlanmayla birlikte 2 adet Nyala2 kurulumu tamamlandı. 2015 için yolda 3 makine yolda, fabrikada 2 makinamız daha var, toplamda 5 makine teslim edilecek. Mart-Nisan sonuna kadar bu montajlar tamamlanacak” diye konuştu.

Bir önceki modele göre hızı ve baskı alanı genişleyen Nyala2’nin reklamcılık sektörünün yanı sıra, tekstil, cam ve mobilya sektörlerinden de yoğun ilgi gördüğünü vurgulayan Çağlıyan, makine alırken etiket fiyatına değil yatırımın geri dönüşünü kapsayan toplam maliyet hesaplamasına dikkat edilmesi gerektiğini dile getirdi. Nyala2’nin performansı ve kalitesi ile benzerlerinin önüne geçtiğini ifade eden Çağlıyan sözlerini şöyle sürdürdü; “swissQprint’in rakipleri daha yeni yeni ilk Nyala modeline yaklaşabiliyor. Ki, biz Nyala2 ile bu kaliteyi ikiye katladık. swissQprint markasının en önemli avantajı makinalarının lego yapısına sahip olması. Açıkhava işi için aldığınız makinanızla yarın rulo alıp bir tekstil malzemesi basabilirsiniz, board alarak bir kompozit basabilirsiniz. Bir makine ile farklı malzemeler basabilmek için gerekli esnek tasarım yapısı ile swissQprint geniş bir alana çözüm sunuyor.”

Piyasa koşulları göz önüne alındığında Pigment Reklam’ın fiyat-kalite dengesini oluşturduğunu söyleyen Serkan Çağlıyan, Nyala2’nin 9 renkli teknik üstünlüğü ile piyasada benzerlerinden üstte olduğunu hatırlattı. Çağlıyan; “Pigment olarak biz giriş seviyesinden endüstriyel taleplere kadar geniş bir alan için uygun seçeneklere sahibiz. Hızların maksimum seviyeye ulaşması ve renk skalası bağlamında Nyala2’de bir avantaj yakalandı. Bu da fiyat avantajı sağladı ve makine satışlarını hızlandırdı” şeklinde konuştu. Çağlıyan, satış öncesi başlayan müşteri ilişkilerinin satış ve satış sonrasında da sürdüğünü, partner olarak gördükleri müşterilerine gerektiğinde teknik desteğin sürekli verildiğini sözlerine ekledi.

Print Friendly, PDF & Email